Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-05, 00:02
  #1201
Medlem
Voglys avatar
Efter över 3 års avhållsamhet från jeans är jag redo att gå tillbaks. Vet inte vart jag ska leta dock. Söker något med hög midja och lite vidare benöppning än vad som generellt erbjuds.
Har en otroligt svår storlek — 26/34. Har två par Saint Laurent och ett par Dior Homme från flera år tillbaks som var byggda för långa tändstickor som mig, men benöppningen ligger på 34 cm endast.

Nudies Hazy Hank ser bra ut, men inget i min storlek (även om lite kortare benlängd passar med denna modell i mitt tycke). Jag har haft jeans från Nudie innan, var inte så värst imponerad av dem. Har de blivit bättre med åren?
Citera
2023-05-15, 22:42
  #1202
Medlem
Jag söker ett par ett par skinny jeans i en svart färg som inte slits med tiden. Lite som den typen av jeans som Acne har kört med i sin Stay Cash-collection. Blev tipsad om Neuw men de jeansen blev "slitna" efter enbart en tvätt.
Citera
2023-05-17, 15:14
  #1203
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Efter över 3 års avhållsamhet från jeans är jag redo att gå tillbaks. Vet inte vart jag ska leta dock. Söker något med hög midja och lite vidare benöppning än vad som generellt erbjuds.
Har en otroligt svår storlek — 26/34. Har två par Saint Laurent och ett par Dior Homme från flera år tillbaks som var byggda för långa tändstickor som mig, men benöppningen ligger på 34 cm endast.

Nudies Hazy Hank ser bra ut, men inget i min storlek (även om lite kortare benlängd passar med denna modell i mitt tycke). Jag har haft jeans från Nudie innan, var inte så värst imponerad av dem. Har de blivit bättre med åren?
TCB 40's låter som modellen för dig men den finns nog inte i 26". Kolla med SoSo Brothers annars, de erbjuder en del "customization" har jag för mig.

Ska du köpa Nudie vinner du nog på att gå på deras dyrare alternativ och få bättre tyger. Har inte ägt ett par Nudie sedan typ 2008 så jag har dålig koll på hur kvaliteten är där idag, men de är ju poppis så det kanske ligger något bakom det.
Citera
2023-05-19, 07:58
  #1204
Medlem
Voglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
TCB 40's låter som modellen för dig men den finns nog inte i 26". Kolla med SoSo Brothers annars, de erbjuder en del "customization" har jag för mig.

Ska du köpa Nudie vinner du nog på att gå på deras dyrare alternativ och få bättre tyger. Har inte ägt ett par Nudie sedan typ 2008 så jag har dålig koll på hur kvaliteten är där idag, men de är ju poppis så det kanske ligger något bakom det.
Passformen på TCB 40's ser ju bra ut. Midjan ser ut att sitta högre än på Levi's 501 (eller är det 505:or? de har blixtlås i alla fall, som på omslaget av Sticky Fingers), vilket jag kom på att jag hade ett gammalt vintage, 80-tals par av. Köpte dem deadstock i nån butik i Frankrike. Glömde bort att jag hade dem då likt alla andra mina jeans sitter för lågt.

SoSo Brothers verkar vara ett superbra tips i alla fall, tack!
Citera
2023-05-19, 09:09
  #1205
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Passformen på TCB 40's ser ju bra ut. Midjan ser ut att sitta högre än på Levi's 501 (eller är det 505r? de har blixtlås i alla fall, som på omslaget av Sticky Fingers), vilket jag kom på att jag hade ett gammalt vintage, 80-tals par av. Köpte dem deadstock i nån butik i Frankrike. Glömde bort att jag hade dem då likt alla andra mina jeans sitter för lågt.

SoSo Brothers verkar vara ett superbra tips i alla fall, tack!
Låter mer som 505 då
Fick mig att tänka på nu nedlagda 751. Där snackar vi hög midja och vida raka ben. Fantastiska gubbjeans. Hade dessa tillverkats än idag hade jag föreslagit dem.
Citera
2023-08-03, 13:06
  #1206
Medlem
Hur mycket töjer sig ett par jeans? 98% bomull och 2% elastan.
Citera
2023-10-11, 09:38
  #1207
Medlem
ibutus avatar
Inte mycket liv i den här tråden ser jag, men jag gör ett försök ändå.

Vilka jeans-modeller gillar ni som har större lår? Jag har problem att hitta några som sitter skönt, och samtidigt inte ser ut som några baggy-jeans från 90-talet.
29-30" midja, och 23"(59 cm) lår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback