Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-09-26, 10:51
  #37
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag minns några tidningsskriverier vid hans frånfälle.
Någon som känt honom sade något i stil med "Tor Isedal arbetade ihjäl sig", och att hans död således inte kom så oväntat.
Detta kan ju i.o.f.s. vara en eufemism, jag vet inte....
/T

Jag hittar ingen officiell dödsorsak någonstans och sådant stör mig alltid lika mycket. Tog han sig själv av daga?
Citera
2015-09-26, 13:12
  #38
Medlem
Moltas666s avatar
TI dog ganska ung (66) vilket kan vara en indikation på någon allvarlig sjukdom.

Hans karriär var minst sagt omfångsrik...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tor_Isedal
Citera
2022-12-21, 13:49
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
TI dog ganska ung (66) vilket kan vara en indikation på någon allvarlig sjukdom.

Hans karriär var minst sagt omfångsrik...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tor_Isedal

Dottern har berättat att hon fann honom död vid köksbordet över en tallrik ärtsoppa. Det kanske var pumpen då? Det sägs att han åt just ärtsoppa hemma varje kväll efter teaterföreställningar och filminspelningar.

Som så många andra svenska skådespelare fick hans karriär en skjuts av Ingmar Bergman.
Citera
2022-12-21, 14:36
  #40
Avstängd
FindAways avatar
Han var jävligt bra då han vispade glssgrädde med en utombordare
Citera
2022-12-21, 16:41
  #41
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Han är inte alltför mysig i Jungfrukällan. Han gör den svenska rösten till Riddar Kato i Mio min Mio och han dubbar även Nalle Puh i några filmer.

Tor Isedal hade ett säreget utseende, antagligen tattare/resandesläkt som Loffe Carlsson.

Tor Isedal var med i svenska Sesam där han gav röst åt gangstern "Lefty" som sålde luft till den bortkomne Ernie som fick sin röst av Peter Harrysson. Pappa John var Berts röst. Kul att det var tre Norrköpingsbor som var med i den tv-serien.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback