• 1
  • 2
2011-01-03, 09:31
Bannlyst
Tjena, god morgon på er. Jag går rakt på ämnet då.

På somrarna så golfar jag väldigt mycket.

När det gäller golfen så går det bra för mig men jag tror att jag skulle kunna bli riktigt bra om jag började ta någon drog mot ångest. Därför att när jag spelar med polarna (tävlar en del också) så brukar jag bli nervös.
Jag tror att en drog i samband med golfen skulle kunna göra att det skulle gå mycket bättre med golfen.

Nu till frågan: Vilken drog ska man ta då?
Är det någon flashbackare som testat detta? Gick golfen bättre?

För er som undrar så har jag 6.8 i hcp.
Citera
2011-01-03, 09:51
Medlem
havregransgrats avatar
Det är just det här som skiljer alla talanger åt,nerverna.En mästare kan prestera trots allt runt om kring.Testa betablockerare.
Citera
2011-01-03, 10:24
Medlem
Rikers-Islands avatar
Betablockare för nerverna. Jag vann hemmaklubbens driving competions 3 år i rad. Då tog ladd och tjack innan.
Citera
2011-01-03, 10:31
Medlem
Scherings avatar
Inte vilken betablockerare som helst. Den som du ska ha heter propranolol. (Är förresten dopingklassad om du skulle bli testad under tävling.)
Citera
2011-01-03, 10:38
Medlem
Rikers-Islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Inte vilken betablockerare som helst. Den som du ska ha heter propranolol. (Är förresten dopingklassad om du skulle bli testad under tävling.)
VÄLDIGT VÄLDIGT sällsynt att bli dopingtestad. Jag spelade några år i minitouren utan att ens att ha hört talas om dopingtest. Jahn Daily lyckades ju förfan spela full flera år. Aldrig hört talas om någon som blivit dopingtestad i golf.

Du kan inte veta om inte andra betablockare räcker till för honom eller hur?
Citera
2011-01-03, 12:52
Bannlyst
hahahah vafan ,absolut inget illa menat & absolut inget för att vara dryg..
Men fan,golfare dopar sig asså?

/kanske ska tillägga att jag aldrig hållt i en golfklubba
Citera
2011-01-03, 14:41
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikers-Island
VÄLDIGT VÄLDIGT sällsynt att bli dopingtestad. Jag spelade några år i minitouren utan att ens att ha hört talas om dopingtest. Jahn Daily lyckades ju förfan spela full flera år. Aldrig hört talas om någon som blivit dopingtestad i golf.

Du kan inte veta om inte andra betablockare räcker till för honom eller hur?

Nej, det är klart, men propranolol är den mest effektiva av betablockerarna för detta syfte och har oftast väldigt milda biverkningar vid de doser som gäller i detta fallet.
Citera
2011-01-03, 14:52
Medlem
Mitander1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolermaster
hahahah vafan ,absolut inget illa menat & absolut inget för att vara dryg..
Men fan,golfare dopar sig asså?

/kanske ska tillägga att jag aldrig hållt i en golfklubba
hehehe, tänkte exakt likadant

/Jag har inte heller spelat golf..
Citera
2011-01-03, 14:54
Medlem
makaveli143s avatar
Varför skulle dom inte behöva det för:S pistolskyttar använder det, pilbågsskyttar. olika sporter använder ju olika former av preparat för sina ändamål. Tror betablockerare är riktigt bra för golf spelare stadigare på händerna, inga utbrott när slagen inte blir som de vill.
Citera
2011-01-03, 14:57
Bannlyst
Hah ja det är ju förvisso sant..
Blev bara nyfiken eftersom jag aldrig någonsin hört om dopade golfare!

Notera att jag även skrev (absolut inget illa/drygt menat)
Citera
2011-01-03, 17:37
Medlem
hockeybackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolermaster
Hah ja det är ju förvisso sant..
Blev bara nyfiken eftersom jag aldrig någonsin hört om dopade golfare!

Notera att jag även skrev (absolut inget illa/drygt menat)

https://www.flashback.org/sp1638312

alltid någon i någon sport som blir tagen för doping
Citera
2011-01-03, 17:39
Medlem
nrasserps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rofljon
Tjena, god morgon på er. Jag går rakt på ämnet då.

På somrarna så golfar jag väldigt mycket.

När det gäller golfen så går det bra för mig men jag tror att jag skulle kunna bli riktigt bra om jag började ta någon drog mot ångest. Därför att när jag spelar med polarna (tävlar en del också) så brukar jag bli nervös.
Jag tror att en drog i samband med golfen skulle kunna göra att det skulle gå mycket bättre med golfen.

Nu till frågan: Vilken drog ska man ta då?
Är det någon flashbackare som testat detta? Gick golfen bättre?

För er som undrar så har jag 6.8 i hcp.

Ta inte genvägen att börja med mediciner för att lugna nerverna, det förlorar du på i längden. Ta upp med din Pro, han har säkert tips till dig. Det bästa tipset jag kan ge dig är att få koll på din andning, den är så mycket viktigare än du tror och kan du kontrollera den kan du lugna hela kroppen. Förr i tiden gick ju whiskeydrickande och golf hand i hand så visst finns det i botten att man använde berusningsmedel. Sen behöver ju faktiskt inte nervositet vara dåligt

MVH

Edit; "men jag tror att jag skulle kunna bli riktigt bra om jag började ta någon drog" och bara 6.8 i hcp
Senast redigerad av nrasserp 2011-01-03 kl. 17:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in