Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-05-18, 23:52
  #25
Medlem
Insperatuss avatar
Jag vet att tråden är gammal men jag vill inte starta en ny för min fråga. Jag har alltid haft ett stort flygintresse. Efter att ha sett lite videos på Youtube med folk som spelar DCS blev längtan efter att glida runt i Viggen stor.

Eftersom jag är Mac-användare sedan många år tillbaks så är min enda chans att få spela detta ett inköp av ny hårdvara. Jag trodde i min enfald att detta spel skulle funka på en hyffsat ny speldator. Efter att ha gjort lite research så verkar det dock som den dator som klarar detta spel på max-grafik inte är uppfunnen ännu. På det officiella forumet diskuterades dedikerade hårddiskar och specialbeställda kylsystem för att få det att flyta bra.

Ni som spelar DCS. Är det verkligen så sjukt krävande? Eller är det pga att folk vill ha konstant 60 fps i 5k upplösning? Har letat efter exempel på riggar som klarar av det i vanlig 1080 och medelhöga grafikinställningar. Folk verkar dock bara fokusera på hårdvara som kostar ungefär som en begagnad A10. Det måste väl finnas folk med vanliga datorer som klarar köra detta?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback