Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-12, 01:51
  #13
Medlem
Du menade kanske äta ute?

Jag tycker då inte det är så väldigt billigt inte.

Ät inte upp pengarna, drick upp och shoppa upp dem ist

Långt ner på La rambla finns ett erotikmuseum. Riktigt kul! Haha dom visar porrfilm från 60-talet typ
Citera
2011-02-12, 09:43
  #14
Medlem
Frontenboys avatar
Klara man sig på 300kr per dag i Barcelona?
Citera
2011-02-14, 12:50
  #15
Medlem
BlackOrchids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontenboy
Klara man sig på 300kr per dag i Barcelona?


Citat:
Ursprungligen postat av Frontenboy
Klara man sig på 300kr per dag i Barcelona?


För 300 Klarar du nog dig. Blir billig mat, ett inträde till klubb och 1-2 besök hos bartendern Och så har du nog råd att köpa alkohol till lite förfestande på stranden.

Inträden ligger mellan 8-12 euro på vanliga klubbar. Finns massor med barer du kan gå till gratis, då har du råd med mer än ett mål mat oxå

Jag tar för givet ni köper något metrokort av något slag. Bästa klubbarna (Dom bästa och flesta ligger inte särskilt centralt)

En varning I Barcelona finns dom mest skickligaste ficktjuvar och lurisar. Grattis om du inte blir av med något. Klä dig inte som turist. Ingen jävla kamera runt halsen. Lita inte på män som utger sig för att va poliser och vill se pass/bankkort/körkort m.m Låt inte folk hjälpa dig vid automaten (Ja turister är så här dumman eller växla pengar med dig) HÅLL I väskan på La rambla..

Vänd aldrig bort ryggen från din väska eller liknande. Satt på stranden mitt på dagen och njöt av en underbart god lunch, väska breve mig. (Notera, brevid) Vänder huvudet mot väskan och ser då mannen som ligger bakom mig och precis i samma stund sträcker sig fram.

Han har alltså ålat sig till oss bakifrån och ingen i området orkade bry sig för att varna. Jag gav han en sur blick, tog väskan och han sprang iväg. Fortsatte äta som inget hänt, blev ju inte chockad direkt.

Håll koll på era resväskor!!

Vi bodde i området på "fel" sida av rambla. Trivdes utmärkt. Till er.. Gå inte in där på kvällarna!!
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1404902

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback