Citat:
Ursprungligen postat av
Silverglitter
Aldrig hört talas om medelålderskris? Personer som varit mediokra men plötsligt runt 50-årsåldern börjar klä sig ungdomligt, blir besatta av att gymma, visar upp sin tatuerade "killerbody" genom att ha på sig så lite kläder som möjligt. Det är mycket typiska tecken för medelålderskris för både män och kvinnor. Särskilt för dem som inte levde ut sin ungdom när det begav sig, utan gifte sig och skaffade ungar istället. Sedan att gå så långt och stoppa upp grejer i sin kropp till hugade spekulanter är väl - minst sagt - att ta det för långt.
Det kan naturligtvis inte uteslutas, min erfarenhet är också som du säger att sådana personer i regel har levt ett rätt instängda liv i Svensson-tillvaro där jobb och familj upptagit all deras tid utan möjlighet att riktigt att uttrycka och tänka på sig själv.
Sedan är det i regel också så att ju mer instängt livet var, desto mer extrema blir uttrycken och som exempel tar ju Linda Skugge då verkligen extrema proportioner.
Men jag vet faktiskt inte om jag skulle säga att jag tycker att större delen av LS vuxenliv har varit någon inrutad tråkig Svensson-tillvaro, utan tvärtom har gjort karriär på att ta plats och sätta sitt eget perspektiv i centrum. Med dessutom en etablerad plattform i kulturvärlden och umgänge med diverse kända personer där, känns det inte riktigt som hon kvalar in på någon "Mitt liv som skulle bli annorlunda, blev det verkligen inte mer än så här?"-kris.