2011-01-03, 06:08
Medlem
Finns det något bolån som man kan göra extaamorteringar på utan att behöva kontakta bank? Det vill säga helt enkelt med internetbanken anger bankgiro och OCR-nummer och sedan betala in vad man behagar? Tycker det är smidigt och framför allt en skön känsla att kunna betala några hundringar extra då och då, men känns lite luffigt att kontakta banken och säga "Jo eh jag skulle vilja göra en extraamortering på 200", flera gånger i månaden...
Citera
2011-01-03, 10:06
Medlem
Det finns, så vitt jag vet på rätt många banker.

Har kollegor/vänner som har en del av lånet där de får amortera hur mycket de vill, och en där de har bundit lånet.

Och på delen där de amorterar hur mycket de vill, där är det bara att betala med lånenr och så på meddelande/ocr fältet i internetbanken.
Citera
2011-01-04, 08:38
Medlem
Adjunktens avatar
Det där skulle jag också gärna ha reda på. Själv får jag inbetalning med förtryckta siffror i avin varje månad, istället för att alltid betala 1000 kr varje månad vore det kanon om man kunde ändra den siffran utifrån vad man känner för och kan betala för olika månader.

Jag har för mig att bankstjänstemannen sa att man kunde amotera lite hur man ville på den rörliga delen av lånet. Dock fick jag inte detaljer på hur jag skulle gå till väga.
Citera
2011-01-04, 14:16
Medlem
Jag och tjejen har lånat cash av DnB NOR. 5 års amorteringsfritt och vi har ett OCR-nummer som vi anger när vi vill amortera. Har under det året som vi haft lånet amorterat 100K.
Citera
2011-01-06, 16:20
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatHurley
Jag och tjejen har lånat cash av DnB NOR. 5 års amorteringsfritt och vi har ett OCR-nummer som vi anger när vi vill amortera. Har under det året som vi haft lånet amorterat 100K.

Nu erbjuder tyvärr inte DnBNOR bolån till nya kunder längre, så det är tyvärr inte till hjälp för ts:
Citera
2011-01-06, 21:11
Medlem
Jag är lite tveksam till om det finns. Trots allt går det ju knappt att låna till rörlig ränta längre.

Dock känns det värt att tillägga att ett samtal till sin bank angående extra amortering är en ganska enkel procedur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in