2011-01-04, 20:51
Medlem
Till alla som undrar, det gick det väl sådär med detta.. ja får ett samtal på jobbet från dottern min att chrille hade kastat ut och tydligen slagit hennes "pojkvän" chrille är då min son. herregud kommer säkert en polis anmälan också.
Ska ta ett snack med min son om detta tycker inte man gör så här, finns andra sett att lösa sånt här med.
Citera
2011-01-04, 20:58
Medlem
Lär bara bli värre med förbud.
Vet ju inte hur din dotter är som person men jag var med om en liknande grej när jag var 13.
Dejtade en kille som var 21 och ja, självklart hade vi sex.
Mina päron fick reda på det, socialen kopplades in och jag hatade mina föräldrar mest av allt.
Gjorde allt jag kunde komma på som jag inte fick.
Jag kommer aldrig förlåta dem för vissa av sakerna som skedde i samband med detta.
Sen träffade jag en kille som var 17, vi fick inte sova i samma rum men det gjorde vi ju ändå.
Man kan inte hindra kärlek..
Sålänge han inte är "dålig" på nåt sätt så varför inte?
Man måste få vara kär när man är 13 också, och pojkar i 13 års åldern är ju som 5 åringar
Citera
2011-01-04, 21:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorbaaa
Lär bara bli värre med förbud.
Vet ju inte hur din dotter är som person men jag var med om en liknande grej när jag var 13.
Dejtade en kille som var 21 och ja, självklart hade vi sex.
Mina päron fick reda på det, socialen kopplades in och jag hatade mina föräldrar mest av allt.
Gjorde allt jag kunde komma på som jag inte fick.
Jag kommer aldrig förlåta dem för vissa av sakerna som skedde i samband med detta.
Sen träffade jag en kille som var 17, vi fick inte sova i samma rum men det gjorde vi ju ändå.
Man kan inte hindra kärlek..
Sålänge han inte är "dålig" på nåt sätt så varför inte?
Man måste få vara kär när man är 13 också, och pojkar i 13 års åldern är ju som 5 åringar
Dina föräldrar var inte tillräckligt konsekventa - varför sov ens 17-åringen och du i samma hus?

Man kan och man skall skydda barn från sig själva.
Citera
2011-01-04, 21:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klartsomfan
Till alla som undrar, det gick det väl sådär med detta.. ja får ett samtal på jobbet från dottern min att chrille hade kastat ut och tydligen slagit hennes "pojkvän" chrille är då min son. herregud kommer säkert en polis anmälan också.
Ska ta ett snack med min son om detta tycker inte man gör så här, finns andra sett att lösa sånt här med.
Visst bör du prata med din son - men ta det lugnt. Din sons agerande tyder faktiskt mest på att ni vuxna inte har agerat tillräckligt adekvat och därför har han känt sig nödgad att ta på sig ansvaret och träda in i ert ställe. Det tycker jag du funderar över lite grann.

Du behöver nog framför allt ta ett rejält samtal med din dotter är fortfarande min åsikt - och adekvata åtgärder i situationen.

Gällande polisanmälan så kontrollera vad lagen om hemfridsbrott säger - om han har sagt till killen att gå och denne inte lämnat bostaden är det möjligt att din son faktiskt äger rätt att avhysa honom fysiskt då han inte lämnar frivilligt. Jag är lite osäker på den lagstiftningen om din son säger gå och din dotter stanna.
Citera
2011-01-04, 21:36
Bannlyst
Kan detta vara fejk? Syftar på TS namn..

Är det vanligt att folk mytar här på fb?
Citera
2011-01-05, 00:10
Medlem
Två exempel från min bekantskapskrets:

När min pojkvän träffade sitt ex var han 17 och hon 13 nästan 14. De hade ett helt normalt förhållande som tog slut efter 8 månader för att hon "inte var kär längre".

Min kompis lillasyster var 14 när hon träffade sin pojkvän som var 22. Hon är väldigt mogen för sin ålder, han är väldigt liten för sin ålder. De är nu mer än två år senare fortfarande tillsammans.

Hennes familj hade väldigt svårt för hans ålder vilket gjorde relationen till henne väldigt frostig under lång tid. Nu verkar de dock anse att han har bevisat sig och allt är återigen frid och fröjd
Citera
2011-01-05, 03:28
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klartsomfan
hade jag varit bror med en yngre tjej som din dotter så hade jag nog agerat på samma sätt

blod går före allt så den snubben hade nog åkt på pordentligt med däng om inte mer....
Citera
2011-01-06, 20:00
Medlem
I den åldern är det bättre om flickan är på scoutlägret eller hästskolan. De ska inte hålla på och börja pippa i den åldern, de är ju ännu bara barn. Har hon någon pojkvän borde det vara på "hålla handen stadiet". Men det kan vara svårt som förälder och styra det, samhället och skolan uppmuntrar ju till att det ska börjas tidigt med sex.
Citera
2011-01-08, 09:51
Medlem
Bonnatorps avatar
Är det så enkelt för henne att hitta en kille hon gillar när hon är 13 lär det inte vara mycket svårare när hon är 15/16/17 heller.
Ta det som en man (är du man eller kvinna btw?) och säg att dom får träffas i vardagsrummet när du är hemma eller inte alls.
Citera
2011-03-15, 12:50
Medlem
Banditas avatar
Innan du låter folk på internet berätta om huruvida du skall bestämma över din dotters liv eller inte; be henne ta hem killen och kolla om det är en vettig kille eller inte. Att ha fördomar funkar inte riktigt i längden.
Jag själv är tillsammans med en fyra år äldre pojk, och well, vi blev tillsammans när jag var 17, but still.
Och som någon skrev tidigare så funkar det inte riktigt att förbjuda henne att träffa honom. Det blir nog mer effektivt om du pratar med henne och informerar om eventuella konsekvenser som kan uppstå om de har sex. För förbjuder du henne bara rakt av så har hon sex iallafall kan jag säga av egen erfarenhet.
Citera
2011-03-15, 18:54
Medlem
HerrMusslas avatar
Klart det är okej bara hon inte stönar så du hör henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in