Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-05-28, 21:48
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prap
Man kan ju också odla på hustaken. Vadå transporteras till folks hem folket kommer väl till affärerna och hämtar det själva, så stor stad kan det väl inte vara som du föreställer dig?

Jag förespråkar ett anarko-kommunistiskt samhälle, så jordbruk tror jag är rätt så nödvändigt.

Varifrån ska man ta jorden till den odlingen om inte från utanför staden?

Varifrån kommer maten på vintern när det inte blir mycket import då du inte vill ha olja?

Maten ska till affärer och därifrån till hemmen, det innebär transport och om det inte används olja ska då maten transporteras med cykel eller släde?

Hur ska husen byggas utan olja vad gäller att frakta dit materialet etc.?
Citera
2014-05-28, 23:17
  #50
Medlem
praps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esolcsid
Varifrån ska man ta jorden till den odlingen om inte från utanför staden?

Varifrån kommer maten på vintern när det inte blir mycket import då du inte vill ha olja?

Maten ska till affärer och därifrån till hemmen, det innebär transport och om det inte används olja ska då maten transporteras med cykel eller släde?

Hur ska husen byggas utan olja vad gäller att frakta dit materialet etc.?
Jag menade inte att man inte kunde ta jord utanför staden.

Man kan ju bunkra upp mat. Eller så kan vi nordbor emigrera till länder med varmare klimat.

Men vafan, hur jävla långt kan det vara att gå hemifrån till en affär. Och ja, jag tänkte att man kunde transportera mat på en cykel eller i en släde eller varför inte bära maten. Ännu en gång, hur stor stad föreställer du dig? Sen finns det ju affärer i förorter i dom större städerna.

Vadå hur ska husen byggas, med trä eller tegel så klart.
Citera
2014-05-29, 06:52
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prap
Jag menade inte att man inte kunde ta jord utanför staden.

Man kan ju bunkra upp mat. Eller så kan vi nordbor emigrera till länder med varmare klimat.

Men vafan, hur jävla långt kan det vara att gå hemifrån till en affär. Och ja, jag tänkte att man kunde transportera mat på en cykel eller i en släde eller varför inte bära maten. Ännu en gång, hur stor stad föreställer du dig? Sen finns det ju affärer i förorter i dom större städerna.

Vadå hur ska husen byggas, med trä eller tegel så klart.

Men staden är täckt av asfalt och byggnader. Om det ska grävas upp där, behövs det inte oljedrivna byggfordon?

Hur ska maten bunkras upp utan olja? Då är det väl gammaldags saltning som gäller, vilket väl mest fungerar på kött och inte det som odlas.

Jag skulle vilja att alla människor kunde leva i varmare länder, men tror du att det är realistiskt just nu vad gäller folkmängd och utrymmen?

Jag tänker på storstäder, om det ska finnas utrymme för att odla bomull, etanol med mera, ha djurhållning och gruvdrift eftersom inget ska importeras. I och för sig har du inte sagt vilket nivå av teknisk utveckling den här staden ska ha, men fick uppfattning av att du nekade till bondesamhälle. Om det ska finnas teknologi krävs stora gruvor. Tillverkningen av en enda telefon lämnar en stor skräphög efter sig med 75 kilo gruvavfall och landskapet för gruvan förstörs och läcker radioaktiva cancerframkallande tungmetaller, så staden behöver vara riktigt stor för att det ska få plats och för att invånarna ska hållas säkra.
Citera
2014-05-29, 16:20
  #52
Medlem
praps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esolcsid
1. Men staden är täckt av asfalt och byggnader. Om det ska grävas upp där, behövs det inte oljedrivna byggfordon?

2. Hur ska maten bunkras upp utan olja? Då är det väl gammaldags saltning som gäller, vilket väl mest fungerar på kött och inte det som odlas.

3. Jag skulle vilja att alla människor kunde leva i varmare länder, men tror du att det är realistiskt just nu vad gäller folkmängd och utrymmen?

Jag tänker på storstäder, om det ska finnas utrymme för att odla bomull, etanol med mera, ha djurhållning och gruvdrift eftersom inget ska importeras. I och för sig har du inte sagt vilket nivå av teknisk utveckling den här staden ska ha, men fick uppfattning av att du nekade till bondesamhälle. Om det ska finnas teknologi krävs stora gruvor. Tillverkningen av en enda telefon lämnar en stor skräphög efter sig med 75 kilo gruvavfall och landskapet för gruvan förstörs och läcker radioaktiva cancerframkallande tungmetaller, så staden behöver vara riktigt stor för att det ska få plats och för att invånarna ska hållas säkra.
Jag argumenterar inte för att inte använda olja jag säger bara att det kunde finnas ett bättre sätt.

1.Man kan ju göra megakrukor och rabatter av tegelstenar på asfalten, men egentligen hur svårt kan det vara att gräva upp några gatstenar.

2. Saltning och jordkällare t.ex.

3. Nej jag tror inte heller att det är realistiskt på grund av konflikter, sociala och ekonomiska problem som drabbar de varmare länderna. Men det går ju att filosofera.

En del material och liknande ska importeras men det som samhällena kan producera ska dom själva producera.
Citera
2014-06-03, 19:00
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prap
Jag argumenterar inte för att inte använda olja jag säger bara att det kunde finnas ett bättre sätt.

1.Man kan ju göra megakrukor och rabatter av tegelstenar på asfalten, men egentligen hur svårt kan det vara att gräva upp några gatstenar.

2. Saltning och jordkällare t.ex.

3. Nej jag tror inte heller att det är realistiskt på grund av konflikter, sociala och ekonomiska problem som drabbar de varmare länderna. Men det går ju att filosofera.

En del material och liknande ska importeras men det som samhällena kan producera ska dom själva producera.

Om det ska bli takjordbruk, måste traktorer och stora mängder jord och gödsel upp på taken?

Alla tak lär inte räcka till hälften av invånarna heller.

Vore det inte lättare att vara självförsörjande om man bodde närmare naturens tillgångar?
Citera
2014-06-03, 19:31
  #54
Medlem
praps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esolcsid
Om det ska bli takjordbruk, måste traktorer och stora mängder jord och gödsel upp på taken?

Alla tak lär inte räcka till hälften av invånarna heller.

Vore det inte lättare att vara självförsörjande om man bodde närmare naturens tillgångar?
Jo det skulle bli lättare om man bodde närmare naturen, jag tänkte bara att man skulle kunna odla på tak också.
Citera
2017-05-23, 13:20
  #55
Medlem
AnsuzInsights avatar
Idag har vi Rockefeller och Rothschilds som i princip äger västvärlden. Det spelar inte någon roll vare sig man är höger eller vänster, hur det än går vinner alltid globalisterna. Nazisterna är bara förvirrade och vill ge upp en tyranni för en annan samt att de lägger allt för mycket fokus på triviala saker som ras, medan vänstern slåss för global kommunism.

Grön anarki är det bästa, och enligt mig, enda sättet att krossa globalisterna. Den enda anledningen att de kan styra över oss är för att vi är beroende av deras system. När man lärt sig att klara sig på egen hand i det vilda förstår man, att sedlarna vi värdesatte så högt inte är mer värda än papperet de är tryckta på.

Det handlar endast om att visa folk att de kan välja bort samhället om de så vill. Och DET är skrämmande för all tyranni, vare sig den är blå eller röd eller religiös. Har de inget att erbjuda folket som de inte kan fixa själv (utom teknologi) så är tyranni enda sättet, och då gräver de sin egen grav, och visar sina sanna färger.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback