2014-11-20, 15:17
Medlem
Tyvärr är det som skrevs i det numera raderade inlägget på Avanza forum sant. Det gör att hädanefter så är bolagets framtid enbart gambling precis som alla andra små uppstickarbolag. Många blundar för det som skrevs. Jag vet att det är sant och kommer köpa in mig på chans till och från vid förväntade händelser, men inte ligga och trycka på aktien längre.
2014-11-20, 15:33
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topproll
Tyvärr är det som skrevs i det numera raderade inlägget på Avanza forum sant. Det gör att hädanefter så är bolagets framtid enbart gambling precis som alla andra små uppstickarbolag. Många blundar för det som skrevs. Jag vet att det är sant och kommer köpa in mig på chans till och från vid förväntade händelser, men inte ligga och trycka på aktien längre.

Vad stod det i det raderade inlägget då?
2014-11-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lordshin
Vad stod det i det raderade inlägget då?

Lite mera jordnära info kring företaget. Det gillades inte av användarna som driver hypen och efter mail till Hult så raderades inlägget av moderatorer. Informationen går att hitta om man ser sig om och försöker dra lite objektiva slutsatser.

Det behöver inte kortsiktigt betyda någonting.
2014-11-23, 21:17
Medlem
Vad tror ni om framtiden?
Jag tycker det ser rätt så bra ut ändå..
2014-11-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBankMan
Vad tror ni om framtiden?
Jag tycker det ser rätt så bra ut ändå..

Framtiden för marknaden som sådan ser hur bra ut som helst. Frågan är nog hur mogna Cybaero är som företag. Mer tiggande om pengar igen är ju inget man blir glad över, och kund-spridningen verkar lite begränsad. Skall erkänna att jag har fått kalla fötter.
2014-11-26, 09:24
Medlem
LzHms avatar
Svenska försvaret testar Cybaero

http://www.cybaero.se/press-media/ny...-visby-korvett
2014-11-26, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LzHm
Svenska försvaret testar Cybaero

http://www.cybaero.se/press-media/ny...-visby-korvett

Samtidigt får vi ingen reaktion i kursen. Vilket i sig är rätt naturligt eftersom svenska försvaret borde vara de första som provar en inhemsk produkt, inte de sista.

Jag tror att vi är något på spåren när vi börjar undra om det står rätt till i företaget. På avanzaforumet så har liknande teorier lyfts fram några gånger, men man modererar bort åsikterna och fortsätter haussa. Miljonär blir man ju av att välja rätt aktier, inte av att envist tro att man valt rätt.

Valfrid har ju försvunnit härifrån tex, förmodligen insett att det är för trögt här och dragit sig ur. Plocka 1% om dagen i 4månader istället för att envist vänta på att cybaero skall hoppa upp 50% någon gång framöver.
Senast redigerad av topproll 2014-11-26 kl. 10:06.
2014-11-26, 14:52
Medlem
LzHms avatar
Jag gillar din positivitet top(t)roll
2014-11-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LzHm
Jag gillar din positivitet top(t)roll

Var vinner man på att blunda och låtsas vara nöjd med ingenting? Vissa verkar nöjda med det. Eller så är du bara trög.
2014-11-26, 18:32
Medlem
LzHms avatar
Men lilla gumman då.......bli inte så upprörd. Nu rinner ju din mascara igen.

pusspuss
2014-12-22, 23:48
Medlem
Nu är det på gång igen med lite nya inputs som inte raderats. Jag vet med stor sannolikhet vem 1337 och ultra b är med tanke på vad dem skriver. Lyssnar man på det och läser på lite på nätet så har man nog en bra bild av dagsläget. https://www.avanza.se/placera/forum/forum/cybaero.html

Nu är ju aktier alltid ett spel, men jag är nästan helt säker på att informationen som nu finns är rätt nära verkligheten och anledningen till att raketen inte drar iväg
2014-12-23, 09:32
Medlem
Det man kan ställa sig frågande till är varför det endast är ett megakorrupt land som Kina som lagt in någon större order.

De har inte lyckats sälja något märkbart på hemmamarknaden Skandinavien eller Europa eller Usa trots att det finns samarbetspartners och säljorganisation i respektive område.

Bra produkter säljer och ofta brukar hemmamarknaden vara lättast att bearbeta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in