Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-01-02, 21:54
  #25
Medlem
molotowtoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Svårt att läsa innantill?

Han skrev ju att han köpte sin iPhone för 5000 kr, sen ett abonnemang för 100 kr/mån i 2 år, alltså 2400 kr för abonnemanget.

När ska folk fatta att man inte kan lägga ihop priset för abonnemanget och mobilen....?

Det blir ju lika fel som att påstå att en BMW M3 E36 kostar 200 000 kr bara för att man får betala kanske 150 000 kr får två års försäkring om man är 18 år och bor i Tensta....


Dr Tinnitus
Det kan man visst, annars är man bara helt jävla blåst i skallen och lurad som få.


Det är ju telefonen man betalar av när man betalar dom extra kronorna för abbonnemanget, det kan ju inte vara så förbannat svårt att räkna ut, eller hur.

Man kan ju dra på Elgiganten och se skyltarna där telefoner kostar 1*:- också, tänker du att du får telefonen för 1 krona då eller?
__________________
Senast redigerad av molotowtoy 2011-01-02 kl. 21:58.
Citera
2011-01-02, 22:31
  #26
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molotowtoy
Det kan man visst, annars är man bara helt jävla blåst i skallen och lurad som få.


Det är ju telefonen man betalar av när man betalar dom extra kronorna för abbonnemanget, det kan ju inte vara så förbannat svårt att räkna ut, eller hur.

Man kan ju dra på Elgiganten och se skyltarna där telefoner kostar 1*:- också, tänker du att du får telefonen för 1 krona då eller?
För i helvete det är ju DUUUU som inte fattar, helt blåst i skallen är du. Det är den FÖRHÖJDA månadsavgiften som betalar av telefonen... Om han då betalar av kostnaden för den förhöjda avgiften DET VILL SÄGA DEN SOM BETALAR AV TELEFONEN (FATTAR DU?), så har han bara den vanliga månadsavgiften på ABONNEMANGET kvar och eventuella kostnader för samtal och så vidare.

Håll dig borta från forum du inte förstår dig på, snälla.
Citera
2011-01-03, 02:06
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molotowtoy
Det kan man visst, annars är man bara helt jävla blåst i skallen och lurad som få.


Det är ju telefonen man betalar av när man betalar dom extra kronorna för abbonnemanget, det kan ju inte vara så förbannat svårt att räkna ut, eller hur.

Man kan ju dra på Elgiganten och se skyltarna där telefoner kostar 1*:- också, tänker du att du får telefonen för 1 krona då eller?



Ok, det säger du....


Förklara då hur lurad jag blev när jag köpte en ny 32 GB 3Gs förra sommaren första dan den släpptes.

Jag fick betala 995 kr kontant. på det sen ett abonnemang med fri surf som kostade 378 kr/mån.

Varav 150 kr/mån var förhöjd månadsavgift i 24 mån.

Priset för min 32 GB 3Gs blev 4595 Kr totalt. Förklara nu hur jag blev lurad....

Och du, priserna är inte så himla mycket högre idag för samma upplägg på en 32 GB iP4.


Dr Tinnitus
Citera
2011-01-03, 15:37
  #28
Medlem
mefedronkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ok, det säger du....


Förklara då hur lurad jag blev när jag köpte en ny 32 GB 3Gs förra sommaren första dan den släpptes.

Jag fick betala 995 kr kontant. på det sen ett abonnemang med fri surf som kostade 378 kr/mån.

Varav 150 kr/mån var förhöjd månadsavgift i 24 mån.

Priset för min 32 GB 3Gs blev 4595 Kr totalt. Förklara nu hur jag blev lurad....

Och du, priserna är inte så himla mycket högre idag för samma upplägg på en 32 GB iP4.


Dr Tinnitus
Abonnemang på 228kr/mån är ca 170kr/mån dyrare än billigaste abonnemanget på marknaden? Då är det en bättre affär att köpa iphone för 10 000 och ha det billiga abonnemanget.
Citera
2011-01-03, 16:55
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
Abonnemang på 228kr/mån är ca 170kr/mån dyrare än billigaste abonnemanget på marknaden? Då är det en bättre affär att köpa iphone för 10 000 och ha det billiga abonnemanget.


Vilka andra abonnemang har väsentligt billigare uppkopplingsavgift, minutpris, SMS/MMS-pris för 29 kr i abonnemangskostnad? Samt 10 GB/mån i surf för 199 kr/mån.

Jag tycker du verkar snacka mest skit utan att ha en susning om vad du snackar om, hur fans mycket skulle man tvingas ringa m.m. för att man skulle det skulle täcka de 5000 kr mer som mobilen skulle kosta i ditt exempel? För de 170 kr mindre blir ju inte mer än ca 2000 kr på ett år. Det är fortfarande minst 3000 kr kvar att betala....

Jag betalade alltså 4595 Kr för min 3Gs 32GB, vilket då var sannolikt det bästa pris man kunde få på en sådan iPhone, och detta tillsammans med ett fördelaktigt abonnemang som kostade mig 228 kr/mån


Dr Tinnitus
Citera
2011-01-03, 18:02
  #30
Avstängd
Ni som undrade vårt jag fått 8 tusen kronor ifrån kan gå in på netonnet och klicka er in på smartphones. Förklara gärna sen varför tex Telia, tre eller tele2 skulle sälja samma produkt till lite drygt halva priset.
Citera
2011-01-03, 20:30
  #31
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
Hur funkar larmet med din telefon nu då? Går ju inte en dag utan rubriker i tidningarna om helt absurda buggar i detta massproducerade taiwan hopkok.

Funkar kanon har inte haft nått problem med min iphone 4 iaf.
Citera
2011-03-12, 19:23
  #32
Medlem
dvraptors avatar
För er som ringer och surfar väldigt mycket kan det vara värt att titta på Telia total, 699:-/mån och engångsavgift 1200:- för telefonen.
Det gäller framför allt om man har ett företag - numera får man nämligen dra av hela summan för "fast pris" abbonemang...
Citera
2011-03-15, 17:04
  #33
Medlem
Vad ska en iphone 4 kosta om man tar den kontakt och skaffar abbonemang? Telia vill ha 6100 kr vilket känns som lite dyrt när andra snackar om runt 5000 kr.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback