2022-01-15, 13:55
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurlingst
Jag har precis fått hem super charged från pwobutiken. Jag tog en skopa men kände bara att jag fick extremt hög puls och skakade mycket, Ingen effekt alls. Bör jag bara köra en halv skopa?

Prova på tom mage. Pwo måste också byggas upp. Kör några pass. Pwo är inte heller mirakel pulver, den gör ju lite grann men mycket måste komma ifrån dig. Men jag har inte beställt något från den butiken.
Citera
2022-01-17, 20:31
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurlingst
Jag har precis fått hem super charged från pwobutiken. Jag tog en skopa men kände bara att jag fick extremt hög puls och skakade mycket, Ingen effekt alls. Bör jag bara köra en halv skopa?

Då fick du ju effekt, men låter som du fick lite för mycket i dig, det är typisk biverkning på DMAA, om man får i sig för mycket. Ta mindre nästa gång.
Citera
2022-01-19, 17:03
Medlem
Tjenixen! Vet någon hur det ligger till med legaliteten på DMHA i Sverige? Och hurvida det kan visa något falskt positivt eventuellt?
Citera
2022-01-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenosanova
Tjenixen! Vet någon hur det ligger till med legaliteten på DMHA i Sverige? Och hurvida det kan visa något falskt positivt eventuellt?

Jag är också lika nyfiken DMHA huruvida det fungerar inom svensklag? och om det visar på en drogtest? Vad jag förstår så räknas det som dopingpreparat, men vet inte om det visar falsk positiv på amfetamin/metamfetamin eller någon annan drog? Hade uppskattat om någon kunnig person skulle kunna svara på detta?
Tack på förhand, jag är nybörjare när det gäller kosttillskott ☺️
Citera
2022-01-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brkdrk
Jag är också lika nyfiken DMHA huruvida det fungerar inom svensklag? och om det visar på en drogtest? Vad jag förstår så räknas det som dopingpreparat, men vet inte om det visar falsk positiv på amfetamin/metamfetamin eller någon annan drog? Hade uppskattat om någon kunnig person skulle kunna svara på detta?

Testade faktiskt mig själv med ett urinprov från apoteket efter att ha tagit dmha, inget har synts! Har för mig att halveringstiden på DMHA är extremt låg. Vad gäller lagligheten vet jag tyvärr inte heller, men har inte hittat något som säger att det är olagligt för bruk, däremot är dmaa. Någon annan kunnig får gärna inflika.
Citera
2022-01-20, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenosanova
Testade faktiskt mig själv med ett urinprov från apoteket efter att ha tagit dmha, inget har synts! Har för mig att halveringstiden på DMHA är extremt låg. Vad gäller lagligheten vet jag tyvärr inte heller, men har inte hittat något som säger att det är olagligt för bruk, däremot är dmaa. Någon annan kunnig får gärna inflika.

Tack så mycket för infot, jag hade också uppskattat om någon kunnig skulle ge lite förklaringar om laglighet, detektion eftersom jag har läst lite om att visa ämnen kan ge en korsreaktion och visa positiv på amfetamin/metamfetamin. Jag fick i mig det genom att vara dum och godtrogen, då en bekant blandad ”pwo” och jag drack det. Namnet på ”PWO:n är (God of Rage) Jag Kände däremot en stor effekt då jag aldrig har använt något sådant och min toleransnivå är ganska låg. Han berättade efteråt vad det innehöll och förklarade att substansen inte var olaglig och ligger på gråzonen. Problemet är att dagen efter så fick jag lämna urinprov på jobbet som skickas till ackrediterat Labb och då började jag bli väldig nojig eftersom jag hittade folk som skrev att det kan ge utslag på andra olagliga substanser. Nu sitter jag hemma med ångest eftersom jag väntar på svar ifrån drogtestet. Riksidrottsförbundet benämner DMHA som dopingpreparat. Så jag skulle uppskatta om någon kunnig kan förklara hur det ligger till. Sry, men som sagt är ingen expert när det gäller kosttillskott och dopingpreparat m.m
Senast redigerad av brkdrk 2022-01-20 kl. 07:58.
Citera
2022-01-20, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Beta Alanin kan du köra på hela tiden, precis som med Kreatin.

Jag skulle skippa Arginin om jag var du, eftersom Citrullin omvandlas till Arginin, och det tar du ju redan. Citrullin har tydligen även mycket bättre effekt än ren Arginin.

Det är också vanligt att man bli kass i magen av Arginin.

Jagozar verkar relativt insatt så han kanske kan inflika?

För övrigt tror jag inte du kommer att kissa grönt då även ifall det visas ett falskt positivt så skickades det vidare till lab för att säkerställa falska positiva etc.
Citera
2022-01-20, 14:50
Medlem
_b0s avatar
Citat:

DMHA är lagligt enligt lag men får ej säljas i Sverige (saluförbud). Det finns risk (väldigt liten dock) att det kan bli korsreaktion på amfetamin på stickor. Skickar man in urinet på analys, vilket man ska kräva om det ger positivt utslag på amfetamin så ser man att man ej tagit amfetamin och man torskar ej på det.
Citera
2022-01-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _b0
DMHA är lagligt enligt lag men får ej säljas i Sverige (saluförbud). Det finns risk (väldigt liten dock) att det kan bli korsreaktion på amfetamin på stickor. Skickar man in urinet på analys, vilket man ska kräva om det ger positivt utslag på amfetamin så ser man att man ej tagit amfetamin och man torskar ej på det.

Tusen tack för informationen, jag hoppas att det kan gå till på det visset. Det är lite jobbigt att var ovetandes, samtidigt hoppas jag att man får möjligheten till att det skickas vidare till analys och inte att det stannar där. Men jag är väldig tacksam för all information som jag kan få. Provet gjorde i måndags och skickades till något labb, så jag vet ej när jag får ett svar. Samtidigt så tror jag att dem hör av sig enbart om de skulle hitta något olaglig preparat, därför blir det en lång väntetid och ovisshet innan man kan känna sig trygg.
Citera
2022-01-21, 11:12
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Tusen tack för informationen, jag hoppas att det kan gå till på det visset. Det är lite jobbigt att var ovetandes, samtidigt hoppas jag att man får möjligheten till att det skickas vidare till analys och inte att det stannar där. Men jag är väldig tacksam för all information som jag kan få. Provet gjorde i måndags och skickades till något labb, så jag vet ej när jag får ett svar. Samtidigt så tror jag att dem hör av sig enbart om de skulle hitta något olaglig preparat, därför blir det en lång väntetid och ovisshet innan man kan känna sig trygg.

Vad är du orolig för nu när du vet att det inte är olagligt? 😃
Citera
2022-01-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _b0
Vad är du orolig för nu när du vet att det inte är olagligt? 😃

Jag är orolig eftersom jobbet kanske inte tar den ursäkten och dessutom att riksidrottsförbundet hade sagt att det var en olaglig dopningspreparat. Men jag hoppas att du har rätt i det hela, men hur har du fått den informationen om att det är lagligt. Förlåt om jag frågar så mycket, men jag är så okunnig i detta, men jobbet står på spel och jag har aldrig förut brukat något sådant. Ännu mindre amfetamin, så det skulle göra mycket skada för mig och min livssituation då jag kör bil dessutom. Men väldigt snällt av dig att ge mig det information du har 🙏
Citera
2022-01-25, 07:29
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Jag är orolig eftersom jobbet kanske inte tar den ursäkten och dessutom att riksidrottsförbundet hade sagt att det var en olaglig dopningspreparat. Men jag hoppas att du har rätt i det hela, men hur har du fått den informationen om att det är lagligt. Förlåt om jag frågar så mycket, men jag är så okunnig i detta, men jobbet står på spel och jag har aldrig förut brukat något sådant. Ännu mindre amfetamin, så det skulle göra mycket skada för mig och min livssituation då jag kör bil dessutom. Men väldigt snällt av dig att ge mig det information du har 🙏

Vad menar du med att godta din ursäkt? Du behöver inte ursäkta dig för något alls, du har tagit ett preparat som är lagligt, inget du behöver ursäkta dig för. Du säger att dom skickar in på det analys, där kan det inte bli fel, det kan slå fel på sticka, men som sagt, då bara man säger att dom får skicka in på analys för att dom ska se rätt resultat. Ja, enligt wadas lista så är det inte tillåtet, dvs på tävling mm. Men enligt lag är det lagligt.

Här kan du se vad som är olagligt eller inte, du kan även söka upp förteckning över preparat som är klassade som hälsofarlig vara om du är nyfiken, det är dock lagligt att ha i kroppen men ej "på sig", dvs förvara i burk:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...dopningsmedel/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in