Jag har 700 000 kr p kontot. Jag e en person som inte gr av med ngra pengar alls nstan, sammanlagt 8000 kr /mnad och d har jag rknat med hyra, mat och allt!. Hsten 2011 ska jag plugga.
Jag vill lgga ut Mina pengar p nt men vet ej vad. Vad tycker ni?
Kpa lgenhet och hyra ut?
Starta eget (d kan skolan vnta)?
Andra tips??
r 19 r om det skulle vara intressant.
Kp silver fr 500 000 och du r mngmiljonr p ett par r
Dliga tips du fr. Du ska plugga, avstt en summa till det s du klarar dig utan studieln. Resten skulle jag rda dig att spara. G till din bank, frklara situationen och ta t dig av deras rd. Jag var sjlv i samma situation fr ett tag sedan, dock med en strre summa n 700 000.
Kp en riktigt, riktigt jvla dyr hora. Egentligen s blir du inte ens en torsk d, utan du r ngot strre, viktigare, finare.
Typ, Ava Devine kanske stller upp p privatshow fr 20k? Kanske till och med gr fr 10? Rinse and repeat, och du har (+- resor och annat tjafs) ett lyxligg i mnaden 2-3 r. Du kommer fr fan hinna g igenom strre delen av bangbros!
Sluta vara en fjant och sitt p pengarna. Elda dem. Du lever bara en gng, pappskalle!
Stt in de p ett konto dr du fr ut max 10 000kr i mnaden. Lev utan att behva jobba i typ 5 r. Sen jobbar du resten av livet som alla andra vi mnniskor. Det gr i loopar i 40-50 r framver. Jobba, ta, sova. Jobba, ta, sova. Ha kul med dina 5 r i frihet!
Kp ett avlgset garage eller liknande lokal. Beroende p avlgsenhet borde du klara dig p ngra 100k. Sen kper du utrustning i form av vxtlampor och dylikt, drefter kper du p dig lite lyxfgelfrn och startar en vacker odling!
Med tanke p att trden utmynnade i inget annat n listande av halvtramsiga frslag stnger vi trden. TS r vlkommen att brja om - d med ett ngot mer raffinerat och problematiserade diskussionsmne.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!