Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-02, 03:42
  #1
Medlem
Westerners avatar
SÄPO hävdar att det finns omkring 200 "svenskar" som stödjer våldsbejakande islamistisk extremism.

Jag undrar hur många det är som redan avslöjats som riktiga terrorister. Det börjar bli så många nu att det är svårt att överblicka. På rak arm kan jag komma på följande...

1. Allas vår stockholmsbombare Taimour Abdulwahab
2. Munir Awad, en av köpenhamnsterroristerna och far till Helena Benaoudas barnbarn.
3. Sahbi Zalouti, gripen i Stockholm med kopplingar till det planerade attentatet mot JP.
4 Omar Abdalla Aboelazm, Aspergerterroristen som även han blev gripen i Köpenhamn
5. Mounir Dhahri, en i Köpenhamnscellen och som ska ha "jobbat" i en moské kopplad till H.Benaouda

Detta är de senaste aktuella "svenskarna"

Tidigare i höstas dömdes två somalier för förberedelse till terrorbrott i Somalia. Dessa ska ha bott tillsammans med Munir Awad under ett tag. Jag lyckas inte hitta något namn på dem så de kallas här anonym somalier 1 & 2

6. Anonym somalier 1, gripen i Göteborg för förberedelse till terrordåd i Somalia
7. Anonym somalier 2, gripen i Göteborg för förberedelse till terrordåd i Somalia

8. Mehdi Ghezali, "Kubasvensken" och medresenär till Pakistan med M.A och Safia Benaouda.
9. Osama Kassir, fängslad i USA för att bland annat ha haft ett träningsläger för terrorister i Oregon
10. Mirsad Bektasevic, "Maximus" gripen i Bosnien. Avtjäner straffet i Sverige, Ska enligt wikipedia släppas 2011?????

11. Mohamed Moumou, självmordsbombade sig själv (plus ett par civila irakier) när amerikanska styrkor var på väg att gripa honom i Irak. Högt uppsatt Al-Quidaledare enligt amerikanerna.

12. Okänd man gripen i Uganda. Vårt senaste fall som greps idag.
13. Mannen som sprängde sig i Irak nära en grupp poliser och dödade runt 40 personer för något år sedan. Hans hustru som bor i Sverige hyllar honom. Minns ej hans namn.

14. En av de bröder som försökte tända på Lars Vilks hus
15. Den andre brodern.

Här känner jag att jag inte kommer längre. Alla terrorister som bor eller har bott i Sverige och fått svenskt medborgarskap förtjänar att tas upp på listan.

Jag vet t.ex. att runt 10 "svenskar" har dött i striderna i Somalia för Al-Shabab och att även fler svenskar har dött i Irak i strid mot amerikanerna där. Jag har dock inte hört något om terrorsvenskar i Afghanistan, känner ni till några fall?

Hjälp mig gärna med de namn som jag inte kunnat hitta eller minns på listan ovan.

Tack på förhand / Westerner
Citera
2011-01-02, 04:04
  #2
Avstängd
flashturkens avatar
http://extra.expressen.se/pdf/20110101terrornatverk.pdf
Citera
2011-01-02, 08:23
  #3
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashturken
http://extra.expressen.se/pdf/20110101terrornatverk.pdf

Är det någon som vet om "svenskarna" bland dessa terrorkräk kommer att utvisas efter avtjänat straff?

Är utvisning och upphävande av medborgarskap vid bevisad terroraktivitet ens möjligt?

Hade det inte varit rimligt med en sådan lag för att motverka terrorism?
Citera
2011-01-02, 13:03
  #4
Medlem
Bröderna som försökte tutta på Vilks hus heter Mensur Alija och Mentor Alija. De två Somalierna som dömdes för stämpling till terrorbrott heter Billé Ilias Mohamed och Mohamoud Jama.
Kan även lägga till Abedelali Miftah, 24-årig Marockan och Thaer Alhalah, från Jordanien som greps i Sverige och utlämnades till Tyskland 2007 där de senare dömdes för terrorbrott.
Någon som kommer ihåg vad männen hette som greps misstänkta för att föra över pengar till Al-Shabab via Hawalas men senare släpptes? Tror det var 2008.
Citera
2011-01-02, 14:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyokosha
Någon som kommer ihåg vad männen hette som greps misstänkta för att föra över pengar till Al-Shabab via Hawalas men senare släpptes? Tror det var 2008.

Är det männen i denna debatt med Janne Josefsson som du är ute efter? Ali Yassin och Omar Mohammed Ali?
http://www.charta2008.se/media/2008-...VT_Debatt.html
__________________
Senast redigerad av Mutbar 2011-01-02 kl. 14:32. Anledning: namfel, ändrade Yassin Ali till Ali Yassin
Citera
2011-01-02, 14:39
  #6
Medlem
Glöm inte att lägga till de där två Landskrona - snubbarna som bröt sig in hos L Wilks.

Hur det är med Gardell vet jag inte.
Citera
2011-01-02, 15:36
  #7
Medlem
densistasovjets avatar
I detta land är vi ju för jämställdhet!

Så då ska väl mamma och dotter Benadouda plus Taimour Abdulwahab's fru också med på listan.
Hatet kommer så att säga sipprandets ur modersmjölken. Plus hon som sitter i Uganda.

4 damer som borde steriliseras omedelbart och barnen omhändertas.
Citera
2011-01-02, 15:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
I detta land är vi ju för jämställdhet!

Så då ska väl mamma och dotter Benadouda plus Taimour Abdulwahab's fru också med på listan.
Hatet kommer så att säga sipprandets ur modersmjölken. Plus hon som sitter i Uganda.

4 damer som borde steriliseras omedelbart och barnen omhändertas.

Hon som sitter i Uganda visade sig efter närmare betraktande vara en karl. Men han kan väl ändå få vara med på listan i sann jämställdhet
http://www.expressen.se/nyheter/1.22...brott-i-uganda
Citera
2011-01-02, 16:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Hon som sitter i Uganda visade sig efter närmare betraktande vara en karl. Men han kan väl ändå få vara med på listan i sann jämställdhet
http://www.expressen.se/nyheter/1.22...brott-i-uganda


Det vet du väl...?

Enda gången det är tillåtet att spotta en muslimsk kvinna i ansiktet är när det brinner i hennes skägg!
Citera
2011-01-02, 18:44
  #10
Avstängd
flashturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Är det någon som vet om "svenskarna" bland dessa terrorkräk kommer att utvisas efter avtjänat straff?

Är utvisning och upphävande av medborgarskap vid bevisad terroraktivitet ens möjligt?

Hade det inte varit rimligt med en sådan lag för att motverka terrorism?

Dom kommer inte utvisas. När dom släpps så kommer de få diverse bidrag igen.
Citera
2011-01-02, 19:45
  #11
Medlem
Göteborgaren och konvertiten Abu Usama el-Swede, som administrerar ett forum kopplat till al-Qaida:

Citat:
The al-Qimmah site is operated by individuals in Sweden and Great Britain, with the work of managing the server being done primarily by Swedish convert to Islam Ralf Wadman (AKA Abu Usama el-Swede, with email addresses that include ralf.wadman@gmail.com and ralf.wadman@hotmail.com). For what it's worth, you will find Mr. Wadman on Facebook using the name 'Crystal Data'. Notable among his friends are 'Ahmed Mohammed' who describes his Activity as "government of Somalia", and 'Anas Khalifa' who claims the website muslim.se.
http://internet-haganah.com/haganah/index.html


Facebookpolaren Anas Khalifa är en islamistisk predikant från Göteborgstrakten som reser runt och predikar i landet. Finns på wikipedia:

Citat:
Han har allt från vanliga svenskar till tungt kriminellt belastade personer som lärlingar. Han håller bland annat föreläsningar i en liten moské i Hjällbo och i Kungälv. Anas Khalifa själv säger att han blir missuppfattad och feltolkad.

Citat:
Khalifa blev känd för en bredare allmänhet genom en intervju i SVT:s Uppdrag granskning 2006 och Oscar Hedins dokumentärfilm "Det svider i hjärtat" som hade biopremiär 2007.I den skildras hur Anas Khalifa, i en moské i Helsingborg, vägleder en stor grupp med barn om jihad, muslimska martyrer och Paradiset.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anas_Khalifa

Anas Khalifas syster är riksbekant, Alia Khalifa som blivit taleskvinna för de "diskriminerade" kvinnorna som bär niqab.
Alia Khalifas artikel "Förbjud mig inte att vara mig själv" från Expressen:
http://www.expressen.se/debatt/1.171...vara-mig-sjalv

För Säpo underlättar säkert niqabbärandet möjligheterna att identifiera terrorister. Flera av fruarna, ex-fruarna och anhöriga till de terroristmisstänkta bär detta plagg. Ska inte vara fler än 200 som bär niqab ( vilket jag betvivlar, troligen fler).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback