Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 14:02
  #3193
Medlem
Ormhunds avatar
PWO för konditionsträning?
Ska enbart ta det i samband med cykel och löpträning.
Citera
2018-05-03, 14:20
  #3194
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormhund
PWO för konditionsträning?
Ska enbart ta det i samband med cykel och löpträning.
Koffein. Antingen i dryck eller tablettform. 30-60 min före aktivitet, 3-6 mg/kg.
Citera
2018-05-03, 15:00
  #3195
Medlem
Ormhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Koffein. Antingen i dryck eller tablettform. 30-60 min före aktivitet, 3-6 mg/kg.
Komplettera med något?
Läste något om Citrulin malate, är det något som man kan lägga till som gör någon nytta?
Citera
2018-05-03, 15:23
  #3196
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormhund
Komplettera med något?
Läste något om Citrulin malate, är det något som man kan lägga till som gör någon nytta?
Det är främst studerat när det gäller styrketräning, eller träning med hög intensitet, om det gör någon nytta rent praktiskt vid långvarig konditionsträning vet jag inte.
https://www.mmsports.se/blogg/hur-ka...ka-prestation/

Om det är långvariga pass du ägnar dig åt, t.ex 2>timmar, kan det vara en fördel att tillföra kolhydrater.
Citera
2018-05-03, 16:20
  #3197
Medlem
Ormhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det är främst studerat när det gäller styrketräning, eller träning med hög intensitet, om det gör någon nytta rent praktiskt vid långvarig konditionsträning vet jag inte.
https://www.mmsports.se/blogg/hur-ka...ka-prestation/

Om det är långvariga pass du ägnar dig åt, t.ex 2>timmar, kan det vara en fördel att tillföra kolhydrater.
Kommer bli en del cykelpass på 3-4 timmar så ja, ja kommer nog behöva lite kolhydrater också.
Vad rekommenderar du där, dryck, bars eller nå annat?
Citera
2018-05-03, 17:33
  #3198
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormhund
Kommer bli en del cykelpass på 3-4 timmar så ja, ja kommer nog behöva lite kolhydrater också.
Vad rekommenderar du där, dryck, bars eller nå annat?
Det är individuellt, vissa upplever magproblem om man tillför något man inte är van vid, så då blir ju effekten motsatt. Rekommenderar att du intar något du vet din mage klarar av, det kan vara en sportdryck eller liknande. I övrigt är det viktigt att se till du har ett högt kolhydratsintag överlag, inte bara under passet/tävling utan resterande tiden av dygnet, upp mot 7-10 g/kg/dag kan vara en bra siffra att sikta in sig på. Här kan du läsa mer om du är intresserad:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4008807/
Citera
2018-05-14, 16:58
  #3199
Medlem
Fishurs avatar
Tjena!

Är på jakt efter nån bra pwo som ökar lusten att träna och fokus. Vet att Craze hade detta och även Frenzy till en viss del.

Vill INTE ha nåt med beta alanin i och är inte intresserad av att bara ta koffein. Annars är jag inte så kräsen

Så har ni några bra tips? Har inga problem med att beställa från utlandet osv.

Ha en bra dag
Citera
2018-05-17, 16:02
  #3200
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishur
Tjena!

Är på jakt efter nån bra pwo som ökar lusten att träna och fokus. Vet att Craze hade detta och även Frenzy till en viss del.

Vill INTE ha nåt med beta alanin i och är inte intresserad av att bara ta koffein. Annars är jag inte så kräsen

Så har ni några bra tips? Har inga problem med att beställa från utlandet osv.

Ha en bra dag

Titan, Wild things.
Citera
2018-05-17, 19:20
  #3201
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishur
Tjena!

Är på jakt efter nån bra pwo som ökar lusten att träna och fokus. Vet att Craze hade detta och även Frenzy till en viss del.

Vill INTE ha nåt med beta alanin i och är inte intresserad av att bara ta koffein. Annars är jag inte så kräsen

Så har ni några bra tips? Har inga problem med att beställa från utlandet osv.

Ha en bra dag

NO Xplode är en favorit av många, innehåller rätt så lite beta-alanin.
Citera
2018-05-17, 21:50
  #3202
Medlem
Frenzy i ny verkningslös version. Samma sak med White lightning och Kraken. Tror inte det finns en enda PWO som funkar kvar på marknaden nu.
Citera
2018-05-21, 11:16
  #3203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormhund
PWO för konditionsträning?
Ska enbart ta det i samband med cykel och löpträning.

Jag körde en snällare PWO (eller ja, snäll är väl att ta i... men inte en av de där värsta) + EAA inför ett intensivt cykelpass. Jag vet inte hur mycket som var psykiskt, men jag har nog aldrig presterat så bra någonsin. Visst blir man trött, men återhämtningen blev en helt annan och fokuset var på en helt annan nivå.
Citera
2018-05-28, 12:12
  #3204
Medlem
Fishurs avatar
Någon som testat Hydrazine?

https://www.predatornutrition.com/pr...&viewAll=false

Vore kul om någon som testat kan säga hur den är?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback