Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-30, 16:40
  #1
Medlem
http://img338.imageshack.us/g/bild412.jpg/

Håll till godo. Finns många fler bilder. Gigantiskt stort och förhållandevis väl bevarat.

Vad är det för "toalett" som istället har galler? Någon som vet?
Citera
2010-12-30, 16:42
  #2
Medlem
Vart ligger detta?
Citera
2010-12-30, 16:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBenny
Vart ligger detta?

Det är en mycket väl bevarad hemlighet ett bra tag till.
Citera
2010-12-30, 16:50
  #4
Medlem
N-dawgs avatar
var är detta? skärpning, stad kan du allafall skriva.

Ser ut som en sådan vask som brukar finnas på campingplatser, där husvagnsägarna tömmer sina bajs-tankar.
Citera
2010-12-30, 16:53
  #5
Medlem
Toaletten är för städ, skurborste och så..
Citera
2010-12-30, 17:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N-dawg
var är detta? skärpning, stad kan du allafall skriva.

Ser ut som en sådan vask som brukar finnas på campingplatser, där husvagnsägarna tömmer sina bajs-tankar.

Västra Sverige. Så mycket kan jag säga.
Citera
2010-12-30, 22:33
  #7
Medlem
sniffdogs avatar
Intressanta bilder,well done!
Bild 6,8,10 ger mig vibbar om sjukhus/förbandsplats.Bild 2 ser inte ut att höra ihop med de övriga.
Skulle du kunna ordna en inzoomad bild på nr 8 så det går att läsa texten på"tavlan"?Ser nämligen ut som en som man reglerar syrgas(exv)på till patientsängar(eller i en operationssal)om jag inte är helt ute o cyklar.Du mämner att det finns fler bilder-skulle man kunna få kika på dom månne
Citera
2010-12-31, 02:45
  #8
Medlem
Running_mans avatar
Första intrycket av bilder var: "ser ut som en motorklubb av nått slag hållit till här nere en tid efter avvecklingen"... tänker på planscherna på väggen. Ser inte sådär jättestort ut, kan bero på att du inte lagt upp så många bilder. Hur många våningar är den på?

Kul fynd i vilket fall som helst!
Citera
2010-12-31, 10:26
  #9
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanSol
http://img338.imageshack.us/g/bild412.jpg/

Håll till godo. Finns många fler bilder. Gigantiskt stort och förhållandevis väl bevarat.

Vad är det för "toalett" som istället har galler? Någon som vet?

Är väl en vanlig sink som man ställer skurhinken på, har du aldrig städat? ;-)

Liknar en anläggning som ligger nära västerhavet..

Citat:
Ursprungligen postat av sniffdog
Intressanta bilder,well done!
Bild 6,8,10 ger mig vibbar om sjukhus/förbandsplats.Bild 2 ser inte ut att höra ihop med de övriga.
Skulle du kunna ordna en inzoomad bild på nr 8 så det går att läsa texten på"tavlan"?Ser nämligen ut som en som man reglerar syrgas(exv)på till patientsängar(eller i en operationssal)om jag inte är helt ute o cyklar.Du mämner att det finns fler bilder-skulle man kunna få kika på dom månne



Stämmer bra med platsen jag tror det är.
Citera
2010-12-31, 11:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Är väl en vanlig sink som man ställer skurhinken på, har du aldrig städat? ;-)

Liknar en anläggning som ligger nära västerhavet..





Stämmer bra med platsen jag tror det är.

Jodå, jag har städat. Tyckte dock placeringen var märklig. Alla bilder hör självklart ihop.
Citera
2010-12-31, 12:28
  #11
Medlem
dev/nulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniffdog
Intressanta bilder,well done!
Bild 6,8,10 ger mig vibbar om sjukhus/förbandsplats.Bild 2 ser inte ut att höra ihop med de övriga.
Skulle du kunna ordna en inzoomad bild på nr 8 så det går att läsa texten på"tavlan"?Ser nämligen ut som en som man reglerar syrgas(exv)på till patientsängar(eller i en operationssal)om jag inte är helt ute o cyklar.Du mämner att det finns fler bilder-skulle man kunna få kika på dom månne

Klicka på bilden för viss förstoring. Skylten säger "Tryckskydd Fördelningspanel Lokalkablar" och är om jag har rätt ett system där man skyddar kablar från fukt genom att trycksätta höljet med kvävgas. Ett påkostat men effektivt sätt. Blir det skador någonstans så sjunker trycket, vilket man noterar på panelen. Flygvapnet vet jag använde detta system av egen erfarenhet, vilket dock inte behöver betyda något, men jag börjar ana var vi kan vara.
Planscherna på väggarna kan tyda på att värnpliktiga varit placerade i lokalen.

Receptionskuren antyder om storleken på anläggningen.

OP: Tänk på tystnadsplikten!
Citera
2010-12-31, 13:09
  #12
Medlem
http://img526.imageshack.us/i/bild405w.jpg/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback