Flashback bygger pepparkakshus!
2005-01-22, 12:00
Medlem
L.Skugges avatar
Jag önskar själv svart städhjälp. Samtidigt står jag inte för samma värderingar som den gode Gudrun.
Citera
2005-01-22, 12:48
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Svart städhjälp eller inte, det hon däremot har gjort är att ha kissat på sig offentligt;

Det är september 1996 och indiansommar i Stockholm när Gudrun Schyman vinglar iväg mot biopremiär på Sveavägen. Det bjuds på vin i foajén men rutinerad som hon är har Gudrun krökat lite på arbetstid och är bra knall när hon kommer. En och annan besökare hajar till när kärringen svajar omkring på trottoaren utanför och gång på gång är på väg att trilla ut i vägen. Hennes väninna hjälper henne in i salongen.

Väl på plats kommer Gudrun på att hon vill kissa men dörren till salongen är för svår att få upp så hon kissar på sej lite istället. Efter ett tag blirde blöta trosorna kalla och obehagliga att ha på sej så Gudrun kommer på den geniala idén att ta av sej dem och kasta ut dem bland publiken. Okänd person som fått kissiga trosor i nyllet gör sin röst hörd men Gudrun bara fnittrar.

Filmen börjar. Ljuset går ner. Gudrun har inte kissat klart.

Denna gång gör hon sej inte besväret att ens försöka få upp dörren utan halar bara upp kjolen och sätter sej och kissar som en treåring på golvet inne i biosalongen. Det snurrar i skallen på det flertal journalister som befinner sej i lokalen. När de minuter senare tvingas lämna lokalen efter att föreställningen avbrutits pga projektorfel har de flesta bestämt sej: De har vetat i många år att Gudrun - precis som sin företrädare på posten i VP - haft spritproblem men blöta trosor i nyllet, där nånstans går gränsen. När Gudrun vaknar nästa morgon, i eftertankens förmodligen mycket kranka blekhet, inser även hon att loppet är kört. Men som den sant begåvade mediamanipulatör hon trots allt är lyckas hon förekomma artiklarna genom att tala ut i morgonsoffan på SVT och visar därför "mod" när hon "vågar erkänna" sin alkoholism istället för att behöva stå till svars när hon blir utpekad som pisskärring i Expressen. Snyggt jobbat.

Fyllefaktor: *****

Kommentar: Tur för Gudrun att alkoholism tydligen ligger i generna - till skillnad från allt annat som är resultat av "maktmönster" och "strukturer", gärna av Talibansk natur. Skål.
Citera
2005-01-22, 13:03
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Svart städhjälp eller inte, det hon däremot har gjort är att ha kissat på sig offentligt;

Det är september 1996 och indiansommar i Stockholm när Gudrun Schyman vinglar iväg mot biopremiär på Sveavägen. Det bjuds på vin i foajén men rutinerad som hon är har Gudrun krökat lite på arbetstid och är bra knall när hon kommer. En och annan besökare hajar till när kärringen svajar omkring på trottoaren utanför och gång på gång är på väg att trilla ut i vägen. Hennes väninna hjälper henne in i salongen.

Väl på plats kommer Gudrun på att hon vill kissa men dörren till salongen är för svår att få upp så hon kissar på sej lite istället. Efter ett tag blirde blöta trosorna kalla och obehagliga att ha på sej så Gudrun kommer på den geniala idén att ta av sej dem och kasta ut dem bland publiken. Okänd person som fått kissiga trosor i nyllet gör sin röst hörd men Gudrun bara fnittrar.

Filmen börjar. Ljuset går ner. Gudrun har inte kissat klart.

Denna gång gör hon sej inte besväret att ens försöka få upp dörren utan halar bara upp kjolen och sätter sej och kissar som en treåring på golvet inne i biosalongen. Det snurrar i skallen på det flertal journalister som befinner sej i lokalen. När de minuter senare tvingas lämna lokalen efter att föreställningen avbrutits pga projektorfel har de flesta bestämt sej: De har vetat i många år att Gudrun - precis som sin företrädare på posten i VP - haft spritproblem men blöta trosor i nyllet, där nånstans går gränsen. När Gudrun vaknar nästa morgon, i eftertankens förmodligen mycket kranka blekhet, inser även hon att loppet är kört. Men som den sant begåvade mediamanipulatör hon trots allt är lyckas hon förekomma artiklarna genom att tala ut i morgonsoffan på SVT och visar därför "mod" när hon "vågar erkänna" sin alkoholism istället för att behöva stå till svars när hon blir utpekad som pisskärring i Expressen. Snyggt jobbat.

Fyllefaktor: *****

Kommentar: Tur för Gudrun att alkoholism tydligen ligger i generna - till skillnad från allt annat som är resultat av "maktmönster" och "strukturer", gärna av Talibansk natur. Skål.
Hehe, så ingående har jag inte sett incidenten beskrivas tidigare. Länk, eller var du där själv?
Citera
2005-01-22, 13:09
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Hehe, så ingående har jag inte sett incidenten beskrivas tidigare. Länk, eller var du där själv?

länk.. www.borrmagazine.com tror jag att det var
Citera
2005-01-22, 14:56
Medlem
Marulks avatar
OT

När vi ändå är inne på ämnet städare såg jag en intressant artikel i aftonbladet idag.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...592579,00.html

Kan företaget som gör rengöringsmedlet tagit en bild på vår kära kronprinsessa utan att veta vem det var. Hon ser ju ut lite som en städerska, eller hemmafru.

I såna fall vore det ju skandal !!! Trodde vårt kungahus var vida känt och respekterat runt om i världen.
Citera
2005-01-22, 14:59
Medlem
M2ks avatar
Citat:
länk.. www.borrmagazine.com tror jag att det var
Korrekt, närmare bestämt http://www.borrmagazine.com/index.php?id=273

Tack.
Citera
2005-01-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
... piss på biografen...
Är det någon som kan länka till eventuell tråd som behandlar denna fadäs? Länk till ämnet utanför FB går också bra.
Citera
2005-01-22, 16:49
Medlem
Citat:

Citera
2005-01-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Hansson
Nja, det var en storm i ett vattenglas. Schymans dotters polare städade hemma hos Schyman och fick en slant för det, medan Schymans dotter städade hemma hos polarens familj och fick betalt där. Det var inte någon 50-årig polack som skurade golvet hos Gudrun, även om det lät så på löpsedlarna.

Och vad är skillnaden med att ha granndottern städandes jmf med polacken om man inte betalar skatt?
Citera
2006-06-15, 17:46
Medlem
Märklintågets avatar
Surfittan Gudrun Schyman ska inte titta på VM-matchen i kväll!!

Fy faan för Gudrun Schyman , vilken sur trist kärring hon é. AB ringde runt några kända svenskar och frågade om de skulle se matchen i kväll, två svarade att de inte brydde sig, den ena var en surfitte feminist akademiker och den andra var surfittan Gudrun Schyman, som sa att det enda som hon brydde sig om va att stoppa hororna under VM...Fy faaan vilken jobbig och träig gammal kärring, utvisa cp-kärringfeministerna till Iran så kan dom gå där med slöjor i den varma sommarhettan och plågas medans vanliga hederliga svenskar kan njuta av matchen...
Citera
2006-06-15, 17:50
Men låt folk slippa engagera sig om de inte vill. Visst, principmässigt avståndstagande är urlöjligt. Det konstaterade jag senast under Melodifestivalsperioden. Ointresse är en annan sak.

och fy fan för den där spysmileyn. Retardationen ligger tung över forumet. :P
Citera
2006-06-15, 18:00
Medlem
killersmurfs avatar
Låt folk själv bestämma vad dom vill göra på sin fritid!
Tror du risken är större att vi vinner om fler glor på matchen på dumburken?

p.s jag ska själv kolla på matchen så kalla mig inte för landsförädare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in