Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-02, 11:09
  #1
Medlem
spyder123s avatar
Detta är nog det mest realistiska spelsimulator som någonsin skapats. Förut var det DSC: Blackshark men nu har det kommit ett andra spel där man istället styr A-10C.

Ska nån köpa? Själv sitter man och läser en manual på 663 sidor.
Citera
2011-01-02, 11:54
  #2
Medlem
-Mr.Ks avatar
Finns det multiplayer på det här? Co-op?
Citera
2011-01-02, 18:10
  #3
Medlem
krillebois avatar
hej!

hur pass bra dator krävs det för spelet? har noll koll på sådant.

Har en 3 år gammal laptop känns ju inte som de kmr funka
Citera
2011-01-09, 23:22
  #4
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mr.K
Finns det multiplayer på det här? Co-op?

Jajamen, finns både och. Bidrar ju stort till upplevelsen att man kan radiochatta med varandra osv.

Citat:
Ursprungligen postat av krilleboi
hej!

hur pass bra dator krävs det för spelet? har noll koll på sådant.

Har en 3 år gammal laptop känns ju inte som de kmr funka
Beror på hur bra din 3 år gamla laptop var, men jag tror nog att det funkar om man kör med låga inställningar.

Här kommer lite filmer:

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Co8LKJh6Xc0

In-Game:
http://www.youtube.com/watch?v=VySAv...eature=related

Det är något speciellt att verkligen kunna hur ett plan fungerar.
Citera
2011-05-08, 11:38
  #5
Medlem
Fan vad jag inte ångrar mitt inköp. Känslan av att gå från att inte kunna ett smack till att växla från raketer till kanoner och GBUs slår allt!
Citera
2011-07-07, 17:02
  #6
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Fan vad jag inte ångrar mitt inköp. Känslan av att gå från att inte kunna ett smack till att växla från raketer till kanoner och GBUs slår allt!

Jo känns riktigt bra nu när man lärt sig!

Blir nog att köpa en bättre joystick och fotpedaler samt Track IR 5!
Citera
2011-07-07, 19:58
  #7
Medlem
Dejads avatar
Underbart spel, brukar lira med lite folk så man är en flight på 3-7 a10s, fan vad man kan ställa till med skada om man delar upp målen och har sig.

Har confat så jag har mina mfcds på en annan skärm så jag får de i bra upplösning hela tiden. Det ihop med trackIr och x52 gör att det är riktigt mysigt att flyga.
Hör gärna av er i PM om ni vill ta en flight nån kväll.
När man väl börjar lära sig cockpiten så är det skitkul, mins första gången jag resettade den första hängda vapenbalken och kunde använda den några minuter senare. Eller första gången jag lyckades skaka av mig en SAM, aah känslan

Men TrackIR är ett måste tycker jag, utan det hade jag tröttnat snabbt.

Det kräver ganska så bra av sin dator om man ska köra i lite upplösning men det flyter halvdant på en dualcore 2.4 med ett HD3850(tror jag det var på den) men jag kan säga att med min nya burk (phenom3 4.1ghz(sexkärnor), HD58702gb, 6GB ram) ibland får laggspikes i vissa lägen.
Citera
2011-07-08, 17:30
  #8
Medlem
REALINs avatar
Skickar PM!
Citera
2012-05-04, 21:58
  #9
Medlem
jackflashs avatar
Bumpar lite.
Har lirat sedan släppet av spelet men har nu införskaffat mig Thrustmasters värstingjoystick. Jag fullkomligt älskar detta spel. Bästa på marknaden enligt mig. Att ta emot info från JTAC, be dem slå på lasern och släppa en JDAM mot en tank på hög höjd är underbart.
Kör med Thrustmaster Warthog joysitick, Saitek Combat Rudder Pedalsoch TrackIr 5. En dag, när jag har plats, så skall jag bygga en egen cockpit.

Är jag nördigast i Sverige tro?
Citera
2012-07-10, 17:44
  #10
Medlem
REALINs avatar
Nu har dom släppt DCS World. En hub där samlar alla sina DCS spel mm. Därifrån man patchar i framtiden. Kom en patch till DCS: A-10C Warthog samtidigt med det idag alltså. Dom släppte även Su-25T.

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=90964

Började precis spela idag igen och då blir man belönad med stora patchar.
Citera
2012-09-01, 18:13
  #11
Medlem
Stör mig på en liten sak. Hittar ingenting vettigt när jag letar.

När jag använder targeting-poden för målsökning etc så hittar jag inget vettigt sett att växla mellan mål på större distanser utan att behöva slewa diamanten över hela HUD:en, och det tar sin tid. Så finns det något adekvat sätt att antingen slewa den fortare eller möjligtvis nollställa diamanten till mitten av HUD:en för lättare målsökning?

Tack på förhand.
Citera
2012-10-01, 16:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Stör mig på en liten sak. Hittar ingenting vettigt när jag letar.

När jag använder targeting-poden för målsökning etc så hittar jag inget vettigt sett att växla mellan mål på större distanser utan att behöva slewa diamanten över hela HUD:en, och det tar sin tid. Så finns det något adekvat sätt att antingen slewa den fortare eller möjligtvis nollställa diamanten till mitten av HUD:en för lättare målsökning?

Tack på förhand.
kanske ett sent svar, men du kan ändra hastigheten på just den axeln, det gör du under axis-control. Det är vanskligt att få det bra, har du exempelvis Warthog HOTAS systemet är just den axeln möjlig att ställa in rätt bra. finns lite olika varianter på DCS forum. Nollställa diamanten har du ett snabbcommando för, tror det är boat-hat-forward long, du kan även få den att gå direkt till markören för nästa waypoint. Finns nog tutorials på youtube dessutom. Det bygger dock på att du kan var dina controller är inställda i förväg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback