2004-08-10, 09:36
Medlem
Nulles avatar
Höstens stora catfight har precis dragit igång. I ena ringhörnan hittar vi givetvis Linda Skugge (ständigt denna Skugge), i den andra Maria Abrahamsson, ledarskribent på SvD. Abrahamsson gick ut stenhårt förra tisdagen med artikeln "Elitfeminister beter sig som män", där hon får stöd för sina teorier av Annica Dahlström, professor i histologi och neurobiologi. Avslutningen på artikeln slår alla rekord:
Citat:
Till sist, en kanske lite udda fråga, men när jag låg i Lund noterade jag att tjejerna som läste matematik som regel var mer plattbröstade än de som studerade t ex moderna språk. Var det en ren tillfällighet?
- Nej, det tror jag inte. Matematisk begåvning hör ihop med viss testosteronpåverkan under graviditeten, till denna graderade maskulinisering hör även mindre "fruktbarhet".
Förklarade Annica Dahlström, och gav mig anledning att fundera på varför jag i slutbetyg bara fick en tvåa i matte.
Skugge kontrade med krönikan "Jag är antagligen hermafrodit" som i stora drag går ut på att jämföra Skugges egna små bröst med Abrahamssons förmodat stora dito. Abrahamssons svar kan läsas här. Sammanfattning:
Citat:
Rekordet i dumhet slår som vanligt Expressens feministkolumnist Linda Skugge. Försatt i vild extas av sitt egenhändigt framkallade utbrott skanderade hon i lördags: "Vi vill se, vi vill se Maria Abrahamsson visa pattarna! VISA PATTARNA!"
Visst vet jag att Skugge har betalt för att chocka Expressens läsare med ett tonläge som ständigt måste skruvas upp, och som man därför gör klokt i att slå dövörat till. Men den här gången väcker hennes rabiata utfall mer än vanligt obehagliga associationer. Alla som har sett filmen Anklagad med Jodie Foster i huvudrollen som Sarah minns säkert också att det var den råa hetsen, i filmen frampiskad av barbesökare, som drev på tre grabbar att turas om att våldta Sarah där hon låg fasthållen på ett flipperspel.
Sansad nivå på debatten.
Citera
2004-08-10, 11:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Låt kärringarna gnälla, de har de gjort sedan urminnes tider och inget har blivit sämre av det.

- F.G
Citera
2004-08-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Metal-
Sjukt pinsamt program, visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Skämdes ju arslet av mig för den där bruden med joker smilet.
Måste säga att Skugge var helt ok idag

"bruden med jokersmilet" bra! Hur fan kan hon tro att hon ska bli något inom utvik, med det utseendet, var hon stelopererad "joker" eller?

Dom var pinsamt infantile.

Och Skugge, inte blir man imponerad!
Citera
2004-08-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Höstens stora catfight har precis dragit igång. I ena ringhörnan hittar vi givetvis Linda Skugge (ständigt denna Skugge), i den andra Maria Abrahamsson, ledarskribent på SvD. Abrahamsson gick ut stenhårt förra tisdagen med artikeln "Elitfeminister beter sig som män", där hon får stöd för sina teorier av Annica Dahlström, professor i histologi och neurobiologi. Avslutningen på artikeln slår alla rekord:

Skugge kontrade med krönikan "Jag är antagligen hermafrodit" som i stora drag går ut på att jämföra Skugges egna små bröst med Abrahamssons förmodat stora dito. Abrahamssons svar kan läsas här. Sammanfattning:

Sansad nivå på debatten.

Tyckte Skugges hermafroditkrönika var jättekul.

F ö visste jag inte att elitfeminister var överrepresenterade bland kvinnliga matematiker. Har jag mycket svårt att tro. Tillåt mig tvivla på bystmått/matematik-korrereleringen. Ingen skall inbilla mig att kvinnliga mattestudenter skulle ställt upp på denna mätning.

Jo jo, jag har kanske valt fel yrke...
Citera
2004-08-10, 18:55
Medlem
sandaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny the Fox
Skugge satt med sina ultraliberala idéer och bara utstrålade von-oben-mentalitet. Hennes insats i debatten stannade vid ett påhopp på den "snuskgubbe" som tar bilder på tjejerna, självklart existerar ju bara utvikningsfenomenet för att män är svin. Fy fan.

Nej, tror att det existerar för att människor gillar att utnyttja varandra...
Citera
2004-08-10, 19:33
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
F ö visste jag inte att elitfeminister var överrepresenterade bland kvinnliga matematiker. Har jag mycket svårt att tro. Tillåt mig tvivla på bystmått/matematik-korrereleringen. Ingen skall inbilla mig att kvinnliga mattestudenter skulle ställt upp på denna mätning.
Du har all anledning att tvivla. Baserat på egna erfarenheter kan jag intyga att påståendet om en korrelation med all sannolikhet är rent nonsens.
Citera
2004-08-10, 21:05
Medlem
triedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Citat:
Till sist, en kanske lite udda fråga, men när jag låg i Lund noterade jag att tjejerna som läste matematik som regel var mer plattbröstade än de som studerade t ex moderna språk. Var det en ren tillfällighet?
- Nej, det tror jag inte. Matematisk begåvning hör ihop med viss testosteronpåverkan under graviditeten, till denna graderade maskulinisering hör även mindre "fruktbarhet".
Förklarade Annica Dahlström, och gav mig anledning att fundera på varför jag i slutbetyg bara fick en tvåa i matte.

Hellre lite extra testosteron, än att inte förstå, isf..men det där verkar ju, som sagt, grundlöst..

Och om jag är testosteronstinn, är det otroligt många män som tänder på sådana tjejer...
Citera
2004-08-11, 08:56
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triedi
Hellre lite extra testosteron, än att inte förstå, isf..men det där verkar ju, som sagt, grundlöst..

Och om jag är testosteronstinn, är det otroligt många män som tänder på sådana tjejer...

Jag har nu känt professor Dahlström i 15 år och jag vet att hon inte kommer med grundlösa påståenden..
Citera
2004-08-11, 15:22
Medlem
99stoffe99s avatar
Citat:
Tyckte Skugges hermafroditkrönika var jättekul.
(

Förklara vad du tyckte var jättekul. Jag hittar inget.
Citera
2004-08-11, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99stoffe99
Förklara vad du tyckte var jättekul. Jag hittar inget.
Jag tycket speciellt mycket om avsnittet i texten där hon vrålade "VISA PATTARNA!!! VISA PATTARNA!!!".

Det är precis den typ av humor som de flesta på fb finner nöjsam. Så även jag.
Citera
2004-08-11, 17:49
Medlem
99stoffe99s avatar
Citat:
Jag tycket speciellt mycket om avsnittet i texten där hon vrålade "VISA PATTARNA!!! VISA PATTARNA!!!".

Det är precis den typ av humor som de flesta på fb finner nöjsam. Så även jag.

Nja, då är det väl tur att vi alla inte har samma uppfattning om humor.. Personligen tycker jag att det är en riktig B-krönika. Dåliga påhopp tycker jag mest att den innehåller..
Citera
2004-08-13, 02:36
Medlem
Lorelais avatar
Jag såg Linda Skugge i programmet "Helt ärligt" häromkvällen. Där debatterades utvikning och utvikningsbrudar. I den ena ringhörnan satt alltså Skugge och i den andra befann sig Linda Rosing, BB-bruden som under lång tid varit måltavla för Skugges sarkasmer och som gång på gång fått utstå spott och spe av nämnda Skugge.

Jag trodde att Skugge skulle ta tillfället iakt och verbalt rundslugga Linda Rosing men icke. Efter att ha kommit med ett tamt råd om vikten av att utbilda sig till en annan liten blekt blondin som satt där och utgöt sig om sina drömmar om att få pryda framsidan av Slitz så frågade programledaren om det var något som Skugge ville säga till Rosing nu när hon hade chansen att göra det ansikte mot ansikte?

Den radikala feministen, förkämpen för alla kvinnors rätt att vara lite dummare än hon själv är ( ) lutade sig fram mot Rosing, tog henne försiktigt i armen och gav densamma en uppmuntrande klapp samtidigt som hon med pipig liten förställd flickröst fick fram ett; Lycka till med skivan.

+o(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in