Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-28, 16:14
  #277
Medlem
Dmt, ska de klassas?
Citera
2017-06-29, 12:05
  #278
Medlem
killenmedkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Dmt, ska de klassas?

DMT har vart klassat sen 1971...
Citera
2017-08-25, 15:18
  #279
Avstängd
DisSids avatar
Folkhälsomyndigheten skickade in en framställan om Cyklopropylfentanyl för några dagar sedan.
Citat:
Cyklopropylfentanyl tillhör gruppen opioider och är strukturellt relaterad till fentanyl. Det finns misstanke om att cyklopropylfentanyl säljs och benämns under namnet "4-me-MAF" eller liknande.

Fentanyl och varianter av substansen säljs via internet i form av nässprayer, pulver och tabletter med okontrollerat innehåll. Fentanyl och varianter av fentanyl har orsakat och orsakar många allvarliga förgiftningar och dödsfall.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...sofarlig-vara/
Citera
2017-09-03, 17:33
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Folkhälsomyndigheten skickade in en framställan om Cyklopropylfentanyl för några dagar sedan.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...sofarlig-vara/

Kommer den klassas snart? 4-Me-MAF rör det sig om här va?
Citera
2017-09-03, 18:02
  #281
Avstängd
DisSids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Kommer den klassas snart? 4-Me-MAF rör det sig om här va?

Finns inget datum än, men antar att den är uppe i eu-kommisionen nu, sen får regeringen fatta beslut. Rean lär ju börja snart...
Citera
2017-09-08, 00:54
  #282
Medlem
Synd att 4-ME-MAF snart kommer klassas, jag som verkligen tycker om den. Bortsett från att det typ är omöjligt att hålla sig vaken om man tar en dos när man är något trött.

Undra när regeringen fattar att dom måste införa lagstiftning som kriminaliserar samtliga fentanylanaloger, oavsett hur ny en substans må vara. Missbrukaren i mig själv fruktar naturligtvis en sådan lagstiftning men medmänniskan i mig anser att en sådan lagstiftning är en självklarhet. Folk dör ju som flugor av dessa analoger.
Citera
2017-09-09, 02:49
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Synd att 4-ME-MAF snart kommer klassas, jag som verkligen tycker om den. Bortsett från att det typ är omöjligt att hålla sig vaken om man tar en dos när man är något trött.

Undra när regeringen fattar att dom måste införa lagstiftning som kriminaliserar samtliga fentanylanaloger, oavsett hur ny en substans må vara. Missbrukaren i mig själv fruktar naturligtvis en sådan lagstiftning men medmänniskan i mig anser att en sådan lagstiftning är en självklarhet. Folk dör ju som flugor av dessa analoger.


Vilket datum klassas den?
Citera
2017-09-18, 20:18
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Synd att 4-ME-MAF snart kommer klassas.


Frågar igen, när klassas den?
Citera
2017-09-21, 23:53
  #285
Avstängd
DisSids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Frågar igen, när klassas den?

18 oktober.
Citera
2017-09-22, 06:33
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
18 oktober.


Tack, vet du hur långt i förväg t.ex. TS & TT brukar sluta sälja en vara som ska klassas?
En vecka? Längre?
Citera
2017-09-22, 14:37
  #287
Avstängd
DisSids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Tack, vet du hur långt i förväg t.ex. TS & TT brukar sluta sälja en vara som ska klassas?
En vecka? Längre?

Dom brukar tillhöra de som säljer in i det sista, så en vecka-några dagar innan kanske. Med reservation för att dom säljer slut sitt lager då.
Citera
2017-10-02, 19:58
  #288
Avstängd
DisSids avatar
Antar de flesta sett det men sista försäljningsdag är 15 oktober. Samma dag som radikala nationalister tar över parlamentet i Österrike.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback