Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-17, 12:19
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Jag säger det igen...
1.Varför väljer människan att lägga ut bilder och filmer på sig själv som kommer att finnas på nätet för all framtid? Hon borde sälja sin kropp istället så hennes barn och anhöriga slipper att lida.
2. Varför denna groteska porr?!
Räcker det inte att sminka sig/ta på sig lite snygga underkläder och se feminin ut?

Indirekt så säljer ju hon sin kropp. Tror inte hon mår så bra. Det är ju känt att när män mår dåligt så skadar dom sin omgivning. Kvinnor skadar både sig själva och omgivningen.
Citera
2023-08-17, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Ja, jag tänker också att hon får tåla en del reaktioner för hon skriver om sig i offentligheten och är inte hemlig med OF.

Jag tänker att piskning och sånt är ett slags självskadebeteende. Hon tycker dock inte att det är det för hon gett sitt samtycke. Men då kan man ju konstatera att det är ett frivilligt självskadebeteende. Att bli piskad så att det blöder är att bli skadad, det är inget som är till nytta för hennes mänskliga kropp. Skador är skador.

Hon har sår i själen är vad jag tror. Har man sår i själen som gör väldigt ont så känns det lättare att koncentrera sig på de fysiska skadorna. Det kan vara därför folk skadar sig.

Men hon är vuxen och det är bara hon själv som kan göra sina val. Andra kan reflektera - men hon väljer sitt liv och om hon vill be om eller ta emot hjälp för att inte skada sig mer.
A
Jag tror att vi nu ser är ett enormt självhat hon kamouflerar genom att skada sig själv i för hela samhället medan hon pekar på oss kvinnor (eller de inom medelklassen) för att inte få plats i något systerskap men hon missar att kvinnohatet främst bärs av kvinnor. De är vågorna som slår mot kvinnan. Mannen är bara ett redskap och är oftast alltför trygg i att han knappt är närvarande i skadan han orsakar.

Att vara kvinna är inte att vara en särskild människotyp utan att tillhöra ett kön som bär en kropp där dess sexualitet används emot henne. En produkt som kan förbrukas och fråntas sin värdighet som människa.

Vår mänskliga värdighet är så bräcklig att de mest utstickande alltid kommer dissekeras. Det händer henne, det händer mig. Det händer kvinnor överallt som vågar vägra något. Något vi inte vill ha. Underkasta oss. Något vi protesterar, säger emot.

Så är det bara. Och jag tror att man först måste ha skadeskjuta illa och lämnats för att tycka att de där tysta och deras åsikter inte är så jävla mycket värt kring hur man borde vara lite mer som istället .

Men om jag överväger att kunna köpa muggar, eller sätta upp tavlor med det kvinnliga underlivet likt en ros för att det alltid är i angrepp, för att jag själv lever med långa perioder av dagliga smärtor i det utan att veta varför, för att jag inte får vård för något utöver det obligatoriska cellprovet. I te fertilitet eller något räknas bara det där oförskämda tjatet om att inte tvätta mig med tvål eller utfrågningar kring hur jag tvättar mig som om jag vore efterbliven. Om jag vet att andra kulturer karvar bort. Eller satt kyskhetslås. Plastikoperationer etc. Ja då är det av någon jävla självklarhet jag skulle spika upp tavlan på väggen. Över något som ses som smutsigt och mindervärdigt som även är sexuellt i en kvinnas liv men även mycket mer än så. En del där en miniatyrmänniska kan ledas ut till världen genom. Ett organ, en kanal. Något hatat. Som jag kan vägra att acceptera att se diskriminering mot som naturligt förordnad. Eller att ett organ eller kroppsdel främst för att den sitter på en kvinna är det allra mest gula eller skamliga.

Det skulle finnas någon protest i det som symboliserades mer än Linda Skugges sönderpiskade kropp. Jag har förövrigt något vagt minne av att ha tecknat kvinnokroppen som piskad, i mina nedre tonår. Men inte ens då såg jag det som sexuellt utan en del av något som slår över oss alla. Mäns raseri.

Vore kul om hon nu är så jävla fri att piska på männen då. För även jag har fått sådana som sökt sig till mig som gillar sådana saker (men jag är inte för någon grov sexsökande, pervertering av kärlek och ser inte gränslöshet som något som kommer innan respekten som byggs genom intimitet). Det finns många män som skulle vilja domineras av Linda. Men då skulle det klagas som sexism för att det inte är kvinnan som åskådas eller domineras sexuellt och man skulle hävda "Vore det Linda som dominerade sexuellt hade ingen accepterat eller försvarat det hon gör mot sig själv".
Citera
2023-08-17, 12:32
Medlem
Såg bilderna från Twitter länken.
Fyfan vad äckligt. Vilket jävla självskadebeteende alltså. Har hon låtit sig piskas alla dom röda rappmärkena på hela kroppen och sen bli nedsprutad!?
Detta är alltså den nya tidens feminism??
Jag tycker fan hon borde bli tvångsomhändetagen och satt på psyket.
Citera
2023-08-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Jag tror att vi nu ser är ett enormt självhat hon kamouflerar genom att skada sig själv i för hela samhället medan hon pekar på oss kvinnor (eller de inom medelklassen) för att inte få plats i något systerskap men hon missar att kvinnohatet främst bärs av kvinnor. De är vågorna som slår mot kvinnan. Mannen är bara ett redskap och är oftast alltför trygg i att han knappt är närvarande i skadan han orsakar.

Att vara kvinna är inte att vara en särskild människotyp utan att tillhöra ett kön som bär en kropp där dess sexualitet används emot henne. En produkt som kan förbrukas och fråntas sin värdighet som människa.

Vår mänskliga värdighet är så bräcklig att de mest utstickande alltid kommer dissekeras. Det händer henne, det händer mig. Det händer kvinnor överallt som vågar vägra något. Något vi inte vill ha. Underkasta oss. Något vi protesterar, säger emot.

Så är det bara. Och jag tror att man först måste ha skadeskjuta illa och lämnats för att tycka att de där tysta och deras åsikter inte är så jävla mycket värt kring hur man borde vara lite mer som istället .

Men om jag överväger att kunna köpa muggar, eller sätta upp tavlor med det kvinnliga underlivet likt en ros för att det alltid är i angrepp, för att jag själv lever med långa perioder av dagliga smärtor i det utan att veta varför, för att jag inte får vård för något utöver det obligatoriska cellprovet. I te fertilitet eller något räknas bara det där oförskämda tjatet om att inte tvätta mig med tvål eller utfrågningar kring hur jag tvättar mig som om jag vore efterbliven. Om jag vet att andra kulturer karvar bort. Eller satt kyskhetslås. Plastikoperationer etc. Ja då är det av någon jävla självklarhet jag skulle spika upp tavlan på väggen. Över något som ses som smutsigt och mindervärdigt som även är sexuellt i en kvinnas liv men även mycket mer än så. En del där en miniatyrmänniska kan ledas ut till världen genom. Ett organ, en kanal. Något hatat. Som jag kan vägra att acceptera att se diskriminering mot som naturligt förordnad. Eller att ett organ eller kroppsdel främst för att den sitter på en kvinna är det allra mest gula eller skamliga.

Det skulle finnas någon protest i det som symboliserades mer än Linda Skugges sönderpiskade kropp. Jag har förövrigt något vagt minne av att ha tecknat kvinnokroppen som piskad, i mina nedre tonår. Men inte ens då såg jag det som sexuellt utan en del av något som slår över oss alla. Mäns raseri.

Vore kul om hon nu är så jävla fri att piska på männen då. För även jag har fått sådana som sökt sig till mig som gillar sådana saker (men jag är inte för någon grov sexsökande, pervertering av kärlek och ser inte gränslöshet som något som kommer innan respekten som byggs genom intimitet). Det finns många män som skulle vilja domineras av Linda. Men då skulle det klagas som sexism för att det inte är kvinnan som åskådas eller domineras sexuellt och man skulle hävda "Vore det Linda som dominerade sexuellt hade ingen accepterat eller försvarat det hon gör mot sig själv".

Jag tänker bara att det antagligen är ett självskadebeteende hon ägnar sig åt. Orsakerna vet vi ingeting om. Det kan vara gamla trauman och det tycker inte jag att vi utomstående ska lägga oss i.

Jag blandar inte in mig, andra kvinnor eller feminism. Eller män. Vi är alla olika personligheter och har olika erfarenheter.

Jag tycker inte alls att självskadebeteenden, förnedring har med sex att göra.

Blanda inte in kvinnor i allmänhet eller män i det här tänker jag.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-08-17 kl. 13:00.
Citera
2023-08-17, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck

Jag tänker bara att det antagligen är ett självskadebeteende hon ägnar sig åt. Orsakerna vet vi ingeting om. Det kan vara gamla trauman och det tycker inte jag att vi utomstående ska lägga oss i.

Jag blandar inte in mig, andra kvinnor eller feminism i det här. Inte heller män i allmänhet har med detta att göra. Vi är alla olika personligheter och har olika erfarenheter.

Jag tycker inte alls att självskadebeteenden, förnedring har med sex att göra.

Blanda inte in kvinnor eller män i allmänhet i det här tänker jag.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-08-17 kl. 13:02.
Citera
2023-08-17, 13:00
Medlem
Vad vidriga alla journalister är som stöttar hennes degenererade beteende.
Citera
2023-08-17, 13:00
Medlem
Sagodjurs avatar
Tycker mig ana avundsjuka här på Skugge för att ni själva inte har upptäckt er sexualitet och lust eller vågar leva ut den.
Citera
2023-08-17, 13:11
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Vad vidriga alla journalister är som stöttar hennes degenererade beteende.
Japp känns som ett desperat beteende
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Tycker mig ana avundsjuka här på Skugge för att ni själva inte har upptäckt er sexualitet och lust eller vågar leva ut den.
Nej det blir bara märkligt om en vanlig journalist får spel och börja ladda upp nakenbilder och ska satsa på på porrkarriär typ.

Det är typ absurt faktiskt..
Det är som att man är politiker och ba "nä nu tänkte jag börja slänga upp kuken på internet istället så kan jag nog få lite mera likes"
Citera
2023-08-17, 13:13
Medlem
Sagodjurs avatar
Utmärkt krönika till Skugges försvar:

https://www.expressen.se/kultur/anna...till-wahlgren/
Citera
2023-08-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur

Behöver man sälja sig på internet för att man har upptäckt sin sexualitet och lever ut den? Eller menar du att hennes sexualitet är att låta män piska sönder henne inför allmän beskådan? Själv bryr jag mig inte vad hon gör, mer än att jag tycker hon borde prioriterat sina barn före det här. Kan inte vara roligt att mamma sysslar med det här offentligt.
Citera
2023-08-17, 13:16
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Japp känns som ett desperat beteende

Nej det blir bara märkligt om en vanlig journalist får spel och börja ladda upp nakenbilder och ska satsa på på porrkarriär typ.

Det är typ absurt faktiskt..
Det är som att man är politiker och ba "nä nu tänkte jag börja slänga upp kuken på internet istället så kan jag nog få lite mera likes"
Ja, det är ju inte saken i sig(porren och BDSM-engagemanget) utan hur det krockar mot allt hon sagt sig stå för tidigare och hur hon uttalat sig om andra. Lägg sen till att hon försöker avfärda kritiken som ett konstprojekt och för att hon skulle vara fattig. Det står definitivt inte helt rätt till där.
Citera
2023-08-17, 13:19
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Behöver man sälja sig på internet för att man har upptäckt sin sexualitet och lever ut den? Eller menar du att hennes sexualitet är att låta män piska sönder henne inför allmän beskådan? Själv bryr jag mig inte vad hon gör, mer än att jag tycker hon borde prioriterat sina barn före det här. Kan inte vara roligt att mamma sysslar med det här offentligt.

Ja det offentliga kan ju vara en del av den utlevda sexualiteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in