Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-03, 13:49
Medlem
Det har diskuterats mycket om Artemis i Berlin och de tre, även dom rosade FKKs i Frankfurt (palace etc.). Artemis är dyrast med 60 Euro per halvtimme och de tre andra kostar 50 euros per halvtimme, om jag har fattat det rätt. Min fråga är, är Artmenis så mycket bättre att det motiverar dessa 10 extra euros, och detta främst vad gäller:

1. Tjejernas utseende och prestationer

och

2. själva anläggningen, bubbelpooler, mat, dryck etc?
Citera
2011-01-03, 19:41
Medlem
BlueStars avatar
Det högre prisläget beror nog mest på att Artemis är den enda FKK-klubben värd namnet i Berlin. Prisläget skiljer ju inte mycket om du jämför med t.ex. Palace som tar €75 i inträde och €50 för en halvtimmes sex. Artemis tycker jag är en väldigt bra kompromisskandidat - inte bäst på något, men inte heller sämst. Faciliteterna är bra, om än inte lika rymliga som på World och inte lika mysig stämning som på Palace. Tjejernas prestationer är lika bra som på Oase och klart bättre än på Palace. Utseendemässigt ligger de IMO ungefär i nivå med dem på Palace och Oase. Maten ligger dock ett snäpp under Frankfurtklubbarna, i synnerhet i jämförelse med Palace.

Det är dock svårt att bedöma vad den enskilde gästen tycker är den bästa klubben beroende på vad han tycker är viktigast, sedan tillkommer ju slumpmässiga faktorer som dagsform (hos både köpare och säljare), hälsa, humör m.m som också avgör hur upplevelsen blir totalt sett. Ska du till Frankfurt och bara vill/har råd att besöka en klubb som rekommenderar jag Oase, i andra hand Palace om du vill hålla dig i närheten av innerstaden. Kom ihåg bara att de flesta tjejer på Palace tar €50 extra för allt utöver vaginalsex och avsugning som kyssar m.m. Hade de varit mer generösa på den punkten så hade Palace varit en klar favorit.
Citera
2011-01-03, 20:59
Medlem
Tack för ett mycket informativt svar, Bluestar!

Det där du skriver om Artemis som en kompromiss låter bra. I slutänden är tjejernas utseende, beteende och attityd det allra viktigaste för mig, och är helt klart det som jag låter bestämma. Därför blir det nog artemis.

Det här med kyssar, jag hade intrycket att prostituerade i allmänhet inte gillar att kyssa kunder, gör tjejerna ändå vanligtvis detta på ett FKK?

Angående tidpunkten för ett besök. Jag vet att det har skrivits mycket om detta i andra trådar, men vilken dag i veckan är den bästa att få ut så mycket av interaktionen innan? Om det är många tjejer men också lika många killar, blir det inte svårare att kunna ta det lugnt och sitta och snacka med tjejerna innan man går till ett rum? Vad säger du, vad blir bäst för detta ändamål, en lugn dag i början av veckan, eller en mer aktiv dag frammåt en helg? Kan kanske torsdagar sägas vara ett bra mellanting?
Citera
2011-01-04, 06:08
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endaare
Tack för ett mycket informativt svar, Bluestar!

Det där du skriver om Artemis som en kompromiss låter bra. I slutänden är tjejernas utseende, beteende och attityd det allra viktigaste för mig, och är helt klart det som jag låter bestämma. Därför blir det nog artemis.

Det här med kyssar, jag hade intrycket att prostituerade i allmänhet inte gillar att kyssa kunder, gör tjejerna ändå vanligtvis detta på ett FKK?

En majoritet gör det, men inte alla. Vissa, framför allt på Palace, tar dessutom €50 extra för att göra mer än att bara bli påsatta och suga av dig.

Citat:
Angående tidpunkten för ett besök. Jag vet att det har skrivits mycket om detta i andra trådar, men vilken dag i veckan är den bästa att få ut så mycket av interaktionen innan? Om det är många tjejer men också lika många killar, blir det inte svårare att kunna ta det lugnt och sitta och snacka med tjejerna innan man går till ett rum?

Jo, det kan det absolut bli. Fredagar och lördagar är mest hektiska med flest besökare men också flest tjejer som jobbar. Du får helt enkelt välja vad du tycker verkar bäst: Mycket folk i rörelse och hög feststämning och åtföljande högt tempo (fre - lör), eller ett lugnare tempo med färre gäster och tjejer, men där det oftast finns mer tid att snacka med tjejerna innan avfärd till ett privatrum (övriga dagar).

Citat:
Vad säger du, vad blir bäst för detta ändamål, en lugn dag i början av veckan, eller en mer aktiv dag frammåt en helg? Kan kanske torsdagar sägas vara ett bra mellanting?

Japp, torsdagar rekommenderas varmt, då det är rätt mycket folk i rörelse, även många tjejer, men inte fullt så mycket som under fredagar och lördagar.
Citera
2011-01-04, 09:18
Medlem
Jag är som bekant lite oenig med Bluestar på en del punkter, men det är ju min personliga åsikt Jag blev inte överbegeistrad av Artemis när jag var där på Lucia, tyckte det var allt för mycket " polskt horhus" känsla, dvs, in, bli överfallen av en hög med damer, ivägsläpad till ett rum, tömma och glömma och fort ut igen! Jag är fortfarande av den åsikten att World spelar i en egen division på alla plan utan möjligen att brudarna är ett liiiiitet pinnhål längre ner på listan utseendemässigt, men är i gengäld supergenerösa med allt annat. Mycket trevligare atmosfär, mer som klubbkänsla där man i lugn och ro kan gå runt och bekanta sig med damerna innan man hamnar i sänghalmen.

Nu har jag inte varit på Palace (och tror inte jag kommer att bemöda mig heller då jag inte gillar stuket att allt ska kosta extra), men om de har bättre käk än World så måste de i sådana fall fått ett par stjärnor i Michelinguiden, ty maten på World upplevde jag som ett bättre restaurangbesök. Dessutom som tidigare nämnt så är det gratis fatöl på World, något som jag uppskattar då man slipper att tramsa runt med massa förbetalda drinkbiljetter. Inte är det så hysteriskt bökigt att ta sig dit heller, en knapp timma med pendeln från centrala Frankfurt och en liten taxiresa senare så är man på plats...

Oase var också mycket trevliga damer på, generösa och klart mer avslappnade på än på Artemis. Däremot inget vidare käk och krångel med €10 per pilsner och mycket sämre faciliteter än på World... Men som sagt, det hela är ju en smaksak vad man föredrar. Gillar man snabba "hit and runs" á la horhus så är Artemis effektivast på det viset. Är man ute efter ett megaparty med hålligång från förmiddag till småtimmarna så är en festhelg (t.ex. påskfesten eller 8års partyt i maj) på World i särklass bland det skojigaste man kan förete sig. Snacka om Playboy mansion feeling!

Om jag ska till World i maj? Lita på det! 7års partyt var det häftigaste jag upplevt! Inte en pluton militanta feminister kan hålla mig borta!
Citera
2011-01-04, 19:42
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.LobaLoba
[...]

Nu har jag inte varit på Palace (och tror inte jag kommer att bemöda mig heller då jag inte gillar stuket att allt ska kosta extra), men om de har bättre käk än World så måste de i sådana fall fått ett par stjärnor i Michelinguiden, ty maten på World upplevde jag som ett bättre restaurangbesök. Dessutom som tidigare nämnt så är det gratis fatöl på World, något som jag uppskattar då man slipper att tramsa runt med massa förbetalda drinkbiljetter. Inte är det så hysteriskt bökigt att ta sig dit heller, en knapp timma med pendeln från centrala Frankfurt och en liten taxiresa senare så är man på plats...

[...]

När jag var på World serverades det olika korvar och fläskkarré från grillen, samt pastasallad och potatissallad. Helt OK mat, men ingen sensation, ungefär som på Oase i jämförelse. Vet inte exakt vad du åt men det kanske var en annan kock där då du besökte klubben.
Citera
2011-01-04, 23:27
Medlem
Konstigt att det råder så delade meningar om Artemis. Kanske var du bara där på en dålig dag, Mrlobaloba?

För mig är det givet att jag ska dit på en lite lugnare dag. Som jag har förstått det ska det finnas acceptabelt gott om tjejer även på vardagar. Kanske blir det en torsdag.

Angående det där med kyssandet , vad kan vara anledningen till att de ställer upp på det, och även att oskyddat oralsex? Verkar som om dom tar en ganska stor risk där. Om dom suger av flera kunder per dag utan kondom måste dom ju nästan bli sjuka förr eller senare.

Och utöver maten och lokalerna, vad tyckte du om tjejerna på World, Bluestar?
Citera
2011-01-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
När jag var på World serverades det olika korvar och fläskkarré från grillen, samt pastasallad och potatissallad. Helt OK mat, men ingen sensation, ungefär som på Oase i jämförelse. Vet inte exakt vad du åt men det kanske var en annan kock där då du besökte klubben.

Japp, det var diverse grillmat samt pizzabuffet under dagen som lunch. Middagen som serverades på kvällen var kanonfin med fläskfilégryta och gratäng, spätta med någon sås, kycklingfilé, kallskuret i överflöd, sallader, pajer och massa olika goda desserter. Kommer inte riktigt ihåg allt, men bra var det. Kanske du missade middagen inne om du gav dig tidigt, för det kom inte igång förräns vid 22 hugget. Innan dess var det bara mat ute. Men jag ska tillbaka om några veckor, då ska jag se om det har skett några förändringar

På Oase fick jag f.ö. bara serverad någon obestämd gryta med ris. Inte ens lite sallad till, så det var stor skillnad de gångerna jag var där iaf.
Citera
2011-01-05, 06:02
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
[...]

Angående det där med kyssandet , vad kan vara anledningen till att de ställer upp på det, och även att oskyddat oralsex? Verkar som om dom tar en ganska stor risk där. Om dom suger av flera kunder per dag utan kondom måste dom ju nästan bli sjuka förr eller senare.

Oralsex och framför allt kyssar har en rätt liten risk för smittoöverföring. Tjejerna testas dessutom regelbundet och får inte jobba kvar om de smittats med någon könssjukdom (förrän efter avslutad behandling förstås, HIV undantagen. Jag har dock aldrig hört talas eller läst om något HIV-fall på någon av de större tyska klubbarna.) Är du nojig så kan du antingen bli avsugen med kondom eller så får du helt enkelt avstå från avsugning och kyssar.

Citat:
Och utöver maten och lokalerna, vad tyckte du om tjejerna på World, Bluestar?

World har förmodligen den största dominansen av rumänskor av klubbarna i Frankfurt. Rent utseendemässigt ligger de en bit under dem på Palace och Oase, men därmed inte sagt att du inte kan få bra sex. Ett vackert utseende och en läcker kropp är ju ingen garanti för bra sex.
Citera
2011-01-05, 09:46
Medlem
Citat:

World har förmodligen den största dominansen av rumänskor av klubbarna i Frankfurt. Rent utseendemässigt ligger de en bit under dem på Palace och Oase, men därmed inte sagt att du inte kan få bra sex. Ett vackert utseende och en läcker kropp är ju ingen garanti för bra sex.

Helt enig! Visst är det väl bättre med en generös 7-8 poängare än en snål 9-10. Bara för att någon är extremt vacker att se på så blir hela seansens störd av stress och tjat om extra hela tiden. Behöva pröjsa €50 extra för allt utom mekaniskt sex sabbar mycket enligt mig. Och som sagt, vi snackar ju inte om att brudarna på World ser ut som åkerspöken, bara något litet pinnhål lägre. Fortfarande brudar som man utan tvekan skulle kunna släpa runt på till vardags utan att skämmas. Såvida det inte är en ren porrupplevelse man är ute efter förstås, för då är väl utseendet kanske det viktigaste av allt. Sedan ska man väl inte säga att det saknas riktiga finingar på World heller, det finns ju en och annan 10:a där också, även om de inte står lika tätt som på Oase (och då tydligen Palace också).
Citera
2011-01-05, 10:05
Medlem
Citat:
Konstigt att det råder så delade meningar om Artemis. Kanske var du bara där på en dålig dag, Mrlobaloba?

Fullt möjligt att det var en dålig dag, men jag tror inte det. Men dålig och dålig, det beror ju helt på vad man är ute efter som sagt. Jag gillar inte att brudarna tjatar hål i huvudet på mig hela tiden utan föredrar helt klart att få sitta lite ifred när jag så önskar. Vill jag ha snabb effektiv service då går jag till ett dedikerat horhus, men det är ju precis det en FKK klubb INTE ska vara, utan ett ställe för avslappning på flera vis. Att man förvisso kunde gå och gömma sig nere vid poolen är väl en sak, men likförbaskat vill jag inte ha så påstridiga damer eftersom det är obekvämt att hålla på och avspisa hela tiden. Vill ju kunna spana in själv och sedan ta kontakt när man har lust, i alla fall jag.

Annars var som sagt utbudet inte alls illa, mycket att välja på och vackra damer. Jag hänger också väldigt upp mig på att anläggningen som sådan höll en ganska låg klass. Dålig mat (rekommenderar att man äter innan), trånga omklädningsrum, liten huvudbar som var väldigt dåligt ventilerad. Är själv storrökare, men stördes av den rökfyllda luften, lite gaskammarvarning. Samt som sagt det ogina i att debitera €10 extra för ett glas pilsner eller en svag (2cl) drink. I jämförelse så är ölen gratis på World och en 4cl drink kostar €8. Ska jag sitta och häcka på en sådan klubb, säg i en 12 timmar, då ryker det några öl och ett par drinkar, och det blir väldigt dyrt väldigt fort. Att sedan entrén är hög hjälper ju inte direkt.

För min del är det dessutom rent logistiskt ingen större skillnad att dra till Berlin eller Frankfurt. Båda flygen kostar lika mycket och tar ungefär samma tid. Lite mera transfertid i Frankfurt än i Berlin, men fortfarande pratar vi bara om sammanlagt ett par timmar. Såvida man inte tänkt att resa fram och tillbaka samma dag så är det inget som gör någon skillnad oavsett.

MEN... Om jag ska till Berlin av en annan orsak så utesluter jag inte att jag kommer trilla in på Artemis igen, ty även en mindre lyckad FKK sejour är bra
Citera
2011-01-05, 10:54
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.LobaLoba
Om jag ska till World i maj? Lita på det! 7års partyt var det häftigaste jag upplevt! Inte en pluton militanta feminister kan hålla mig borta!

Låter ju lovande. Vad händer på årspartyt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in