Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-01, 11:51
  #1
Medlem
Tänkte att till hösten utöka min utbildning lite för att bli mer attraktiv på arbetsmarknaden.
Idag har jag en fil. kand i systemvetenskap från Lund. Till detta har jag 60hp företagsekonomi.
Jag fick jobb som programmerare efter min examen och har nu jobbat en halvår.
Företaget jag jobbar på ska säljas inom de närmsta 3åren och som jag tolkat det så kommer jag få möjlighet att följa med till det nya företaget.

Grejen är att jag gärna ser mig i en annan roll i framtiden är just ren programmerare. I framtiden vill jag gärna sitta på ett mindre företag med lite mer ansvar över deras IT. Kanske sitta som IT-beställare och ta fram krav till verksamheten.

Vad borde jag utöka min utbildning med för att kunna jobba som detta?
Citera
2011-01-01, 13:03
  #2
Medlem
Har planer på att ta en fil kand i företagsekonomi till hösten. Men utöver detta, vad kan vara bra att läsa?
En master i systemvetenskap?
Finns det några sådana som är på distans?
Citera
2011-01-01, 18:39
  #3
Medlem
FEK är väl ett ganska klassisk spår att välja annars har du ju alltid master i IT management men det kanske inte är något för dig?
Citera
2011-02-13, 20:57
  #4
Medlem
ekonomi kan jag tänka mig är bra att ha. Master tror jag dock inte spelar någon större roll. Det är erfarenhet som är A & O i branschen. Jobba något år till så får du nog chansen att utvecklas i din roll och tex. börja med sånt som du vill.
Citera
2011-02-13, 22:00
  #5
Medlem
Om jag hade varit du så hade jag tagit privata lektioner på nätet. privata utbildningar börjar bli mer populära nuförtiden. Därför hade jag istället valt att läsa någon online kurs. Nackdelen är dock att de kan kosta drygt 5 - 7 tusen kr. Men det är sjukt bra att ha på CVet.

Lycka till.
Citera
2011-02-14, 09:51
  #6
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewJackson
Om jag hade varit du så hade jag tagit privata lektioner på nätet. privata utbildningar börjar bli mer populära nuförtiden. Därför hade jag istället valt att läsa någon online kurs. Nackdelen är dock att de kan kosta drygt 5 - 7 tusen kr. Men det är sjukt bra att ha på CVet.

Lycka till.

Haha, den var bra den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback