2011-01-03, 18:53
Medlem
Kort o enkelt sagt så bråkas det en hel del mellan mig o mina föräldrar, har gjort det till o från i ca 5års tid och orkar inte med det längre. 18år, ett halvår kvar i gymnasiet.

Hörde någon som sa att det tog 4 månader att få lägenhet.. ?
Känns bara som att det kommer bli en jävla massa psykolog samtal som säkert i slutändan säger att jag inte får något, och därmed har man plågats ännu mer än vad man gjort man man "bara" bott hemma..

Kan troligtvis fixa ett jobb samt en lägenhet genom en släkting i huvudstaden till sommaren, men är inte vidare sugen att bara flytta ifrån min hemstad så pass långt bort (över 2timmars resa) bara för att jag inte kan bo hemma.. Ser det mer som en sista utväg, har inga vänner öht där eller något, vill helst bo i hemstaden i cirkus ett år, kanske plugga lite, men inte om jag bor hemma..

Lär ju vara en hel del som varit i liknande situation eller känner någon som varit?
Mvh
Citera
2011-01-03, 18:58
Medlem
Socialstyrelsen har garanterat inga lägenheter.

Jag tycker att du borde ställa din fråga i något annat forum där man debatterar relationer och liknande.
Citera
2011-01-03, 19:01
Medlem
ganglere2s avatar
En kille jag arbetade med en gång fick en lägenhet genom att säga till soc. att föräldrarna hade kastat ut honom. Soc. ringde till föräldrarna och dom bekräftade det. Han fick en lägenhet genast. Inte mycket soc. kan göra även om de misstänker något.
Citera
2011-01-03, 20:44
Medlem
Socialstyrelsen är inte detsamma som socialtjänsten.
Citera
2011-01-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Socialstyrelsen har garanterat inga lägenheter.

Jag tycker att du borde ställa din fråga i något annat forum där man debatterar relationer och liknande.
Självfallet inte, men dom fixar åt folk. En bekants bekant till mig fick nyss en lägenhet helt betald av socialtjänsten/styrelsen vad det nu var. Han hade problem hemma men han hade även gått dessa samtal med psykolog innan i över ett år med sin mor och först nu fick han lägenheten. vill INTE gå hos en psykolog i ett år för att först då få reda på om man kan få en...
Citera
2011-01-03, 21:27
Medlem
Att ni har bråkat en del säger allt från att du vägrar plocka upp disken till att du fått stryk. Det kommer att ta en massa tid om du ska få en lägenhet och betalt för den. Och om du har det så dåligt hemma så bör du prata med socialtjänsten.

Jag kan inte mycket om din situation, men det kommer att ta längre tid än till studenten innan du lägenhet. Så kämpa på försök överlev.
Citera
2011-01-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbsnut
Självfallet inte, men dom fixar åt folk. En bekants bekant till mig fick nyss en lägenhet helt betald av socialtjänsten/styrelsen vad det nu var. Han hade problem hemma men han hade även gått dessa samtal med psykolog innan i över ett år med sin mor och först nu fick han lägenheten. vill INTE gå hos en psykolog i ett år för att först då få reda på om man kan få en...

Killen skrev Socialstyrelsen och det är något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in