Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-29, 15:14
  #517
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Måste säga att jag är lite impad av CDON denna gång..
Beställde i fredags, skickades igår och lär nog ha mitt paket på måndag.

..eller tisdag.
Citera
2017-06-02, 01:03
  #518
Medlem
Jag väntar fortfarande på en robotdammsugare som jag beställde för nästan en månad sedan. "Leveranstid 1-3 dagar", sure...

"Levereras via tretti.se" fick jag som svar när jag undrade vad som hände/inte hände. Jag har inte några affärer med tretti.se, vad i helskotta håller CDON på med?
Citera
2017-06-27, 15:32
  #519
Medlem
Är det bara jag eller suger deras kundservice? Jag fick ingen PayPal-rabbatkod som jag skulle ha fått inom ett dygn, jag uppfyller villkoren helt. Jag skickade ett mejl och frågade, det har snart gått 3 dygn utan att jag fått svar. Jag provar nu deras "chatt" men där är det också omöjligt att få kontakt med någon.

Är det spöken som håller i deras kundservice?
Citera
2017-06-27, 17:30
  #520
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Är det bara jag eller suger deras kundservice? Jag fick ingen PayPal-rabbatkod som jag skulle ha fått inom ett dygn, jag uppfyller villkoren helt. Jag skickade ett mejl och frågade, det har snart gått 3 dygn utan att jag fått svar. Jag provar nu deras "chatt" men där är det också omöjligt att få kontakt med någon.

Är det spöken som håller i deras kundservice?

Nog bara hos dig.
Jag får svar på chatten inom fem minuter. Sedan ville de göra allt för att behålla mig som kund eftersom jag var "en bra kund".
Citera
2017-07-04, 12:11
  #521
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parcifal
Jag väntar fortfarande på en robotdammsugare som jag beställde för nästan en månad sedan. "Leveranstid 1-3 dagar", sure...

"Levereras via tretti.se" fick jag som svar när jag undrade vad som hände/inte hände. Jag har inte några affärer med tretti.se, vad i helskotta håller CDON på med?

Cdon är idag bara en handelsplats som förmedlar varor mellan leverantörer och kunder.
Citera
2017-07-31, 21:04
  #522
Medlem
whaks avatar
Någon som har reklamerat varor som köpts genom CDON's partners?
Beställde igår och gjorde direktbetalning, hittade en annan vara på annat ställe och vill nu ångra mitt köp.

Såg nu på kvällen att den skickats ifrån Danmark, lär jag betala frakten ända till Danmark då?

Deras chatt är ju dessutom stängd, får se hur lång tid det tar innan man får svar genom mail.
Får lite feelings att det håller på att bli spiken i kistan för cdon
Citera
2017-07-31, 21:27
  #523
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Någon som har reklamerat varor som köpts genom CDON's partners?
Beställde igår och gjorde direktbetalning, hittade en annan vara på annat ställe och vill nu ångra mitt köp.

Såg nu på kvällen att den skickats ifrån Danmark, lär jag betala frakten ända till Danmark då?

Deras chatt är ju dessutom stängd, får se hur lång tid det tar innan man får svar genom mail.
Får lite feelings att det håller på att bli spiken i kistan för cdon

Frakten tillbaka får du betala själv.
Och klart chatten är stängd så här sent.
Citera
2017-07-31, 21:42
  #524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Någon som har reklamerat varor som köpts genom CDON's partners?
Beställde igår och gjorde direktbetalning, hittade en annan vara på annat ställe och vill nu ångra mitt köp.

Såg nu på kvällen att den skickats ifrån Danmark, lär jag betala frakten ända till Danmark då?

Deras chatt är ju dessutom stängd, får se hur lång tid det tar innan man får svar genom mail.
Får lite feelings att det håller på att bli spiken i kistan för cdon

Jag köpte nyligen en trådlös högtalare med stor rabatt på CDON, ångrade mig efter ett par dagar och skickade tillbaka högtalaren i samma emballage som den kom i. CDON hade t o m bifogat en returfraktsedel. Pengarna tillbaka på mitt konto efter några dagar. Helt perfekt service skulle jag säga. Inget tjafs.
Jag chattade med CDON om exakt hur jag skulle göra. Inga problem att snabbt få kontakt med chatten, så du måste ha haft otur eller försökt på tider där chatten inte är bemannad.
Jag har även köpt en lap top från CDON, den fungerar som den ska så den behåller jag.
Jag skulle inte tveka att handla från CDON igen, ibland har dom jäkligt bra kampanjer.
Sedan står det på hemsidan att en del varor kommer från CDON direkt, andra kommer via andra leverantörer/tillverkare.
Citera
2017-07-31, 22:17
  #525
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Frakten tillbaka får du betala själv.
Och klart chatten är stängd så här sent.

Självklart förstår jag att chatten inte är bemannad 24/7, hade försökt vid flera olika tillfällen innan jag skrev här.

Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag köpte nyligen en trådlös högtalare med stor rabatt på CDON, ångrade mig efter ett par dagar och skickade tillbaka högtalaren i samma emballage som den kom i. CDON hade t o m bifogat en returfraktsedel. Pengarna tillbaka på mitt konto efter några dagar. Helt perfekt service skulle jag säga. Inget tjafs.
Jag chattade med CDON om exakt hur jag skulle göra. Inga problem att snabbt få kontakt med chatten, så du måste ha haft otur eller försökt på tider där chatten inte är bemannad.
Jag har även köpt en lap top från CDON, den fungerar som den ska så den behåller jag.
Jag skulle inte tveka att handla från CDON igen, ibland har dom jäkligt bra kampanjer.
Sedan står det på hemsidan att en del varor kommer från CDON direkt, andra kommer via andra leverantörer/tillverkare.


Okey, låter lovande.
Jag har både kontaktat cdon och det andra företaget.
Citera
2017-07-31, 22:50
  #526
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Självklart förstår jag att chatten inte är bemannad 24/7, hade försökt vid flera olika tillfällen innan jag skrev här.

Märkligt. Jag får kontakt med de varje gång.
Loggar du in när du försöker chatta med dem?
Citera
2017-08-01, 12:32
  #527
Medlem
Äsch! Varför köper folk fortfarande från CDON. De var ju toppen på den tiden då folk fortfarande köpte skivor, film och spel... nu har ju deras grundmarknad konkurrerats ut av digitala alternativ och de försöker hålla sig kvar genom att sälja allt möjligt skräp.

Köp från något vettigt ställe istället.
Citera
2017-08-03, 00:43
  #528
Medlem
Axells avatar
Någon som har någon erfarenhet från hur lång tid mer exakt det tar för frakten för att komma fram med en vara från Buildor men köpt via CDON.com?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback