Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-31, 19:15
  #1
Medlem
Undrar om någon vet hur jag ska ställa mig till ett meddelande jag aldrig tidigare fått.
Jag skulle bränna en film från PB. Får då upp efter några minuter att Nero säger det är otillåtet att bränna den här filmen och att man kan vara laglig genom att köpa filmen istället.

Jag klickade bort rutan och det fortsatte att bränna....
Men börjar nu fundera om jag ska vara orolig Vad tror ni? Känner någon igen detta meddelande?
Jag har Nero vision 4
MVh
Kerstin
Citera
2010-12-31, 19:17
  #2
Medlem
swebarbs avatar
Tror du kan skita i det totalt, annars är man så nojjig ska man väl inte bränna alls..
Citera
2010-12-31, 19:26
  #3
Medlem
KalleKokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloris
Undrar om någon vet hur jag ska ställa mig till ett meddelande jag aldrig tidigare fått.
Jag skulle bränna en film från PB. Får då upp efter några minuter att Nero säger det är otillåtet att bränna den här filmen och att man kan vara laglig genom att köpa filmen istället.

Jag klickade bort rutan och det fortsatte att bränna....
Men börjar nu fundera om jag ska vara orolig Vad tror ni? Känner någon igen detta meddelande?
Jag har Nero vision 4
MVh
Kerstin

ja snart kommer dom och knackar på dörren och kräver din avklippta pung på ett fat som garanti för att du inte bränner upphovsskyddat material i framtiden, alternativt skjuter dig i knäskålen och ber om 100,000 kronor i skadestånd för kopieringsförsök. jo jag känner mycket väl igen detta meddelande... tyvärr lärde jag mig den hårda vägen, utan ben och armar och hemnlösa numera som man är.... tänk på vad du gör ungeman!!! ingen undkommer lagens långa arm!!!

mvh fd nerobrukare
Citera
2010-12-31, 19:26
  #4
Avstängd
surreal.thiss avatar
Från ett annat forum, vet ej om det är samma error.
Citat:
If you are talking about that annoying "CD/DVD is copyrighted" message when nero first starts burning, it says that about all cd/dvd's, even when they are your own compilation, even if the copyright flag hasn't been set.

Ignore it. Ahead must consider the issue trivial & haven't removed it for the 7 years I've been using it
Citera
2010-12-31, 20:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKoks
ja snart kommer dom och knackar på dörren och kräver din avklippta pung på ett fat som garanti för att du inte bränner upphovsskyddat material i framtiden, alternativt skjuter dig i knäskålen och ber om 100,000 kronor i skadestånd för kopieringsförsök. jo jag känner mycket väl igen detta meddelande... tyvärr lärde jag mig den hårda vägen, utan ben och armar och hemnlösa numera som man är.... tänk på vad du gör ungeman!!! ingen undkommer lagens långa arm!!!

mvh fd nerobrukare

Tack för vänligt svar!
Jag har nu ingen pung att klippa då jag är född som kvinna sen 49 år tillbaka....
Så snälla unga män här på forumen som brukar vara snälla och hjälpa mig, gamla kvinna som är intresserad av datans värld, men dock inte så kunnig
Gott Nytt år!
Citera
2010-12-31, 20:23
  #6
Medlem
Mojotojos avatar
Orolig behöver du knappast vara...

Byt program till någon som inte bryr sig om vad som bränns...!
Citera
2010-12-31, 20:24
  #7
Medlem
KalleKokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloris
Tack för vänligt svar!
Jag har nu ingen pung att klippa då jag är född som kvinna sen 49 år tillbaka....
Så snälla unga män här på forumen som brukar vara snälla och hjälpa mig, gamla kvinna som är intresserad av datans värld, men dock inte så kunnig
Gott Nytt år!

javisst alltid till tjänst hos behövande... men det heter ju fortfarande datorn... har du inte lärt dig det än på dina 49 jävla år...

gott nytt år tantjävel
Citera
2010-12-31, 21:11
  #8
Medlem
Pirzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKoks
javisst alltid till tjänst hos behövande... men det heter ju fortfarande datorn... har du inte lärt dig det än på dina 49 jävla år...

gott nytt år tantjävel

Hmm...var det inte datan på datorskärmen som denna "okunniga" tjej ifråga behövde hjälp med att tolka? Så tänker jag...

Gott Nytt År!
Citera
2010-12-31, 21:36
  #9
Medlem
KalleKokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirzon
Hmm...var det inte datan på datorskärmen som denna "okunniga" tjej ifråga behövde hjälp med att tolka? Så tänker jag...

Gott Nytt År!

SÅ tänker du.... och så tycker du, skriv en jävla blogg
Citera
2010-12-31, 22:37
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKoks
javisst alltid till tjänst hos behövande... men det heter ju fortfarande datorn... har du inte lärt dig det än på dina 49 jävla år...

gott nytt år tantjävel

Sicken jävla förbannade tur att det finns ungjävlar som kan hjälpa tantjävlar
Å nu ska jag kolla i datan om jag kan byta brännarprogram.
Tack så jävla mycke
å ha ett jävla gott nytt år!
Citera
2010-12-31, 22:38
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirzon
Hmm...var det inte datan på datorskärmen som denna "okunniga" tjej ifråga behövde hjälp med att tolka? Så tänker jag...

Gott Nytt År!


Gott nytt!!
Citera
2010-12-31, 22:40
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojotojo
Orolig behöver du knappast vara...

Byt program till någon som inte bryr sig om vad som bränns...!


Tack!
Gott nytt år!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback