Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-02, 19:19
  #1
Medlem
Nu är det såhär att jag håller på med en uppsats (Ej C-uppsats) om Egyptens pyramider och enligt ("hieroglyferna i Cheopspyramiden")<--fel, rätt --> ( i en text) står det att Egyptens folk byggde pyramiderna, men fick hjälp ifrån väktarna av himlen (guardians of the sky). Jag skulle vilja ha en tillförlitlig källa för detta, men den verkar inte finnas?

Jag har sökt på Academic Search Premiere och lite andra sidor, men där finns inget om just detta. Hur kan det vara möjligt?

Närmast jag kommit var i en artikel från websidan "legendarytimes.com", men där står ju inget datum om när artikeln skrevs? Hur ska man då göra? Antar att man inte kan ta den källan och måste leta vidare. Frågan är vars? Inte så lätt att hitta bland all skit. Grymt irriterande och hjälp uppskattas.

Kolla denna artikel, allt verkar stämma förutom att datum för artikeln saknas....

http://www.legendarytimes.com/index....func=show&id=3
__________________
Senast redigerad av Robeloto 2011-01-02 kl. 19:55. Anledning: -.,-.,-
Citera
2011-01-02, 19:31
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Så vitt jag vet hittades ett arbetslags "bomärke" på en av granitblocken som är en del av gravkammaren.

Det ska vara allt!

Konstigt att inte en så fantastiskt prestation som byggandet av pyramider inte omnämns precis överallt!
Citera
2011-01-02, 19:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Så vitt jag vet hittades ett arbetslags "bomärke" på en av granitblocken som är en del av gravkammaren.

Det ska vara allt!

Konstigt att inte en så fantastiskt prestation som byggandet av pyramider inte omnämns precis överallt!

Sant, det ska ju inte ha funnits hieroglyfer i Cheopspyramiden, så det är säkerligen falska källor jag läst då. Dock finns det andra källor som verkar mer tillförlitliga och jag har hört bland annat i en dokumentär och läst i artiklar på nätet om just denna text "Then it says in the text, verbatim, word for word, 'and then Saurid and his people built the great pyramid with the assistance of the Guardians of the Sky.'"

Jag trodde jag hittade en bra källa då enligt länken jag postade i första inlägget. Men varför i hela friden har de inte satt ut nåt datum?
__________________
Senast redigerad av Robeloto 2011-01-02 kl. 19:59.
Citera
2011-01-02, 21:05
  #4
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Sant, det ska ju inte ha funnits hieroglyfer i Cheopspyramiden, så det är säkerligen falska källor jag läst då. Dock finns det andra källor som verkar mer tillförlitliga och jag har hört bland annat i en dokumentär och läst i artiklar på nätet om just denna text "Then it says in the text, verbatim, word for word, 'and then Saurid and his people built the great pyramid with the assistance of the Guardians of the Sky.'"

Jag trodde jag hittade en bra källa då enligt länken jag postade i första inlägget. Men varför i hela friden har de inte satt ut nåt datum?

Maila författaren.
Citera
2011-01-02, 21:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Maila författaren.

Legendary Times alltså, för står inte direkt vem som skrivit denna artikeln. Bara att det är Sean Casteels intervju med Giorgio A. Tsoukalos.
Citera
2011-01-03, 07:09
  #6
Medlem
Mitt tips är att du ska vara försiktig med lägga för stor vikt vid referenser från Legendary Times och andra HP Lovecraft fantaster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback