Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-29, 20:35
  #1
Medlem
Tjena!har läst mycket igenom trådarna under "Ufologi" och man ser mest skeptiker som går in å bombar ämnerna med inlägg.
Tänkte att till er som tror att vi har blivit besökta av Utomjordlingar,(inte UFOn) så alla skeptiker kan sluta poängtera vad det betyder hela tiden så störande.
Men tänkte att folk kan fylla på lite info och egna uppfattningar av olika incidenter t ex

Roswell
ryska rapporter
Majestic 12
"USO's"
rendlesham forrest
ancient aliens
adoptioner
Nasa UFO
Area 51

Med mera...!
Finns hur mycket som helst å snacka om så hoppas gärna ni fyller på med info å egna tankar runt specifika händelser och ämnen!
Citera
2010-12-29, 21:14
  #2
Medlem
Jag har inte så mycke att säga, men på vilket sätt är Groom Lake (Area 51) en incident?

Det är ju bara en mytomspunnen militärflygbas, den säkraste i världen. Det är väl ingen incident?
Jag vet dock att den tillhör ämnet UFOn men ändå.

Vore lättare om du ställde en fråga istället för att be oss diskutera.
Citera
2010-12-29, 21:20
  #3
Medlem
Har ju dock skrivit Ämnen och incidenter står längst ner i texten!!visst kan ställa massa frågor ska skriva ner lite grejer om vissa ämnen å incidenter å posta nån dag
Citera
2010-12-30, 00:52
  #4
Medlem
Cleptos avatar
Ume no chiri
The battle of Los Angeles
Travis Walton abduction
Frederick Valentich försvinnande
Ariel school sighting m.m
Citera
2010-12-30, 11:46
  #5
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robijasi
Tänkte att till er som tror att vi har blivit besökta av Utomjordlingar,(inte UFOn) så alla skeptiker kan sluta poängtera vad det betyder hela tiden så störande.
Men du kan inte skriva ut det rätt upp och ned i trådrubriken utan väljer att ha en geggig terminologi?

Patetiskt.
Citera
2011-01-07, 03:26
  #6
Medlem
Shag Harbor lägger jag min röst på
Citera
2011-01-07, 11:02
  #7
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noggerator
Shag Harbor lägger jag min röst på
Så du menar att där var det troligast att det rörde sig om ett Oidentiferat Flygande Föremål och inte någon som hade en lampa på en jättelång pinne?
Citera
2011-01-07, 12:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Så du menar att där var det troligast att det rörde sig om ett Oidentiferat Flygande Föremål och inte någon som hade en lampa på en jättelång pinne?

Jag menar att, grundat endast på mina egna uppfattningar, det mycket troligt kan ha varit ett Oidentifierat Flygande Objekt som skulle kunna vara en rymdfarkost som kontrolleras av intelligenser med ursprung någon annanstans än jorden. Det är ju alltså vad jag anser om saken baserat på information jag har tagit del av, men jag är ju ingen expert inom området utan tänkte endast bidra med min personliga åsikt vad det gäller sannolika/osannolika möten med ännu Oidentifierade Flygande Objekt som MÖJLIGEN skulle kunna vara rymdfarkoster från andra civilisationer i universum.
Citera
2011-01-07, 12:24
  #9
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noggerator
Jag menar att, grundat endast på mina egna uppfattningar, det mycket troligt kan ha varit ett Oidentifierat Flygande Objekt som skulle kunna vara en rymdfarkost som kontrolleras av intelligenser med ursprung någon annanstans än jorden. Det är ju alltså vad jag anser om saken baserat på information jag har tagit del av, men jag är ju ingen expert inom området utan tänkte endast bidra med min personliga åsikt vad det gäller sannolika/osannolika möten med ännu Oidentifierade Flygande Objekt som MÖJLIGEN skulle kunna vara rymdfarkoster från andra civilisationer i universum.
Ett OFF kan vara tre saker:
  1. Människotillverkat föremål.
  2. Naturfenomen vi ännu inte har förstått.
  3. Utomjordiskt föremål.
Problemet är att vissa somliga hänger upp sig på #3 och helt glömmer bort att även meteroiter också är utomjordiska.

Att det mesta visar sig vara #1 eller #2 vill man inte heller veta av. Så länge sannolikheten för att något är #3 är större än 0% så spar man ingen möda på att få det till att det är så, rrecis som i CSI: Alabama där man leder i bevis att negern var skyldig. Bl.a. genom att snöa in på mindre och mindre detaljer; ungefär som folkmordsförnekelse.
Citera
2011-01-07, 23:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Ett OFF kan vara tre saker:
  1. Människotillverkat föremål.
  2. Naturfenomen vi ännu inte har förstått.
  3. Utomjordiskt föremål.
Problemet är att vissa somliga hänger upp sig på #3 och helt glömmer bort att även meteroiter också är utomjordiska.

Att det mesta visar sig vara #1 eller #2 vill man inte heller veta av. Så länge sannolikheten för att något är #3 är större än 0% så spar man ingen möda på att få det till att det är så, rrecis som i CSI: Alabama där man leder i bevis att negern var skyldig. Bl.a. genom att snöa in på mindre och mindre detaljer; ungefär som folkmordsförnekelse.

Okej... Ja, jag argumenterar inte emot, men jag trivs med tanken på utomjordiskt liv och det är något jag tror på. Medan jag ändå är medveten om att det kan ha andra förklaringar. Du och jag lär ju ändå aldrig få veta sanningen så...
Citera
2011-01-08, 00:09
  #11
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noggerator
Okej... Ja, jag argumenterar inte emot, men jag trivs med tanken på utomjordiskt liv och det är något jag tror på. Medan jag ändå är medveten om att det kan ha andra förklaringar. Du och jag lär ju ändå aldrig få veta sanningen så...
Notera att jag aldrig har påstått att Jorden skulle vara det enda stället det finns liv på.

Men oavsett om man hittar liv under Titans is eller ej, oavsett om det visar sig finnas massa intelligent liv på ett stenkasts avstånd från vårt solsystem eller att vi bara hittar livsformer som är tristare än Kronjäst så får vi aldrig någonsin låta det bekväma ta förarsätet. För det är så enkelt att börja leka med orden eller att säga att bara för att militären undanhåller sanningen om allt från smörjmedel till specialförbandsuppdrag så innebär det att de har massa nedfrysta rymdvarelser på lager osv...

Skall ufologin (alltså läran om oidentiferade flygande föremål, nota bene) få minsta lilla air av seriositet så måste man helt enkelt ha en ännu striktare metodologi än etablerade vetenskaper. Inte bara för att om t.ex. kemisterna på Chalmers ballar ur så gör det inte så mycket, då det finns massa andra kemister världen över som kan täcka upp för dom, utan för att konspirationsteorier, rent och skärt slafs samt religionssubstitut behöver de seriösa ufologerna precis lika mycket som vem som helst behöver ett hål i huvudet.
Citera
2011-01-08, 00:38
  #12
Medlem
Noggerator, Den händelsen e väldigt skum, finns ett par vittnen men tycker dem har velat med sina vittnesmål under alla år.Fast nånting hände ju där, jag själv misstänker en Meteorit eller liknande..!

den händelse jag tycker e mest trolig baserat på vittnen och dokumentation är rendlesham incidenten..högt uppsatta amerikanska militärer vittnar om händelsen och finns dokumenterat med ljudinspelning och foton..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback