Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-28, 01:05
  #1
Medlem
Har försökt en miljon gånger, funkar inte.

Fråga ogärna efter syftet, använder Privat surfning ofta och det vore skönt med ett tangentbordskommando. Men det ser skumt ut när det står privat surfning 2 gånger i safaris meny.

Nån som vet om det går att fixa?
Citera
2010-12-28, 16:31
  #2
Medlem
Myx0x3s avatar
http://www.macworld.com/article/1339...riprivate.html

God Jul!
Citera
2010-12-28, 17:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myx0x3
http://www.macworld.com/article/1339...riprivate.html

God Jul!

Problemet med dubbletten kvarstår ju...?

Men god jul på dig själv!
Citera
2010-12-28, 22:17
  #4
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Har försökt en miljon gånger, funkar inte.

Fråga ogärna efter syftet, använder Privat surfning ofta och det vore skönt med ett tangentbordskommando. Men det ser skumt ut när det står privat surfning 2 gånger i safaris meny.

Nån som vet om det går att fixa?
Två gånger? I min Safari dyker det upp enbart en skylt, vad jag kan se. Denna går att ta bort, eller göra osynlig.

Högerklicka på Safari.app och välj Visa paketets innehåll.

I Contents / Resources ligger en massa grafikfiler, och du kan kopiera de sex som börjar med ”PrivateBrowsingButton..” till ditt skrivbord. Öppna dem i lämpligt bildredigeringsprogra och gör dem helt vita.
Ersätt de gamla med dina nya.

I Contents / Resources / sv.lproj hittar du filen Localizable.strings. Kopiera till skrivbordet, öppna i Textredigeraren och scrolla ner till ungefär hälften, där ser du "PRIVATE" = "PRIVAT";. Ersätt ”PRIVAT” med ett vanligt ordmellanrum. Spara och stäng.
Ersätt den gamla filen med din nya.

Som vanligt bör man för säkerhets skull göra en kopia av programmet innan man börjar meka med innehållet.
Citera
2010-12-30, 01:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Två gånger? I min Safari dyker det upp enbart en skylt, vad jag kan se. Denna går att ta bort, eller göra osynlig.

Alltså, i Safari-menyn står det "Privat surfning..." två gånger under varandra. Fast den ena står det "Privat surfning..." och den andra, under, står det "Privat surfning" utan de tre punkterna.

Skylten i adressfältet har jag EN av. Jag vill inte göra själva skylten i adressfältet osynlig, eller ta bort den. Skylten "PRIVAT" har ingenting med det här att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av system
Högerklicka på Safari.app och välj Visa paketets innehåll.

I Contents / Resources ligger en massa grafikfiler, och du kan kopiera de sex som börjar med ”PrivateBrowsingButton..” till ditt skrivbord. Öppna dem i lämpligt bildredigeringsprogra och gör dem helt vita.
Ersätt de gamla med dina nya.

I Contents / Resources / sv.lproj hittar du filen Localizable.strings. Kopiera till skrivbordet, öppna i Textredigeraren och scrolla ner till ungefär hälften, där ser du "PRIVATE" = "PRIVAT";. Ersätt ”PRIVAT” med ett vanligt ordmellanrum. Spara och stäng.
Ersätt den gamla filen med din nya.

Är det här fortfarande om själva skylten? För den vill jag inte ta bort.

Citat:
Ursprungligen postat av system
Som vanligt bör man för säkerhets skull göra en kopia av programmet innan man börjar meka med innehållet.

Jag har ingen extern hårddisk men du får ändå gärna förklara hur man gör en kopia av programmet, var man lägger den osv.

Mitt "problem" här är bara att när jag försöker göra ett kortkommando för Safaris "Privat surfning" så blir det två sådana alternativ i Safari-menyn efteråt. Vad jag vill göra är att bara göra ett kortkommando för den befintliga Privat surfning-raden, inte skapa en dubblett, för det ser bara dumt ut.
Citera
2010-12-30, 09:41
  #6
Medlem
Fattar vad du vill åstadkomma xD
Använder ofta Safari själv. Om jag vill ha privat surfning så är det bara att klicka "Private Browsing..."
i Safari-menyn. Visst, det dyker upp en liten ruta som det står "Private" i, i högra änden av adressfältet. Men det är inte den rutan du vill ta bort eller vad?

EDIT: Aha, tror jag fattar nu. Du har skapat ett kortkommando till det redan. Så i Safari-menyn så har du både originalvalet "Private Browsing..." och ditt egna kortkommando "Private Browsing" följt av kortkommandot?
__________________
Senast redigerad av Ellpo 2010-12-30 kl. 09:51.
Citera
2010-12-30, 13:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellpo
Fattar vad du vill åstadkomma xD
Använder ofta Safari själv. Om jag vill ha privat surfning så är det bara att klicka "Private Browsing..."
i Safari-menyn. Visst, det dyker upp en liten ruta som det står "Private" i, i högra änden av adressfältet. Men det är inte den rutan du vill ta bort eller vad?

EDIT: Aha, tror jag fattar nu. Du har skapat ett kortkommando till det redan. Så i Safari-menyn så har du både originalvalet "Private Browsing..." och ditt egna kortkommando "Private Browsing" följt av kortkommandot?

Jajamän.

det är ju världens i-landsproblem, men det verkar ologiskt att man INTE kan göra kortkommando för en redan befintlig "Private Browsing". Förstår inte grejen med att det skapas en NY, så två stycken står efter varann.

Knappen PRIVAT i adressfältet vill jag ha kvar, annars blir det svårt att veta när man surfar privat och inte. Vill bara ändra i menyvalen och slippa dubbletten, som sagt. Men detta verkar inte möjligt.
Citera
2011-01-03, 11:31
  #8
Medlem
Tror tyvärr inte det går utan att ändra i Safari vilket jag befarar att du inte får.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback