2010-12-29, 23:26
Medlem
God kväll flashback!

Jag har nu bestämt mig för att upgradera min stationära dator. Det är en gammal HP Pavilion som jag redan inköpt minne(totalt 4gb nu) till, och för några år sedan köpt något värdelöst grafikkort för ~400kr.

Datorn fungerar utmärkt till typ wow och mw2 med lägre grafik, men jag tänkte kanske öka prestandan en smula.

Enligt länken ovan så står det

Men jag är relativt säker på att det är en AGP port det är i burken (de bruna, right?) och undrar därför om ni har några tips på ett hyffsat kort i 700-1200krs klassen, förutsatt att det är AGP som är den bruna sockeln..

TL;DR -

AGP Port - brun?
Om ja, 700-1100kronors klassen, vad är det bästa man kan få?
Om nej, 700-1100kronors klassen, fast PCI/PCI-E bästa?
Kommer det klara av någorlunda högre inställningar på WoW:Cataclysm och CoD:Mw2?
Citera
2010-12-29, 23:53
Medlem
Du har ju PCIe slottar. Då har du knappast AGP också. Hur gammal är datorn?
Citera
2011-01-01, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mighty^^
Du har ju PCIe slottar. Då har du knappast AGP också. Hur gammal är datorn?
Förlåt att jag inte vart aktiv här. Datorn är runt 4 år gammal. Dom där var de enda som såg ut som min. Jag vet inte om det är min. Har letat som en tok efter kartonger här hemma men utan resultat.

Datorn står för närvarande runt 20mil härifrån, inlåst.. kom på iden att uppgradera den när jag skrev tråden.

F.ö är jag relativt säker på att det är AGP

Hittade denna länk som påvisar min tidigare teori, det är altså ett AGP kort. Så, någon med nått tips?

Önskar alla ett trevligt nytt år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in