Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-02, 16:59
  #1
Medlem
towbs avatar
Sitter och planerar lite komvux och plötsligt dök ett frågetecken upp. Är datorkunskap ett måste innan programmering A? Vill helst inte slösa tid på något så värdelöst och tråkigt som dessutom verkar vara helt anpassat för windows... Vilket jag inte ens har
Citera
2011-01-02, 17:06
  #2
Medlem
eXtremos avatar
Är det ett förkunskapskrav för kursen? Om nej, då behöver du inte ha läst det, om ja så måste du läsa det. Vad ger lärosätet för information?
Citera
2011-01-02, 17:09
  #3
Medlem
Giorgis avatar
Gud nej, faktumet att du har tillräckligt med kunskap att sitta på fb och ställa den frågan tyder på att du inte behöver "Datorkunskap", som egentligen borde heta "Windowskunskap".
Citera
2011-01-02, 17:54
  #4
Medlem
jag har läst flera kurser där det stod att man skulle ha läst datorkunskap innan, jag har inte läst det, och det verkade inte som det behövdes, datorkunskap verkar vara en meningslös kurs, som någon sa innan, kan du sitta här och skapa en tråd, så behöver du verkligen inte läsa datorkunskap
Citera
2011-01-02, 18:25
  #5
Medlem
towbs avatar
Skönt! Då kan jag stryka den. Det verkade dessutom väldigt likt det vi fick gå igenom med datorerna på lågstadiet på 90-talet Powerpoint med samma gamla clipart som då
Citera
2011-01-02, 18:28
  #6
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlPilkington
jag har läst flera kurser där det stod att man skulle ha läst datorkunskap innan, jag har inte läst det, och det verkade inte som det behövdes, datorkunskap verkar vara en meningslös kurs, som någon sa innan, kan du sitta här och skapa en tråd, så behöver du verkligen inte läsa datorkunskap
Jag antar att dom förutsätter att man tror att internet explorer faktiskt är internet och då kanske datorkunskap vore något innan
Citera
2011-01-04, 01:46
  #7
Medlem
Det vara massa word och excell-övningar när jag läste den. Det kan ju vara bra och bekanta sig med dem programmen lite djupare, men det mesta har jag glömt nu, lite nytta hade jag dock.

Du kan ju tänka på att det antagligen är lätt o få mvg i kursen dessutom
Citera
2011-01-04, 11:38
  #8
Medlem
Appropå slösa tid så är gymnasie/komvux programmering ett bra alternativ. Det som läses på en kurs där blåser du igenom på ca 1-2 veckor sedan på universitetet. Läs en extra mattekurs istället.
Citera
2011-01-04, 23:08
  #9
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eik
Appropå slösa tid så är gymnasie/komvux programmering ett bra alternativ. Det som läses på en kurs där blåser du igenom på ca 1-2 veckor sedan på universitetet. Läs en extra mattekurs istället.
Det är lite därför jag tänkte ta dessa. Dra på lite lätta extrapoäng och hoppas att jag har lite tur och får en vettig lärare och kanske lär mig _något_ av det i alla fall. Men datorkunskapen vore bara ren plåga rakt igenom även om det också skulle vara ett sätt att dra på sig lite lätta poäng.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback