Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-31, 08:07
  #1
Medlem
Ikväll den 31:a så är det ju nyårsfirande som ni alla vet. Vore det inte det ett ypperligt tillfälle för en självmordsbombare att slå till? Tänkte på alla folkmassor av fulla orädda människor som kommer samlas och titta på raketer.


Hade jag varit terrorist och velat förstöra så många människoliv som möjligt så hade jag tagit chansen ikväll.
Tror inte man ska vifta bort dessa hot som media försöker göra i största mån. Utan ta detta på största allvar, vi är faktiskt under terrorhot i Sverige.

Vart i Stockholm alt Göteborg samlas alla människor vid 00.00 slaget?
Ungefär hur många brukar det vara?

God fortsätting.
Citera
2010-12-31, 08:08
  #2
Medlem
DarthNickes avatar
Vad för slags bomb har du tänkt använda?
Citera
2010-12-31, 08:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthNicke
Vad för slags bomb har du tänkt använda?

Skulle vara intressant att veta vart det ev. skulle kunna smälla. Därför jag frågar
Citera
2010-12-31, 08:21
  #4
Medlem
modo24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instrumentet
Skulle vara intressant att veta vart det ev. skulle kunna smälla. Därför jag frågar

Ska du gå runt rädd hela livet eller? Kan ske vilken dag som helst men oddsen att just du ska drabbas är försvinnande små ändå. Oavsett vad media vill göra det till. Du kan få en hjärtattack precis nu eller krocka med bilen i eftermiddag. Större chans att det händer än att du ska sprängas av en bomb iallafall.
Citera
2010-12-31, 08:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modo24
Ska du gå runt rädd hela livet eller? Kan ske vilken dag som helst men oddsen att just du ska drabbas är försvinnande små ändå. Oavsett vad media vill göra det till. Du kan få en hjärtattack precis nu eller krocka med bilen i eftermiddag. Större chans att det händer än att du ska sprängas av en bomb iallafall.

Javisst, men är det en anledning till att inte vara orolig?
Nej, det tycker jag inte.
Jag bor själv i Stockholm och jag tänker på detta varje gång jag rör mig i stan, inte så att det hindrar mig ifrån att vara mig själv eller att göra någonting jag vill, men jag tänker fortfarande på det.

Sergels torg är populärt runt nyår.
Citera
2010-12-31, 08:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modo24
Ska du gå runt rädd hela livet eller? Kan ske vilken dag som helst men oddsen att just du ska drabbas är försvinnande små ändå. Oavsett vad media vill göra det till. Du kan få en hjärtattack precis nu eller krocka med bilen i eftermiddag. Större chans att det händer än att du ska sprängas av en bomb iallafall.

Personligen är jag inte så rädd eftersom jag inte bor i en större stad. Men har syskon som bor där och är rädd för deras skull.
Jag anser att man bör vara rädd hela livet om man lever under terrorhot ja. Se bara en del flyktingar som kommit hit, de flydde väl hit pga just detta?
Citera
2010-12-31, 08:44
  #7
Avstängd
ponnis avatar
Har hört rykten om att det faktiskt skulle smälla på Sergels torg i år, men det är bara rykten så inte mycket att göra med det.

Gott nytt!
Citera
2010-12-31, 08:47
  #8
Medlem
rankovs avatar
dom enda muslimer som kommer väsnas är blatteungarna och deras smällare. om inte säpo planerat annat.
Citera
2010-12-31, 08:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junip
Javisst, men är det en anledning till att inte vara orolig?
Nej, det tycker jag inte.
Jag bor själv i Stockholm och jag tänker på detta varje gång jag rör mig i stan, inte så att det hindrar mig ifrån att vara mig själv eller att göra någonting jag vill, men jag tänker fortfarande på det.

Sergels torg är populärt runt nyår.

Ja men det är ett sunt tänkande skulle jag vilja påstå, hade med gått och tänkt på det om jag bott där. Anledningen till att politiker/media tystar ner detta måste väl vara för att inte skapa någon mass hysteri. Kan vara bra med, men jag tycker att man bör ha en räv bakom örat när man rör sig på platser där det förkommer mycket folk.

Folk tror ju generellt att Sverige är ett säkert land fortfarande, men med den öppenhet och de demokratiska värderingar vi har så blir det tyvärr kontraproduktivt när andra delar av världen inte tänker likadant som oss
Citera
2010-12-31, 08:50
  #10
Medlem
Trumpeters avatar
Skansen är välbesökt, men jag tror å andra sidan det är rätt välbevakat.
Citera
2010-12-31, 08:51
  #11
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
Har hört rykten om att det faktiskt skulle smälla på Sergels torg i år, men det är bara rykten så inte mycket att göra med det.

Gott nytt!

Med rykten antar jag att din kompis har sagt "Sergels torg" vore ett bra mål!

Eller har du snokat runt utanför en moske, följt efter 4 militanta muslimer och hört deras diskussion?
Citera
2010-12-31, 08:51
  #12
Medlem
ShogunAssasins avatar
Sergelstorg och Södermalmstorg vid 12-slaget bombaclat!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback