• 1
  • 2
2011-01-01, 15:21
Medlem
Tjena!

Jag har följande delar i datorn:

Nätaggregat: HKC 580W
Moderkort: MS-7225 (hp name) Nash-GL8E
One PCI Express x16 graphics
Cpu: Athlon 64 5000+ 2.6 GHz Socket: AM2
CPU-kylare: Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2
Ram: 3GB 240pin DDR2 SDRAM PC2-5300
Graffekort: Geforce 7900GTX 512mb DDR

och funderar på att köpa ett nytt grafikkort för att spela starcraft 2 på lite högre inställningar. Har kollat på
Geforce gtx 460 1gb
verkar vara ett bra kort. Jag undrar om det är värt det, med tanke på att mitt moderkort och övriga delar är ca 5 år gamla. Kommer min dator i övrigt strypa grafikkortet så det inte är värt det?
eller tror ni att jag måste köpa nytt moderkort, processor och ram också ?
Citera
2011-01-01, 15:22
Medlem
OffensiveShits avatar
det blir nog en fin flaskhals utav det där ja..
Citera
2011-01-01, 15:39
Medlem
spara dom pengarna till att köpa en helt ny istället.
Citera
2011-01-01, 15:39
Medlem
imperator93s avatar
om jag vore du så skulle jag nog skaffa en helt ny dator, jag köpte en helt ny för en vecka sen på elgiganet som jag klarar att köra far cry 2 med högsta inställningar, testade även crysis med alla inställningar på high och det flöt på utomordentligt bra. processorn är överaskande bra, och datorn i sig blir varken varm eller högljud. det enda som jag kan klaga på är att hårddisken borde vara lite större, men det är lätt fixat....

http://www.elgiganten.se/product/dat...media-a5712ncd
Citera
2011-01-01, 15:57
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperator93
om jag vore du så skulle jag nog skaffa en helt ny dator, jag köpte en helt ny för en vecka sen på elgiganet som jag klarar att köra far cry 2 med högsta inställningar, testade även crysis med alla inställningar på high och det flöt på utomordentligt bra. processorn är överaskande bra, och datorn i sig blir varken varm eller högljud. det enda som jag kan klaga på är att hårddisken borde vara lite större, men det är lätt fixat....

http://www.elgiganten.se/product/dat...media-a5712ncd
Tvekar på att det flöt på bra på High faktist, den där datorn suger ju!
Citera
2011-01-01, 16:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Köpråd - Grafikkort då frågan avser i första hand ett grafikkort.

//Mod
Citera
2011-01-03, 16:08
Medlem
Nominis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Tvekar på att det flöt på bra på High faktist, den där datorn suger ju!

Nej. Den suger inte.
Citera
2011-01-03, 19:20
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomini
Nej. Den suger inte.
suger och suger, den är ju inte så bra, tvekar rättså mycket på att han låg på ca 50-60fps på allt på high med den iallafall..
Citera
2011-01-04, 01:48
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
suger och suger, den är ju inte så bra, tvekar rättså mycket på att han låg på ca 50-60fps på allt på high med den iallafall..

Ja den suger, folk som säger annat har fel. Den är inte prisvärd, den presterar skit och den har pissdålig kvalité på moderkort/Nätaggregat som nästan alla andra märkesdatorer. Glöm inte att man verkligen får vad man betalar för när det är märkesdatorer vi pratar om.

HD5450 in action med Core i7 965 @ 3750 MHz http://www.guru3d.com/article/radeon-5450-review/9

Citat:
Ursprungligen postat av Guru3d
As you'll notice, even at 1024x768 that is not playable on the 5450. You'll need to drop image quality even further to low.

Sluta sprid lögner nu gott folk. Eran dator blir inte bättre bara för att ni intalar er det.

Ontopic : Ditt nätaggregat sjunger nog på sista versen TS. Att det fortfarande fungerar skall du vara glad för, ditt nätaggregat skulle aldrig fått tillverkas. Det är bokstavligen ren jävla dynga och bör bytas ut innan det tar med sig hela systemet i graven. (Jag har stort hat mot budgetagg vilket många säkert upplevt, men det är något det snålas för mycket på) Du skall inte ta det personligt.

Bara en varning.

Det lär dock orka driva ditt system + ett GTX 460 om specsen HKC ger ut stämmer. Dock så är verkligheten så att dina 360watt på +12v med 75% verkningsgrad = 270 watt. Plus att jag misstänker att det är något år gammalt = effektförlust. Det är små marginaler vi pratar om här.

Chansa inte, din dator behöver uppgraderas i helhet då den gjort sitt. Spara pengar till ett mer prisvärt alternativ.
Senast redigerad av hockexx 2011-01-04 kl. 01:54.
Citera
2011-01-06, 10:47
Medlem
Adam211s avatar
Bygg ihop en ny dator istället för att bränna pengarna på ett nytt grafikkort till den datorn du har.

För 7-8000 kr kan du få en dator som kör det mesta på high.
Citera
2011-01-06, 11:14
Medlem
ants avatar
Vafan säg inte åt grabben att köpa en ny dator med marginellt bättre specs än den han har för 5500:-.
Bättre satsa 1000-1500 kr på ett nytt grafikkort om han nu inte är extremt hardcore gamer med för mycket pengar som måste ha det bästa varje år.
Citera
2011-01-06, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant
Vafan säg inte åt grabben att köpa en ny dator med marginellt bättre specs än den han har för 5500:-.
Bättre satsa 1000-1500 kr på ett nytt grafikkort om han nu inte är extremt hardcore gamer med för mycket pengar som måste ha det bästa varje år.

"Marginellt bättre specs", vilket jävla påstående!
För de pengarna får han 3-4ggr så bra dator, är det vad du kallar "marginellt bättre"?

Med ett grafikkort för 1500kr skulle processorn bli en så enorm flaskhals så då kan han lika gärna köpa ett grafikkort för 500kr...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in