Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 14:13
  #457
Medlem
SvartEks avatar
Så sant !

Det kan bli en intressant vecka för de som är inblandade, och pålästa. Sanningarna kommer kanske fram som damråttor ur hörnen och andra skrymslen.

Alla de som smutskastat visselblåsare i detta fall (på avanza-forumet) önskar jag en god fortsättning på veckan och året.

Ledningen som förvisso bytts lite då och då önskar jag en god sömn, för ni sover väl gott om nätterna och är stolta över er spegelbild i hallspegeln.
Era Familjer kan jag tro att de högaktar er etc, eller vet dom inte hur ni jobbar ?

KARMA
Citera
2018-02-23, 13:35
  #458
Medlem
Foruejsonlys avatar
Har aktien varit handelsstoppad sen den 16:e? Kan inte vara kul att sitta i den nu.....går inte ens att slumpa bort sitt innehav
Citera
2018-02-26, 12:08
  #459
Medlem
Willy-45s avatar
Sökte på Cybaero på FB. Hamnade här.
Framför mig ligger en broschyr från slutet -17 där man äskar medel från "#¤%&/.&/(
Inbjudan till teckning av Units i Cybaero..
"Investerade" inget då. Eller nu.

Törs jag läsa resten av tråden?
Citera
2018-03-22, 20:02
  #460
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Ur dagens Svd,
https://www.svd.se/kvarts-miljard-i-...nagot-ar-galet

Citat,
Omsättningen är mindre än årsintäkten för en normalstor pressbyråkiosk. Men förlusterna överstiger 250 miljoner kronor. Skandalbolaget Cybaero, handelsstoppat på börslistan First North, har en katastrofal resultatutveckling. Nu riktar Aktiespararna svidande kritik mot ägarna.

Citat,
Alla pilar pekar åt fel håll. Cybaero, som säljer små obemannade helikoptrar, hade första halvåret 2017 en omsättning på blygsamma 652 000 kronor. Samtidigt störtdyker resultatet. Första halvåret slutade med en brakförlust på 35 miljoner kronor.Totalt har bolaget förlorat 278 miljoner kronor, över en kvarts miljard kronor, sedan 2012.
Citera
2018-03-22, 20:58
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Ur dagens Svd,
https://www.svd.se/kvarts-miljard-i-...nagot-ar-galet

Citat,
Omsättningen är mindre än årsintäkten för en normalstor pressbyråkiosk. Men förlusterna överstiger 250 miljoner kronor. Skandalbolaget Cybaero, handelsstoppat på börslistan First North, har en katastrofal resultatutveckling. Nu riktar Aktiespararna svidande kritik mot ägarna.

Citat,
Alla pilar pekar åt fel håll. Cybaero, som säljer små obemannade helikoptrar, hade första halvåret 2017 en omsättning på blygsamma 652 000 kronor. Samtidigt störtdyker resultatet. Första halvåret slutade med en brakförlust på 35 miljoner kronor.Totalt har bolaget förlorat 278 miljoner kronor, över en kvarts miljard kronor, sedan 2012.
Vadå, riktar kritik mot ägarna? Det bär väl snarare vara kritik mot företagsledningen. Ägarna har i princip inte kunnat påverka situationen. Skönt att jag aldrig ägt några aktier men jag lider med er som förlorat era pengar.
Citera
2018-03-28, 13:35
  #462
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
CybAero och European High Growth Opportunities Securitization Fund (“EHGO”), rådgiven av Alpha Blue Ocean Advisors Ltd, en del av av Alpha Blue Ocean Investment Group (“ABO”) har nu ingått ett avtal gällande en finansieringslösning till ett belopp på upp till 52,5 miljoner kr i form av tretton konvertibellån, det första lånet på 4,5 miljoner kr och följande tolv lånen på vardera 4 miljoner kr.

Vad är nu detta för jävla tokdrag? Har Alpha Blue noll koll på Cybaeros historik?
Citera
2018-06-06, 13:44
  #463
Medlem
Och nu verkar det vara konken som gäller:
https://www.svd.se/skandalbolag-i-ko...n-sedan-i-mars
Citera
2018-06-06, 15:51
  #464
Medlem
Flairrs avatar
Mer information om affären i Kina om folk är intresserade:

http://inbeijing.se/bulletin/2016/06...rar-till-kina/
Citera
2018-06-07, 00:10
  #465
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flairr
Mer information om affären i Kina om folk är intresserade:

http://inbeijing.se/bulletin/2016/06...rar-till-kina/
Väldigt intressant läsning, gjorde mig inte särskilt mycket smartare då, förstår inte riktigt FM agerande här..
Citera
2018-06-07, 06:22
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Väldigt intressant läsning, gjorde mig inte särskilt mycket smartare då, förstår inte riktigt FM agerande här..
Testerna som FM gjorde var ju för egen skull ifall Sverige skulle satsa på tekniken. Att sedan resultatet kan användas i marknadsföring mot andra kunder är ju inte så konstigt. Man pratar ofta om referenskunder, är en kund nöjd så är troligen nästa det också.

Artikeln är flera år gammal och enligt SVD så var Sjöstridsskolan mycket missnöjd med produkten därför valde Sverige att inte gå vidare med Cybaero. Däremot har företaget i pressmeddelanden påstått att testen varit lyckade, samma i denna gamla artikel.
Citera
2018-06-07, 08:26
  #467
Moderator
RostigHinks avatar
Bolaget har nu fått tillgång till 1 Mkr ur ett spärrat bankkonto för att betala skatter. Anställda blir fortsatt utan lön och därmed är konkurshotet kvar. Lönegaranti kan inte betalas ut förrän konkursen är ett faktum. Såvitt jag vet är det en anställd som begärt företaget i konkurs, inte Skatteverket.
Citera
2018-06-07, 10:36
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Bolaget har nu fått tillgång till 1 Mkr ur ett spärrat bankkonto för att betala skatter. Anställda blir fortsatt utan lön och därmed är konkurshotet kvar. Lönegaranti kan inte betalas ut förrän konkursen är ett faktum. Såvitt jag vet är det en anställd som begärt företaget i konkurs, inte Skatteverket.

Klart att företaget går i putten.
I morse visade man en drönare som kunde lyfta och flyga med en passagerare.
Helikopterprincipen är död.
Du som sitter med aktier får vänta på konkursen och sedan dra rubbet som förlust mot vinst och vill du göra det snabbare säljer du till frugan eller någon för ex 1/100-dels öre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback