2010-12-30, 14:10
Medlem
Jag installerade nyss nya drivisar till mitt grafikkort eftersom jag inte får till 120hz till min 2233rz skärm i cs. Blev ingen skillnad men det är ett annat problem. Nu till det tråden handlar om.

Jag kör med 2 skärmar och nu efter uppdateringen så har dem klonat sig. Dem visar samma sak på båda skärmarna. Förut har jag kunnat haft olika fönster på de olika skärmarna. Jag vill ändra tillbaka men vet inte hur. Någon som har en lösning?
Citera
2010-12-30, 14:13
Medlem
rAppmeisters avatar
Vad har du för grafikkort?

På mitt Radeon, har Cataclyst Center installerat, så kan jag bara högerklicka på skrivbordet sen start Cataclyst och via det bestämma hur mina skärmar ska visas.
Citera
2010-12-30, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rAppmeister
Vad har du för grafikkort?

På mitt Radeon, har Cataclyst Center installerat, så kan jag bara högerklicka på skrivbordet sen start Cataclyst och via det bestämma hur mina skärmar ska visas.

puhh, jag gick in på bildskärmsinställningar och på något vis hade rutan där man bockar i om man vill ha utökat skrivbord bockats ur. Bockade i det och nu funkar det!
Citera
2010-12-30, 14:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2010-12-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
puhh, jag gick in på bildskärmsinställningar och på något vis hade rutan där man bockar i om man vill ha utökat skrivbord bockats ur. Bockade i det och nu funkar det!
Nästa gång kan du bara klicka Windows knapp + P

Funkar garanterat till Windows 7 antagligen Vista också kanske även till XP
Citera
2010-12-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qKs

Tack för tipset, jag blev riktigt lycklig när jag såg den där rutan dyka upp, varför vet jag inte, men tack tack tack!
Citera
2010-12-30, 14:58
Medlem
ElHefes avatar
Jag lånar tråden, var kan man kolla om sitt grafikkort klarar av två stycken skärmar? Jag har ett DVI uttag och ett HDMI, det är DVI jag använder till min nuvarande skärm, och inget händer när jag kopplar in i HDMI, men jag tror ändå att man ska kunna ha två skärmar till mitt kort (ATI Radeon 4850), någon som vet hur man fixar?
Senast redigerad av ElHefe 2010-12-30 kl. 15:10.
Citera
2010-12-30, 15:10
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qKs

ej xp!
Citera
2010-12-30, 15:12
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElHefe
Jag lånar tråden, var kan man kolla om sitt grafikkort klarar av två stycken skärmar? Jag har ett DVI uttag och ett HDMI, det är DVI jag använder till min nuvarande skärm, och inget händer när jag kopplar in i HDMI, men jag tror ändå att man ska kunna ha två skärmar till mitt kort (ATI Radeon 4850), någon som vet hur man fixar?
bör ju gå, testa om det är aktiverat nånstans.. tex win+p som nämnt tidigare
Citera
2010-12-30, 15:20
Medlem
ElHefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
bör ju gå, testa om det är aktiverat nånstans.. tex win+p som nämnt tidigare

Win+P funkar tyvärr inte, bör kanske nämna att jag har XP
Citera
2010-12-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElHefe
Det ska absolut fungera!
Har du installerat grafikkortsdrivrutinerna ordentligt? Kan ju kolla igenom både "Bildskärmsinställningar" och "Catalyst Control Center" efter några inställningar.
Samt kan det vara så enkelt att det bara är att köra WIN+P, och välja Utvidga.
Citera
2010-12-30, 15:33
Medlem
ElHefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillFredde
Det ska absolut fungera!
Har du installerat grafikkortsdrivrutinerna ordentligt? Kan ju kolla igenom både "Bildskärmsinställningar" och "Catalyst Control Center" efter några inställningar.
Samt kan det vara så enkelt att det bara är att köra WIN+P, och välja Utvidga.

Jo, dom ska vara korrekt installerade. Jag får kolla runt lite mer helt enkelt, tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in