Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-27, 12:12
  #1
Medlem
Ja, som frågan säger. Och om jag bara håller mig till samma porrsajt (en youtube-klon ), blir det mindre illa då?
Citera
2010-12-27, 12:22
  #2
Medlem
mungs avatar
Nej, den bör inte ta någon skada alls av det. Det lagras ju filer på hårddisken som tar plats så efter ett par decenniers porrsurfande kanske datorn kan börja bli slö pga. det, men det lär ju knappast bli något problem.

Se till att aktivera "privat surfning" bara.
Citera
2010-12-27, 12:23
  #3
Medlem
AfternoonDelights avatar
Just Apples produkter är rätt känsliga mot porr. Varför tror du att det inte finns någon porr i appstore?

Samma sida kanske skulle hjälpa för att "minimera" skadan så att säga. Men det hela sker på egen risk. Brorsans MacBook gick porrdöden till mötes i sommras ..
Citera
2010-12-27, 12:25
  #4
Medlem
Defunctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfternoonDelight
Just Apples produkter är rätt känsliga mot porr. Varför tror du att det inte finns någon porr i appstore?

Samma sida kanske skulle hjälpa för att "minimera" skadan så att säga. Men det hela sker på egen risk. Brorsans MacBook gick porrdöden till mötes i sommras ..

En mycket goodväns MBP gick även den samma möte till ödes, var fullproppad av skadlig kod för både mac och win.
Citera
2010-12-27, 12:26
  #5
Medlem
Glockens avatar
Har du tio flikar flash uppe så blir nog macen lite (tillfälligt) trött. Håll dig till en film åt gången!
Och/eller skaffa flashblock.
https://addons.mozilla.org/sv-se/firefox/addon/433/
__________________
Senast redigerad av Glocken 2010-12-27 kl. 13:17.
Citera
2010-12-27, 12:42
  #6
Medlem
Hur rensar man nåt sånt då? Har själv en MBP och vill verkligen inte döda den p g a porr.
Citera
2010-12-27, 12:57
  #7
Medlem
sommarlovs avatar
Eftersom en Mac lagrar allt som den bearbetar kommer den att bli sliten av all porr.
Det bästa du kan göra är att begränsa antalet handtrallor per dag!

Köp en bra hudsalva till dig själv också!!
Citera
2010-12-27, 16:16
  #8
Medlem
Gå inte på allt prat om att din mac tar skada av porr, jag har porrsurfat mer eller mindre dagligen med min iMac i 3 år, och den fungerar som den var ny.

EDIT: Installera aldrig något från en porrsida bara, då klarar du dig bra.
__________________
Senast redigerad av Beyas 2010-12-27 kl. 16:19.
Citera
2010-12-27, 22:48
  #9
Medlem
tzjs avatar
OT raderat.

/mod.
Citera
2010-12-27, 23:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfternoonDelight
Just Apples produkter är rätt känsliga mot porr. Varför tror du att det inte finns någon porr i appstore?

Samma sida kanske skulle hjälpa för att "minimera" skadan så att säga. Men det hela sker på egen risk. Brorsans MacBook gick porrdöden till mötes i sommras ..

Haha, fin humor.

...

Humor, va?

All porr skulle förklara varför min har blivit lite trött och badbollsfrekvent. Men jag är ju ingen missbrukare iofs. Bara en kul grej!
Citera
2010-12-27, 23:47
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glocken
Har du tio flikar flash uppe så blir nog macen lite (tillfälligt) trött. Håll dig till en film åt gången!
Och/eller skaffa flashblock.
https://addons.mozilla.org/sv-se/firefox/addon/433/

Flash kräver ju så gott som ingenting?
Citera
2010-12-27, 23:53
  #12
Medlem
c4ts avatar
Vad menas med det här? Om jag kör privat surfning och är inne på youjizz till exempel och kollar på lite videos, blir min mac segare? Sparas någonting från hemsidan?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback