Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-22, 12:50
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Har du inte koll på det: Tyvärr har Kjell lämnat oss även om han finns kvar i livet.

Nej, det visste jag inte. Såg "När tåget lämnar perrongen" för ett tag sedan och där framkom väl inget sådant, eller så kollade jag slarvigt.

Nej, det var tråkigt att höra, en stor tänkare och filosof har tänkt klart.
Citera
2024-04-22, 17:01
  #218
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Nej, det visste jag inte. Såg "När tåget lämnar perrongen" för ett tag sedan och där framkom väl inget sådant, eller så kollade jag slarvigt.

Nej, det var tråkigt att höra, en stor tänkare och filosof har tänkt klart.

Sedan 2022 bor Höglund på ett ålderdomshem i Västerås.
Men 2008 tog det slut.


Minuter innan han skulle gå på scenen för ett fullsatt konserthus i Östersund fick han ett epileptiskt anfall. Epilepsin hade debuterat sent.
Första gången det inträffade var i en turnébil i 150 knyck någonstans i Skåne. Det var dramatiskt så klart. Vid ratten satt hans mångårige kompanjon och medmusiker Johan Johansson.
När ambulansen hämtade honom avslutades också Kjell Höglunds karriär.
Då hade han för länge sedan skrivit sin sista sång.
Citera
2024-04-22, 18:31
  #219
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Han bor väl i Västerås sedan slutet av 80-talet?

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Han bodde i alla fall i Stockholm under stora delar av 80talet för att senare flytta till västerås i början av 90talet: Där bor han väl kvar även om han inte vet om det längre.

Okej på så vis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback