Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-08-02, 21:13
  #1
Avstängd
Hayes avatar
Hip hip hurra! Men han var bättre på 60-talet - Dick Kinney manus, Al Hubbard teckningar.

http://www.nt.se/default.asp?TargetF...D=2&ClientID=0

http://www.nafsk.se/kurir/nk09.html
Citera
2022-10-25, 16:10
  #2
Medlem
Det innebär att han snart är 60 år ...
Citera
2022-10-26, 14:45
  #3
Medlem
En av de verkliga hjältarna under Ankeborgs guldålder. Jag minns med stort nöje hans, Kalles och Joakims märkliga äventyr i KA & Co under tidigt 70-tal, ofta med spännande humor och briljant komisk timing.
Citera
2022-10-28, 16:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
En av de verkliga hjältarna under Ankeborgs guldålder. Jag minns med stort nöje hans, Kalles och Joakims märkliga äventyr i KA & Co under tidigt 70-tal, ofta med spännande humor och briljant komisk timing.

Ja, man minns med glädje Tony Strobls klassiska äventyr.
Citera
2022-10-28, 16:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Ja, man minns med glädje Tony Strobls klassiska äventyr.
I något av dem, där han skulle assistera Kalle, hade han (på svenska) en skåpbil med texten: "3K - Knases Kom-i gång-Kampanj". Jag undrar vad det stod på engelska?
Citera
2022-10-29, 00:18
  #6
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
En av de verkliga hjältarna under Ankeborgs guldålder. Jag minns med stort nöje hans, Kalles och Joakims märkliga äventyr i KA & Co under tidigt 70-tal, ofta med spännande humor och briljant komisk timing.
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
I något av dem, där han skulle assistera Kalle, hade han (på svenska) en skåpbil med texten: "3K - Knases Kom-i gång-Kampanj". Jag undrar vad det stod på engelska?

Vilket fantastiskt minne du har.
Citera
2022-10-29, 00:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vilket fantastiskt minne du har.
En serie du också kommer ihåg, eller?
Citera
2022-10-29, 00:23
  #8
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
En serie du också kommer ihåg, eller?

Jo. Jag minns serien. Men inte såna detaljer, som texter på en skåpbil.
Citera
2022-10-29, 00:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jo. Jag minns serien. Men inte såna detaljer, som texter på en skåpbil.
Jag har alltid haft lätt för att minnas formuleringar, textbitar, repliker och sådant. Liksom musik för den delen.
Citera
2022-10-30, 23:29
  #10
Medlem
Får väl passa på att rekommendera den amerikanska bokserien Disney Masters som håller på att ge ut samtliga Knaseserier av Kinney & Hubbard i kronologisk ordning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback