Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-31, 14:26
  #1
Avstängd
flashturkens avatar
Angående muslimer och terrorister

Varför kommer de här personerna hit ifrån första början? Vi tar emot alla med öppna armar hela tiden men ändå hugger de oss i ryggen.

Att folk som bor i fattigdom och inte har sett något annat än krig, våld och fattigdom utvecklas till terrorister och är beredda att ta sina egna liv kan jag förstå men hur förändras en fullt normal människa som bor här i Sverige till en självmordsbombare?
Citera
2010-12-31, 14:36
  #2
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashturken
Angående muslimer och terrorister

Varför kommer de här personerna hit ifrån första början? Vi tar emot alla med öppna armar hela tiden men ändå hugger de oss i ryggen.

Att folk som bor i fattigdom och inte har sett något annat än krig, våld och fattigdom utvecklas till terrorister och är beredda att ta sina egna liv kan jag förstå men hur förändras en fullt normal människa som bor här i Sverige till en självmordsbombare?


Det finns nog flera sanningar till det där.
Sverige är ett öppet land och det har dessa as dragit nytta av då de kan hålla på relativt ostört här. eller har kunnat i alla fall. I de fallen är de nog inga riktiga" flyktingar som kommer utan de är redan färdiga terrorister som ska utnyttja Sverige.

Sen har vi de som kommer som flyktingar, hamnar i Rosengård eller liknande och ser sig som utslagen utan framtid som dessutom hamnar i klorna på nån galen imam. Det är dessa som hamnar i facket hjärntvättade, indoktrinerade ungefär som alla extremister vare sig de är höger, vänster, djur, kristna eller islamska extremister..

Sen finns ju alltid de som bara är fullständigt bindgalna...
Citera
2010-12-31, 14:44
  #3
Medlem
Vi är ju där och dödar dom, så varför skulle dom inte komma hit och döda oss?
Citera
2010-12-31, 14:59
  #4
Avstängd
ryskspions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost
Vi är ju där och dödar dom, så varför skulle dom inte komma hit och döda oss?


Jag har tänkt på det där väldigt mycket...
Vad hade folket förväntat sig efter man gett sig in i ett krig..?Att dom ska kasta nallebjörnar tillbaka?
Dom för ett gerilla krig pga västvärldens ekonomiska och teknologiska överlägsenhet,skillnaden med detta gerillakriget är att dom finns utspridda i stort sätt hela världen och därav kan föra kriget även på vår hemmaplan.
En av deras strategier är självmordsbombning,en av västländernas strategi är att sitta i ett radiostyrt flygplan och släppa bomber på människor.
Deal with it,vi ligger i krig.

Sen att vissa inte förstått att det ALLTID i ALLA krig används krigspropaganda och att denna propaganda sänds ut till befolkningen genom länders tv kanaler/tidningar/radiokanaler är hysteriskt roligt men dock deprimerande över att dumheten har blivit så pass stor bland oss.
Citera
2010-12-31, 15:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost
Vi är ju där och dödar dom, så varför skulle dom inte komma hit och döda oss?
Ja Sverige är där och skjuter oskyldiga. Verkligen. Dom som beskjuts är folk som själva har vapen. Vissa verkar vilja tro att Nato+FN går runt och massavrättar afghaner.
Citera
2010-12-31, 15:09
  #6
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryskspion
Jag har tänkt på det där väldigt mycket...
Vad hade folket förväntat sig efter man gett sig in i ett krig..?Att dom ska kasta nallebjörnar tillbaka?
Dom för ett gerilla krig pga västvärldens ekonomiska och teknologiska överlägsenhet,skillnaden med detta gerillakriget är att dom finns utspridda i stort sätt hela världen och därav kan föra kriget även på vår hemmaplan.
En av deras strategier är självmordsbombning,en av västländernas strategi är att sitta i ett radiostyrt flygplan och släppa bomber på människor.
Deal with it,vi ligger i krig.

Sen att vissa inte förstått att det ALLTID i ALLA krig används krigspropaganda och att denna propaganda sänds ut till befolkningen genom länders tv kanaler/tidningar/radiokanaler är hysteriskt roligt men dock deprimerande över att dumheten har blivit så pass stor bland oss.


Ett mycket bra inlägg! De strider på det sätt de kan.


Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Ja Sverige är där och skjuter oskyldiga. Verkligen. Dom som beskjuts är folk som själva har vapen. Vissa verkar vilja tro att Nato+FN går runt och massavrättar afghaner.

Nåja! nog har det väl framkommit en hel del gånger hur framförallt NATO beter sig. Hur deras "smarta" bomber i själva verket är stendumma, under bombningarna av Baghdad träffade en "smart" missil rätt ner i ett civilt skyddsrum. USA förnekade tills de blev överbevisade.
Hur de beter/betedde sig i Abu Ghraibfängelset, hur de torterade fångar på Guantanamo listan kan göras lång.
Jag försvarar inte självmordsbomare alls men övergreppen sker från båda sidor och så har det varit i alla krig, även detta.
Det finns en hel del intressant litteratur om USAs agerande i Vietnam, off topic men jag vill bara påvisa det faktum att USA är långt ifrån så nobla som de vill framstå som.
__________________
Senast redigerad av Antevante 2010-12-31 kl. 15:16.
Citera
2010-12-31, 15:20
  #7
Medlem
hacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashturken
Angående muslimer och terrorister

Varför kommer de här personerna hit ifrån första början? Vi tar emot alla med öppna armar hela tiden men ändå hugger de oss i ryggen.

Att folk som bor i fattigdom och inte har sett något annat än krig, våld och fattigdom utvecklas till terrorister och är beredda att ta sina egna liv kan jag förstå men hur förändras en fullt normal människa som bor här i Sverige till en självmordsbombare?
För ett par år sen (ca. 5?) lyssnade jag på ett program där dom intervjuade en kille som hade åkt fast för att ha planerat ett relativt omfattande terrordåd i Sverige i Islams namn.

Han berättade att han var född i Sverige, att hans föräldrar var bra föräldrar men inte riktigt såg dom problem han hade. Han pratade mycket om hur han va som vilken person som helst i tonåren, han hade dock ett stort intresse för gore och andra morbida saker, brukade sitta med sin kompis och kolla på avrättningar på internet m.m. Polisen hittade för övrigt ganska mycket bilder och filmer av den här varan på hans dator när han åkte fast.
När han hade det som svårast rent psykiskt och inte längre kände empati för människor och inte heller såg någon direkt poäng med livet så stötte han på en person som pratade mycket om meningen med Islam och varför Gud var viktig, något han aldrig hade brytt sig om.

Av någon anledningen så kände han att det hela gav någon mening till döden och fastnade mycket i hur mycket den här muslimska personen brann för sig sak. Kontakten med honom blev mer och mer central i hans liv och tillslut gick det så långt att han stod med uppdraget att ta sitt liv för Gud. Det kändes mer vettigt än något annat, det passade dessutom hans fördömande av mänskligheten samt hans benägenhet till att ta livet av sig. Han började förbereda sig för ett bättre liv efter döden och började göra sprängmedel, han åkte fast med riktigt stora mängder sprängmedel innan han han utföra dådet.

Jag tror att det ofta är så det ser ut, människor med mycket psykiska problem som hamnar i fel kretsar där man ser en möjlighet till ett utnyttjande till sin fördel.
Citera
2010-12-31, 15:23
  #8
Medlem
arrappappas avatar
Varför kommer de här personerna hit ifrån första början?

Antagligen ska man nog vända på det !

De som kommer hit, kommer från stenöknar utan de bekvämligheter vi tar för givet här i västvärlden, de undrar nog precis samma sak!!!

Under andra världskriget när de ryska trupperna närmade sig Tyskland med ” civilisationen ”riktiga gator, hus, mat å grejer ställde de sig samma fråga, vad skulle tyskarna in i ryssland att göra, ryssarna hade ju det väldigt dåligt ställt.
Man kan säga att historian upprepar sig.

Både Ryssland och västvärlden har ju använt vissa länder som rena skjutbanor eller bombövningsområden i åratal för att bli av med gammel ammunition.

Så det är väl inte konstigt att det ser ut som det gör !

Till detta ska man ju åxå lägga de ekonomiska intressen som verkar i de aktuella områdena och även de politiska målen som etablissemanget satt upp.

Resultatet är dock detsamma hela tiden: Fattigt folk från land A dödar fattigt folk i land B.

Citera
2010-12-31, 15:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Ett mycket bra inlägg! De strider på det sätt de kan.




Nåja! nog har det väl framkommit en hel del gånger hur framförallt NATO beter sig. Hur deras "smarta" bomber i själva verket är stendumma, under bombningarna av Baghdad träffade en "smart" missil rätt ner i ett civilt skyddsrum. USA förnekade tills de blev överbevisade.
Hur de beter/betedde sig i Abu Ghraibfängelset, hur de torterade fångar på Guantanamo listan kan göras lång.
Jag försvarar inte självmordsbomare alls men övergreppen sker från båda sidor och så har det varit i alla krig, även detta.
Det finns en hel del intressant litteratur om USAs agerande i Vietnam, off topic men jag vill bara påvisa det faktum att USA är långt ifrån så nobla som de vill framstå som.
Civila dör i krig ja. Men det är en sak om det händer av rent misstag än när man försöker göra det med flit. (Sthlm och Jyllandsposten).

Sverige har dock inte dödat några civila eller oskyldiga I Afghanistan.
Citera
2010-12-31, 15:31
  #10
Medlem
Racerbyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Nåja! nog har det väl framkommit en hel del gånger hur framförallt NATO beter sig. Hur deras "smarta" bomber i själva verket är stendumma, under bombningarna av Baghdad träffade en "smart" missil rätt ner i ett civilt skyddsrum. USA förnekade tills de blev överbevisade.
Hur de beter/betedde sig i Abu Ghraibfängelset, hur de torterade fångar på Guantanamo listan kan göras lång.
Jag försvarar inte självmordsbomare alls men övergreppen sker från båda sidor och så har det varit i alla krig, även detta.
Det finns en hel del intressant litteratur om USAs agerande i Vietnam, off topic men jag vill bara påvisa det faktum att USA är långt ifrån så nobla som de vill framstå som.

Sverige är inte USA. Sverige är inte ens med i NATO. Sverige har aldrig varit i Irak. Sverige har visserligen närvaro i Afghanistan men har aldrig bombat några civila. Så varför drar de alla över en kam? Går man efter principen att "USA har gjort fel, alltså är alla västländer skyldiga"?

Det brukar ju bli ramaskri här hemma i PK-kretsar om folk säger att "muslimer är terrorister", för man kan ju inte dra alla över en kam, men borde inte det gälla åt andra hållet med? Varför ska svenskar stå till svars för vad amerikaner och andra gjort i Irak? Är inte det att dra alla över en kam, det med?

För övrigt är det konstigt att västhatande militanta islamister överhuvudtaget flyttar till västvärlden. Om de hatar oss så mycket borde de väl trivas bättre i sina hemländer eller åtminstone i något annat islamskt land? Då slipper de ju ha en massa kafir runt omkring sig hela dagarna.
Citera
2010-12-31, 15:40
  #11
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Civila dör i krig ja. Men det är en sak om det händer av rent misstag än när man försöker göra det med flit. (Sthlm och Jyllandsposten).

Sverige har dock inte dödat några civila eller oskyldiga I Afghanistan.

I ditt sista inlägg skrev du att NATO+FN inte massavrättar afghaner, det var det jag menade när jag skrev om USA. Guantanamo och ABU Ghraib var knappast misstag va?

Sen ser nog inte dessa vettvillingar (självmordsbombare) missriktade bomber som misstag vilket jag till viss del kan förstå. Skickar man en bomb in över en stad finns inte något som heter misstag.

Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Sverige är inte USA. Sverige är inte ens med i NATO. Sverige har aldrig varit i Irak. Sverige har visserligen närvaro i Afghanistan men har aldrig bombat några civila. Så varför drar de alla över en kam? Går man efter principen att "USA har gjort fel, alltså är alla västländer skyldiga"?

Det brukar ju bli ramaskri här hemma i PK-kretsar om folk säger att "muslimer är terrorister", för man kan ju inte dra alla över en kam, men borde inte det gälla åt andra hållet med? Varför ska svenskar stå till svars för vad amerikaner och andra gjort i Irak? Är inte det att dra alla över en kam, det med?

För övrigt är det konstigt att västhatande militanta islamister överhuvudtaget flyttar till västvärlden. Om de hatar oss så mycket borde de väl trivas bättre i sina hemländer eller åtminstone i något annat islamskt land? Då slipper de ju ha en massa kafir runt omkring sig hela dagarna.

Läs mitt tidigare inlägg om USA och NATO. Jag avser USA.

Som sagt extremisterna skiter nog i Sveriges roll i Afghanistan, de ser bara att vi är där. Jag försvarar inte men försöker bara belysa orsakerna..

Jag håller med dig! MAn ska inte dra alla över en kam oavsett sida.

Ditt sista stycke har jag redan gett MIN åsikt om i ett tidigare inlägg..
Citera
2011-01-01, 03:08
  #12
Medlem
Marmoths avatar
Läs Koranen (japp, har betat av hela från pärm till pärm)! Är du inte med dem så är du någon form av motståndare till allt de står för och de tvekar inte att offra dig för en bättre helhet.

Rätt eller fel? Såklart helt sjukt men i deras värld och med deras värderingar så är det som det nämns ovan ett "krig" som pågår och vi är medskyldiga i deras ögon.

Samtal/dialog eller sätta hårt mot hårt? Jag vet inte...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback