Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-03, 18:38
  #1
Medlem
hej! Har sökt men inte hittade trådar med mina symptom.

min dator har win 7 ultimate, har funkat perfekt förut, men härom dagen när jag var ute och surfade så bara den startade om sig. sedan dess kan jag inte använda den (felsäkert läge funkar bra). när man startar den så kommer ju startsidan (den svarta rutan som windowsfönstret kommer upp i), sedan slocknar skärmen. sedan kommer en blir skärmen blå men massa text, texten och blå bakgrunden är bara uppe i bråkdelen av en sekund så jag hinner aldrig läsa det. sedan startar den om sig och proceduren upprepas (förutom att när den startar om sig sen så får man välja på vanligt läge och felsäkert läge).

gjorde en komplett virussökning och den hittade 1 trojan som den satte i karantän. gjorde även systemåterställning men problemet kvarstår.

men nu så är även skärmen konstig (färgerna).

startsidan har nu mer blåa vertikala ränder och skrivbordet har smala horisontella ränder eller gula små prickar har jag sett ibland.

vad har hänt??

har läst om Memtest86+ här men hur funkar det??

Seriöst behov av hjälp!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback