• 3
  • 4
2018-03-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Jag vet en som sparade 120000 på 3-4 månader i Norge. Sista månaden grät hon varje dag, och det jobbades väldigt mycket.

Men det går absolut.

var jobbade denna person?
Citera
2018-03-10, 21:51
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
var jobbade denna person?

Minns faktiskt inte men jag har för mig det var någon industri. Fisk kanske?
Citera
2018-03-10, 21:53
Medlem
Citat:
Minns faktiskt inte men jag har för mig det var någon industri. Fisk kanske?
kan man jobba så mycket ens.
där jag har jobbat, i sverige inom service, måste man ha vilodagar. då blir det att man aldrig kan jobba så mycket att man gråter sig till sömns, tyvär.
Citera
2018-03-10, 22:12
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
kan man jobba så mycket ens.
där jag har jobbat, i sverige inom service, måste man ha vilodagar. då blir det att man aldrig kan jobba så mycket att man gråter sig till sömns, tyvär.

Klart man kan. Mitt jobb är lite speciellt men jag har gått över 300 h på en månad vissa somrar.

Anta att du tjänar 200 NOK per timme, 172 timmar i månaden x 4 = 137600 NOK.

Ca 145k SEK, ej inräknat övertid (eller skatt för den delen).
Citera
2018-03-10, 22:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Klart man kan. Mitt jobb är lite speciellt men jag har gått över 300 h på en månad vissa somrar.

Med den lönen och de timmarna kan jag dock tänka mig att du behöver en hel del mental och fysisk återhämtning emellanåt?

Hur mycket tid lägger du på dina återhämtningsperioder, per period?
Citera
2018-03-10, 22:41
Medlem
Citat:

om jag tex jobbar på donken är det tydligen lag på dessa vilodagar. vad kan man jobba med utan utbildning som man får jobba ihjäl sig på
Citera
2018-03-11, 09:18
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Med den lönen och de timmarna kan jag dock tänka mig att du behöver en hel del mental och fysisk återhämtning emellanåt?

Hur mycket tid lägger du på dina återhämtningsperioder, per period?

Jag jobbade aldrig i Norge, det är bara ett exempel så den lönen är inte min. Jag har månadslön utan övertid.

Det är på somrarna jag jobbar så mycket, men på vintrarna så lugnar det ned sig med lediga helger, semester osv. Jag kollade precis och det senaste året har det gått från 138 till 376 timmar per månad. Ibland skulle man haft timlön..
Citera
2018-03-11, 10:29
Medlem
Borde inte vara omöjligt, har man inga större utgifter/bil och kan tänka sig att jobba extra så är det följt möjligt att spara ihop denna summa under ett år. Det vill då till att du inte har familj eller en fru/flickvän som väntar på dig då det kommer att bli mycket jobb.

Snittar själv 32k/månad efter skatt och fackavgifter, sommarmånaderna är guld värda om man jobbar inom vården då jag själv drog in lite mer än 110k under 2 månader (före skatt) under förra året och det lär ju inte bli sämre i år.
Citera
2018-03-11, 10:32
Medlem
Citat:
om jag tex jobbar på donken är det tydligen lag på dessa vilodagar. vad kan man jobba med utan utbildning som man får jobba ihjäl sig på

2 jobb. Donken på dagen, ett på BK/Max/ICA whatever där du kör helg/kväll.
Citera
2018-03-11, 13:35
Medlem
Folk från väst är rätt lata av sig, i många delar av världen jobbar folk 12h om dagen 6-7 dagar i veckan.

Även om finns lagar i många länder i väst hur länge man får jobba gäller det bara under samma arbetsgivare, ingen som hindrar har extra jobb på olika ställen.

Så om man bara har viljan går det så klart se till jobba massa extra om man vill dra in extra pengar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in