Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-31, 15:03
  #13
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
NC kan bara hantera lågfrekventa ljud, iaf i on-earlurar. Detta eftersom våglängden på högfrekvent brus är för kort för att kompensera ordentligt för.
Jag fick ett par QC25 i en byteshandel för några veckor sen. Det de gör bäst är att dämpa ljud i tåg och buss (har inte testat på flyg än) och ljud från hushållsmaskiner (mikro, köksfläkt, datorfläktar). De tar inte bort allt ljud, men de låga jobbiga frekvenserna dämpas effektivt. De höga kan man sen täcka över med musik. Tyvärr stängs de av om ljudnivån blir för hög, vilket har hänt när bussar gasar (iofs med ett gammalt laddbart batteri - de blir känsligare när batteriet börjar tömmas).

Mina gamla laddbara batterier visade sig vara ännu sämre än vad jag trott - med ett sprillans nytt laddbart batteri (Energizer AccuRecharge Extreme) klipper inte hörlurarna ens om jag knackar med nageln direkt på mikrofonerna. Mycket angenämt.
Citera
2017-10-31, 15:17
  #14
Avstängd
Sherberts avatar
Givetvis skall Du kopa BOSE QuietComfort 35 II, kopte att par pa Frankfurt's flygplats for EUR 349.00, ar helnojd!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback