2010-12-30, 22:28
Medlem
dodeesoss avatar
Tänkte slå till med en sallad på grillade grönsaker i morgon till nyårssupén.
Sallad på aubergine, zuccini, paprika, morötter, fänkål, lök, pinjenötter och kapris med ugnsbakad lax och en handrörd dragon/dijon-majonäs.

Sitter och funderar på om jag skall time'a grönsakerna så att salladen severas varm eller om det funkar bättre med kall?
Citera
2010-12-30, 22:34
Medlem
Chelos avatar
Rent spontan låter det inte gott med grillade kalla grönsaker.
Citera
2010-12-30, 22:39
Medlem
6ixs avatar
Grillar du dem tycker jag det är trevligast om det serveras varmt. Ok om det är sommarbuffé och man har dukat upp massa olika rätter,då kan det bara vara trevligt med lite "halv-ljumma" tillbehör. Smaken är ju som baken delad och det bästa är väl om du själv provsmakar maten innan och ser hur salladen bäst gör sig med laxen.
Citera
2010-12-30, 22:40
Medlem
Jag tycker att du ska servera salladen varm, de ovanstående grönsakerna passar enligt mig bäst varma. Jag gillar dock inte ofta "vanlig" sallad som oftast är kall, så det kanske spelar in i min bedömning, men gör som du själv vill.
Citera
2010-12-30, 23:22
Medlem
MarryXmass avatar
Absolut varm! Dom grönskaerna föddes för att ätas varma! Rekomenderar dock att du tar bort kaprisen... Den kommer ge dig äckliga bekymmer annars
Citera
2010-12-31, 11:06
Medlem
dePauls avatar
Varken varm eller kall. En sallad av denna typ serveras bäst ljummen.

~Paul~
Citera
2010-12-31, 15:36
Medlem
dodeesoss avatar
Verkar som konsensus ligger åt det varma/ljumna hållet. Så det får det bli, tack för hjälpen.
Skall försöka få till det så att salladen är varm till förätten, så att den ljumnar lagom tills det är dax.

När det gäller kaprisen så är jag själv sjukligt förtjust i det... Men inser att alla inte är det, så kaprisen kommer att hamna i en skål brevid.

Gott nytt alla!
Citera
2010-12-31, 17:12
Medlem
jordglobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Varken varm eller kall. En sallad av denna typ serveras bäst ljummen.

~Paul~
Instämmer. Men inget är fel. Grillade grönsaker är goda, kalla, varma eller ljumna. Se till att ha en bra dressing!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in