Jag är väldigt konstnärlig av mig och en estet av högsta rang. Nu har jag tänkt att det vore till viss del provocerande men ändå en festlig syn att göra en installation av "muhammed and the pig" där jag klär mig som en arab med turban och skägg och springer runt med en minigris i famnen och ylar "ALLAH AKKBAR"
Vad tror ni om detta? är det för futuristiskt för dagens drönare att förstå budskapet i form av konst eller blir det bara cirkus av det hela som med vilks?
Jag är väldigt konstnärlig av mig och en estet av högsta rang. Nu har jag tänkt att det vore till viss del provocerande men ändå en festlig syn att göra en installation av "muhammed and the pig" där jag klär mig som en arab med turban och skägg och springer runt med en minigris i famnen och ylar "ALLAH AKKBAR"
Vad tror ni om detta? är det för futuristiskt för dagens drönare att förstå budskapet i form av konst eller blir det bara cirkus av det hela som med vilks?
Det känns enbart provokativt, ska det finnas en poäng så är det mer intressant att vända sig mot något som har en starkare ställning i vårt samhälle än att ge sig på en minoritet
Det känns enbart provokativt, ska det finnas en poäng så är det mer intressant att vända sig mot något som har en starkare ställning i vårt samhälle än att ge sig på en minoritet
En minoritet som har mer rättigheter och färre skyldigheter än både andra minoriteter samt majoriteten, dvs svenskarna. Nog fan ska de provoceras.
Fyfan vilken konstnär!!! Nej men om du verkligen tror det är konst så hör du hemma på ett psykhem
Jag vill se teckningar! Lika kul för mig, som det kränker vissa andra ... och varför inte Muhammed and the 9 yo girl, Muhammed and the camel, Muhammed and his hairy friends, osv.
Se till att det blir filmat så vi andra får njuta kulturen på distans!
Jag kan inte bedömma idén förens jag har sett resultatet. Det kan antingen bli väldigt bra, eller helt åt helvet allt beroende på ditt genomförande, filma och lägg upp så ska du få ett bättre svar.
Vilks konst består av den teater som reaktionerna mot hans verk utgör. Rondellhunden var bara stubinen. När han säger till kvällspressen att han bär på en yxa för självförsvar, så är det en del av hans konstskapande. När galningar kastar brandbomber mot hans hem, så är det en del av Vilks konstverk. När en idiot spränger ihjäl sig själv på Drottninggatan med dödsbrevshänvisning till honom, så är det en del av Vilks konstverk.
Vilks illustrerar konkret vad provokation är. Och det är ett mästerverk att lyckas göra det.
Om du skulle verkställa din plan rakt upp och ned, så skulle du förmodligen bara slås ned av de islamofascister som råkar bo nära dig, och bli ett av alla tusentals anonyma ouppklarade misshandelsfall. Vi har ju politiskreligiösa yttrandefrihetsregleringar i det här landet... Du behöver en "twist". Om ni t.ex. vore hundra personer som klädde er som profeten och bar på grisar, så skulle ni göra sensation. Ni skulle bokstavligen bli världsberömda. Det skulle förändra ditt liv. Det finns enorma värden att vinna på att bryta tabun!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!