Jag är som bekant lite oenig med Bluestar på en del punkter, men det är ju min personliga åsikt

Jag blev inte överbegeistrad av Artemis när jag var där på Lucia, tyckte det var allt för mycket " polskt horhus" känsla, dvs, in, bli överfallen av en hög med damer, ivägsläpad till ett rum, tömma och glömma och fort ut igen!

Jag är fortfarande av den åsikten att World spelar i en egen division på alla plan utan möjligen att brudarna är ett liiiiitet pinnhål längre ner på listan utseendemässigt, men är i gengäld supergenerösa med allt annat. Mycket trevligare atmosfär, mer som klubbkänsla där man i lugn och ro kan gå runt och bekanta sig med damerna innan man hamnar i sänghalmen.
Nu har jag inte varit på Palace (och tror inte jag kommer att bemöda mig heller då jag inte gillar stuket att allt ska kosta extra), men om de har bättre käk än World så måste de i sådana fall fått ett par stjärnor i Michelinguiden, ty maten på World upplevde jag som ett bättre restaurangbesök. Dessutom som tidigare nämnt så är det gratis fatöl på World, något som jag uppskattar då man slipper att tramsa runt med massa förbetalda drinkbiljetter. Inte är det så hysteriskt bökigt att ta sig dit heller, en knapp timma med pendeln från centrala Frankfurt och en liten taxiresa senare så är man på plats...
Oase var också mycket trevliga damer på, generösa och klart mer avslappnade på än på Artemis. Däremot inget vidare käk och krångel med €10 per pilsner och mycket sämre faciliteter än på World... Men som sagt, det hela är ju en smaksak vad man föredrar. Gillar man snabba "hit and runs" á la horhus så är Artemis effektivast på det viset. Är man ute efter ett megaparty med hålligång från förmiddag till småtimmarna så är en festhelg (t.ex. påskfesten eller 8års partyt i maj) på World i särklass bland det skojigaste man kan förete sig. Snacka om Playboy mansion feeling!
Om jag ska till World i maj? Lita på det! 7års partyt var det häftigaste jag upplevt! Inte en pluton militanta feminister kan hålla mig borta!