Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-27, 11:08
  #1
Medlem
Platypus.s avatar
Jag är för tillfället ihop med en 10 år äldre kvinna. Hur ser ni på en sån åldersskillnad?
Hon ser bra ut, och är trevlig så jag trivs.
Någon som har liknande erfarenheter? Vad för fördelar respektive nackdelar upplevde ni med åldersskillnaden?
Citera
2010-12-27, 11:12
  #2
Medlem
SysterGrimms avatar
ni gillar varandra å trivs? Bra, då är det bara å fortsätta å skita i vad andra tycker om de är emot det. Finns det folk som inte gillar det så har de iallafall inte med det å göra.
Citera
2010-12-27, 11:18
  #3
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platypus.
Jag är för tillfället ihop med en 10 år äldre kvinna. Hur ser ni på en sån åldersskillnad?
Hon ser bra ut, och är trevlig så jag trivs.
Någon som har liknande erfarenheter? Vad för fördelar respektive nackdelar upplevde ni med åldersskillnaden?

Hon är pedofil! Det är oheligt! Det kommer aldrig att fungera! Skäms! Fy! Ush! Urk! Tvi! Host! Spot! Väääääääs!

Är du tolv eller? Vem fan bryr sig om hur gamla ni är, Ni trivs ju i varandras sällskap, skit i resten.
Citera
2010-12-27, 11:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platypus.
Jag är för tillfället ihop med en 10 år äldre kvinna. Hur ser ni på en sån åldersskillnad?
Hon ser bra ut, och är trevlig så jag trivs.
Någon som har liknande erfarenheter? Vad för fördelar respektive nackdelar upplevde ni med åldersskillnaden?
Grattis. Måste vara kungligt att ha en så pass mycket äldre brud?
Citera
2010-12-27, 11:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platypus.
Jag är för tillfället ihop med en 10 år äldre kvinna. Hur ser ni på en sån åldersskillnad?
Hon ser bra ut, och är trevlig så jag trivs.
Någon som har liknande erfarenheter? Vad för fördelar respektive nackdelar upplevde ni med åldersskillnaden?

Bra att du skaffar dig erfarenhet.

Kom ihåg bara
"Some girls are for fun, some girls are for love"

En 10 år äldre tjej är inget man gifter sig med.
Citera
2010-12-27, 12:27
  #6
Medlem
FarbrorFarbrors avatar
Läckert! Yngre tjejer har ju oftast vissa fysiska fördelar men lämnar en hel del i övrigt att önska mentalt. Vad tycker du, ts, är bäst med tjejer som är äldre?
Citera
2010-12-27, 13:42
  #7
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Hon är pedofil! Det är oheligt! Det kommer aldrig att fungera! Skäms! Fy! Ush! Urk! Tvi! Host! Spot! Väääääääs!

Är du tolv eller? Vem fan bryr sig om hur gamla ni är, ni trivs ju i varandras sällskap, skit i resten.

Kan bara säga att jag håller med RyssJävel här och gratulera TS till ett bra kap - kör hårt!
Citera
2010-12-27, 14:00
  #8
Medlem
Allt beror ju på.
Är du 13 och hon 23 är det inget vidare.
Är du 33 och hon 43 är det helt ok.
En tumregel är Äldsta åldern/2 + 7 så får du "din" lägsta ålder.

Men det finns inget rätt eller fel så länge det inte rör sig om första exemplet jag gav.
Känns det bra, så kör hårt.
Det kanske är en fling, det kanske blir ett förhållande i några år och det kanske blir ditt livs kärlek med giftermål, villa, Volvo och vovve.
Citera
2010-12-27, 15:55
  #9
Medlem
Platypus.s avatar
Vad jag upplever är att denna tjej är mer avslappnad med sig själv och sin kropp än tidigare tjejer jag har varit med. Hon är mer initiativtagande, och är inte lika självcentrerad.
Detta tror jag dock inte bara beror på att hon är äldre utan på att det är så hon är som person.
Det finns många äldre kvinnor som är minst lika omogna och korkade som de yngre.
Citera
2010-12-27, 16:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platypus.
Vad jag upplever är att denna tjej är mer avslappnad med sig själv och sin kropp än tidigare tjejer jag har varit med. Hon är mer initiativtagande, och är inte lika självcentrerad.
Detta tror jag dock inte bara beror på att hon är äldre utan på att det är så hon är som person.
Det finns många äldre kvinnor som är minst lika omogna och korkade som de yngre.

Jag var tillsammans med en tjej som var 6år äldre än mig. Jag var 23, hon var 29.

Hon såg bra ut, var trevlig, hade ett bra jobb och trevlig bekantskapskrets. Hon var 'härskare' över sitt liv, hade rest runt och varit i en del relationer. Hon bar på en trygghet, livserfarenhet, som jag uppskattade väldigt mycket. Vår relation lärde mig väldigt mycket och min tid med henne har jag i efterhand insett varit en viktig skolning till hur jag hanterar min nuvarande relation.

I slutändan föll allting på den biologiska klockan, hon ville ha barn och det fanns inte på kartan just då. Jag gjorde slut, det var rätt bryskt och snabbt, men både hon och jag visste vad det handlade om. Nu har hon barn, verkar lycklig och jag vet att hon kommer bli en utomordentlig moder.

Det du nämner stämmer väldigt väl överrens med min bild. Till viss del handlar det om ålder, vissa är hopplösa men många av oss lär sig av sina misstag, så var det i hennes fall iaf. Den person hon beskrev sig vara vid 23års ålder var sannerligen inte av min smak. Tydligen hade hon en del 'issues' då, men hon formades av tidens gång och kändes som en vis/klok kvinna då vi möttes.

Best of luck till er.. :)
Citera
2010-12-27, 18:21
  #11
Medlem
Kvinnor föråldras snabbare och just därför ska man inte gifta sig med de gamla kvinnor dvs 35+,dessutom vill kvinnor ha män som är äldre än de själva.En kvinna som tar en man som är yngre än henne har nog inget annat val.
Citera
2010-12-27, 18:34
  #12
Medlem
trasiggolvmopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
Kvinnor föråldras snabbare och just därför ska man inte gifta sig med de gamla kvinnor dvs 35+,dessutom vill kvinnor ha män som är äldre än de själva.En kvinna som tar en man som är yngre än henne har nog inget annat val.

Haha vilket påstående, som en sanning. Jag kan ju lugnt påstå att jag aldrig skulle vilja ha en man som är äldre än mig.

Önskar dig lycka till TS och njut. 10 års åldersskillnad låter helt perfekt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback