Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-02, 14:49
  #1
Medlem
Tjena Micen dog igår https://www.flashback.org/p27932437#p27932437

Men en kompis ringde på skype och gjorde ett försök att få den att funka men han hör min musik men ej när jag pratar. Någon som vet vad det är för fel?
Citera
2011-01-02, 14:53
  #2
Medlem
hawaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oppfinnarjocke
Tjena Micen dog igår https://www.flashback.org/p27932437#p27932437

Men en kompis ringde på skype och gjorde ett försök att få den att funka men han hör min musik men ej när jag pratar. Någon som vet vad det är för fel?

Tror felet är att du måste kryssa i "Stereo Mix" på Volym längst ner till höger. Om du inte hittar "Stereo Mix" Så gå in på Alternativ-->Egenskaper--> Sen väljer du något som har med "input" att göra och letar vidare efter den. Om du har XP alltså. Samma grej på vista/windows 7 tror jag, så du får googla efter hur man stänger av "Stereo Mix" på vista/windows 7.
Citera
2011-01-02, 15:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
Tror felet är att du måste kryssa i "Stereo Mix" på Volym längst ner till höger. Om du inte hittar "Stereo Mix" Så gå in på Alternativ-->Egenskaper--> Sen väljer du något som har med "input" att göra och letar vidare efter den. Om du har XP alltså. Samma grej på vista/windows 7 tror jag, så du får googla efter hur man stänger av "Stereo Mix" på vista/windows 7.

Har kommit dit men hittar inte "stereo mix"
__________________
Senast redigerad av Oppfinnarjocke 2011-01-02 kl. 15:12.
Citera
2011-01-02, 15:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
Tror felet är att du måste kryssa i "Stereo Mix" på Volym längst ner till höger. Om du inte hittar "Stereo Mix" Så gå in på Alternativ-->Egenskaper--> Sen väljer du något som har med "input" att göra och letar vidare efter den. Om du har XP alltså. Samma grej på vista/windows 7 tror jag, så du får googla efter hur man stänger av "Stereo Mix" på vista/windows 7.

antar att om du sitter på windows vista (samma sak w7 tror jag) så måste du högerklicka på lilla högtalaren "volym" i högre hörnet > klicka inspelningsenheter (input devices på engelska tror jag) > högerklicka markera "visa inaktiverade enheter" & "visa inaktiverade enheter" > om du ser stereomix så högerklickar du på den och klickar "inaktivera".

Det är det enda jag tror att felet kan vara Sen på t.ex. skype går du in på verktyg > alternativ > ljudinställningar > välj din micks drivrutin på "mikrofon" sen spara sen testar du!

EDIT: Okej, såg ovanstående kommentar nu när jag skrivit klart detta! My bad
Citera
2011-01-02, 15:14
  #5
Medlem
hawaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oppfinnarjocke
Har kommit dit men hittar inte "stereo mix"


"Stereo Mix" Så gå in på Alternativ-->Egenskaper--> Sen väljer du något som har med "input" att göra och letar vidare efter den. Om du har XP alltså"
Citera
2011-01-02, 15:19
  #6
Medlem
Efter volym, alternativ,egenskaper, inspelning, där finnins det ingen stero mix eller input.
finns inget på uppspelning heller.
Citera
2011-01-02, 15:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
"Stereo Mix" Så gå in på Alternativ-->Egenskaper--> Sen väljer du något som har med "input" att göra och letar vidare efter den. Om du har XP alltså"

Men det finns ingen stero mix och vart finns input då? finns bara line-in
Citera
2011-01-02, 15:43
  #8
Medlem
hawaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oppfinnarjocke
Men det finns ingen stero mix och vart finns input då? finns bara line-in

Har du bockat in dem i "Egenskaper" innan du klickat OK, så att du ser dem? Eller finns det andra inputs?

Hade du XP eller något annat?
Citera
2011-01-02, 15:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
Har du bockat in dem i "Egenskaper" innan du klickat OK, så att du ser dem? Eller finns det andra inputs?

Hade du XP eller något annat?

har xp
Citera
2011-01-02, 15:56
  #10
Medlem
hawaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oppfinnarjocke
har xp


http://www.youtube.com/watch?v=tiW4lj5ZUNc

där har du en video som kan visa hur man gör, om du råkat göra fel. För det är de enda jag vet som kan vara fel, brukar vara så att när man endast hör det som sker på datorn så är Stereo Mix fel bockad....
Citera
2011-01-02, 15:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
http://www.youtube.com/watch?v=tiW4lj5ZUNc

där har du en video som kan visa hur man gör, om du råkat göra fel. För det är de enda jag vet som kan vara fel, brukar vara så att när man endast hör det som sker på datorn så är Stereo Mix fel bockad....

Ja men har ju varit där men stero mix finns ju inte!
Citera
2011-01-02, 15:58
  #12
Medlem
hawaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oppfinnarjocke
Ja men har ju varit där men stero mix finns ju inte!

Det var jobbigt haha! Vet inte hur du ska fixa det, någon bättre får ta över här efter mig !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback