2004-08-01, 06:27
Medlem
http://www.expressen.se/index.jsp?a=165431
""Mordet på polisen i Hedemora sker dagen efter att polismördaren från Malexander, Tony Olsson, greps i en lada söder om Stockholm. Dödsskjutningar av poliserna Robert Karlström och Olle Borén den 28 maj 1999 drog igång en gigantisk polisjakt i hela landet. Tony Olsson dömdes för morden tillsammans med Andreas Axelsson och Jackie Arklöv.""

Så nu blir det väll livat igen, bra tajmat nu när dom percis gripigt Hall rymmarna.
Citera
2004-08-01, 06:42
Bannlyst
Ja, nu far alla som vill att Bodstrom ska avga, vind i seglen. Pliten hade anda inte manga ar kvar. Ur detta kan vi bara hoppas att en tillrackligt stark vind blaser omkull sosse-Bodstrom.

Befinner mig i Usa, darav teckenbrist.
Citera
2004-08-01, 06:43
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -xXx-
Så nu blir det väll livat igen, bra tajmat nu när dom percis gripigt Hall rymmarna.

Att det faktumet ang. Tony Olsson påpekades stod ju att läsa i artikeln....
Det blir säkert "livat" igen....med det ska det också bli,en människa har ju för helvete blivit ihjälslagen....ska detta ignoreras anser du? (att denne är polis spelar för mig mindre roll...eftersom jag anser att en polis är en medmänniska....även om dessa inom vissa rörelser anses vara annat...och,nej,det är inte inom den rörelse jag tillhör....eller andra närbesläktade sådana....)
Jag blir rent ut sagt förbannad när jag ser något (förvisso sarkastiskt,antar jag) påpekande om timing....när en människa fått sätta livet till...hade det varit fråga om att någon fått en tårta i ansiktet hade jag kunnat skratta,nu har en människa i ännu ett meningslöst (mest troligt) dåd fått sätta livet till....och det finns inget roligt att se i detta.....
Hur vi Nationalister kan anses vara de ultimataste av kräk som bevandrat denna jord kommer jag aldrig förstå.....
Citera
2004-08-01, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrSVensk
Att det faktumet ang. Tony Olsson påpekades stod ju att läsa i artikeln....
Det blir säkert "livat" igen....med det ska det också bli,en människa har ju för helvete blivit ihjälslagen....ska detta ignoreras anser du? (att denne är polis spelar för mig mindre roll...eftersom jag anser att en polis är en medmänniska....även om dessa inom vissa rörelser anses vara annat...och,nej,det är inte inom den rörelse jag tillhör....eller andra närbesläktade sådana....)
Jag blir rent ut sagt förbannad när jag ser något (förvisso sarkastiskt,antar jag) påpekande om timing....när en människa fått sätta livet till...hade det varit fråga om att någon fått en tårta i ansiktet hade jag kunnat skratta,nu har en människa i ännu ett meningslöst (mest troligt) dåd fått sätta livet till....och det finns inget roligt att se i detta.....
Hur vi Nationalister kan anses vara de ultimataste av kräk som bevandrat denna jord kommer jag aldrig förstå.....
Ok, sakta i backarna nu! Nej så klart inte det ska ignoreras, det ska självklart behandlas som vilket annat mord som helst, men det blir så jävla uppblåst om det råkar vara en polis, ÄVEN om han inte skulle vara i tjänst.
Det dör folk varje dag, kvittar vilket yrke man har ett liv är ett liv.

Med timing menade jag precis vad jag sa, för det va de ju.
Citera
2004-08-01, 07:49
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -xXx-
Ok, sakta i backarna nu! Nej så klart inte det ska ignoreras, det ska självklart behandlas som vilket annat mord som helst, men det blir så jävla uppblåst om det råkar vara en polis, ÄVEN om han inte skulle vara i tjänst.
Det dör folk varje dag, kvittar vilket yrke man har ett liv är ett liv.

Visst är det så....alla ska behandlas och dömas för sitt dåd och inte för offrets situation.(vilket också är anledningen till att jag anser att lagen om HMF är minst sagt patetisk.....)
Men när ditt inlägg (medvetet eller ej,kan ha varit jag som läste det som sådant) har en satirisk ton,som för mig lät som "oj,nu kommer tidningarna åter en gång överflödas av rapporter,när målet får skylla sig själv" så reagerar jag och uttrycker mina åsikter.....
Citera
2004-08-01, 10:33
Bannlyst
Är det bara jag som tror de kommer gripa gärningsmannen ganska snart? Allt tyder ju på att det är en mindre planerad hämnd för något poliskonstapeln gjort. Ett ganska hett tips borde vara att kolla ingen vad han varit insyltad i och därefter bocka för de personer som inte kan ha haft uppsåt att vilja ta livet av honom.

Att han blev ihjälslagen med basebollträ (som var och varannan svensson faktiskt har liggande hemma) och inte ett skjutvapen tyder ju verkligen på att det är en amatör. Och med tanke på polispådraget borde de ju finna honom hur dålig Boström än anses vara av vissa.
Citera
2004-08-01, 12:05
Medlem
Ghandis avatar
En människa har blivit ihjälslagen, det sker varje dag flera gånger om dagen, always. So he was a cop, and they probably knew that, giving the fact that he had part of his uniform on under the clothes. Alltså bör dom vetat vad dom gjorde. Han (poliser i övrigt) kan ha förtjänat att påminnas om att han (dom) inte är untouchable just because he´s(they are) a cop(s).
Did he deserve to die......it´s only a decision that can be made by the people who decided to take this kind of action against him based on the information they had. If it was planed att all.
Citera
2004-08-01, 12:19
Medlem
Caves avatar
Jag bor i en stad angränsande till H-mora och är faktiskt inte förvånad att det hände där av alla ställen. Men frågan är ju om han mördades för att han var polis och något han hade gjort i tjänsten eller om det var någon privat grej. Blir det hårdare straff för den/de som har mördat honom om de dödade honom för att han var polis eller som privatperson?
Citera
2004-08-01, 12:42
Medlem
man skall nog akta sig för att över reagera det kan ju vara en pedofil snut och någon föälder som blivit förbannad,,
det är ju så att rätts systemet har blivit ett mot allmänheten och har nu mera bara att försvara sig själva mot den elaka allmänheten som bara kritiserar för dom små miss tagen
Citera
2004-08-01, 13:10
Bannlyst
Om det nu skulle visa sig att polismannen är pedofil är det är anledningen till att han bragts om livet.
Kommer detta då att försökas att tystas ner in i det sista.
Citera
2004-08-01, 13:14
Medlem
Mombaazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
man skall nog akta sig för att över reagera det kan ju vara en pedofil snut och någon föälder som blivit förbannad,,
det är ju så att rätts systemet har blivit ett mot allmänheten och har nu mera bara att försvara sig själva mot den elaka allmänheten som bara kritiserar för dom små miss tagen

Han som blev mördad var verkligen ingen pedofil. Han var tvärtemot omtyckt som Polis och far. Och att det hände i Hedemora är jag inte heller förvånad över. speciellt där. Jag bor själv i hedemora. Det var ju inte länge sedan det var ett mord bara i samma kvarter.

Jag tror nog på nån sorts hämnd eftersom dom var utanför hans bostad.
Citera
2004-08-01, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schizo
Är det bara jag som tror de kommer gripa gärningsmannen ganska snart? Allt tyder ju på att det är en mindre planerad hämnd för något poliskonstapeln gjort. Ett ganska hett tips borde vara att kolla ingen vad han varit insyltad i och därefter bocka för de personer som inte kan ha haft uppsåt att vilja ta livet av honom.

Att han blev ihjälslagen med basebollträ (som var och varannan svensson faktiskt har liggande hemma) och inte ett skjutvapen tyder ju verkligen på att det är en amatör. Och med tanke på polispådraget borde de ju finna honom hur dålig Boström än anses vara av vissa.

I mina kretsar sa tyder det pa malmedvetenhet, en sak att skjuta nagon i ryggen pa hall, och en helt annan sak att verkligen sla ihjal nagon oga for oga.

Inte en aning vad denna snut har gjort men gjort nagot det har han alldeles sakert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in