Citat:
Ursprungligen postat av
brkdrk
Jag är orolig eftersom jobbet kanske inte tar den ursäkten och dessutom att riksidrottsförbundet hade sagt att det var en olaglig dopningspreparat. Men jag hoppas att du har rätt i det hela, men hur har du fått den informationen om att det är lagligt. Förlåt om jag frågar så mycket, men jag är så okunnig i detta, men jobbet står på spel och jag har aldrig förut brukat något sådant. Ännu mindre amfetamin, så det skulle göra mycket skada för mig och min livssituation då jag kör bil dessutom. Men väldigt snällt av dig att ge mig det information du har 🙏
Vad menar du med att godta din ursäkt? Du behöver inte ursäkta dig för något alls, du har tagit ett preparat som är lagligt, inget du behöver ursäkta dig för. Du säger att dom skickar in på det analys, där kan det inte bli fel, det kan slå fel på sticka, men som sagt, då bara man säger att dom får skicka in på analys för att dom ska se rätt resultat. Ja, enligt wadas lista så är det inte tillåtet, dvs på tävling mm. Men enligt lag är det lagligt.
Här kan du se vad som är olagligt eller inte, du kan även söka upp förteckning över preparat som är klassade som hälsofarlig vara om du är nyfiken, det är dock lagligt att ha i kroppen men ej "på sig", dvs förvara i burk:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...dopningsmedel/