Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-26, 15:25
  #1
Medlem
Nu är det så att jag och mitt ex har haft ett stormigt förhållande ända sedan vi träffades. Vi har haft bra stunder, vi har haft dåliga stunder, vi har haft uppbrott och vi har blivit tillsammans igen. Saken är den att vi har svårt att komma överens, och jag kan till viss del ta på mig det själv eftersom jag inte har velat vara den toffel hon vill ha.

Nu har vi inte umgåtts på nån månad, men vi har pratat med varann över sms och msn å så, och hon har umgåtts med min syrra, hon säger att hon fortfarande älskar mig till henne och det vet jag att hon gör, men hon säger att det inte funkar med mitt jobb jag har (resande säljare) och att hon vill inte leva på falska noter, och tror aldrig det kan bli bra igen, men jag tror hon inte förstår hur mkt jag älskar henne, och jag har ingen aning om hur jag ska visa det nu när hon har i princip stängt dörrarna för att hon är rädd för att bli sårad igen. Dock finns känslorna kvar, och det är ömsesidigt. Hon sa till mig senast att kämpa eller ge upp - ditt val. Vad menar en tjej då egentligen? Vill hon att jag ska fjäska för henne för att sedan bli nekad gång på gång bara för att hon ska få uppmärksamhet, eller menar hon faktist att hon kanske vill ta tillbaka mig?
Citera
2010-12-26, 15:49
  #2
Medlem
crysiss avatar
Det låter som att hon vill ha tillbaka dig men ändå inte. Om ni verkligen älskar varandra och vill vara med varandra ska det vara ganska självklart att ni ska fortsätta kämpa. Kärleken har inga gränser
Citera
2010-12-26, 15:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crysis
Det låter som att hon vill ha tillbaka dig men ändå inte. Om ni verkligen älskar varandra och vill vara med varandra ska det vara ganska självklart att ni ska fortsätta kämpa. Kärleken har inga gränser

saken är ju att hon vill ha tillbaka mig, men vågar inte riskera att hennes hjärta ska gråta igen. Det är svårt att få tillbaka förtroendet, men som du säger, kärleken har inga gränser
Citera
2010-12-26, 16:11
  #4
Medlem
Fairy-Tails avatar
Alltså, om jag har förstått det rätt, ni trivs egentligen bra ihop, bara det att hon inte litar på dig?
Har du sårat henne och i så fall hur?
Om du har sårat henne upprepade gånger borde du tänka över situationen.
Citera
2010-12-26, 16:42
  #5
Medlem
ImJustSayins avatar
Yeah, du borde inte bli en toffel och berätta exakt hur mycket du älskar och vill ha tillbaka henne, forgett that - Det finns inte. Känslor ska visas inte berättas.

Vill du ha henne, bestäm träff, träffa henne, ha trevligt och sen i slutet eskalerar du som fan och ni ligger. Under sex brukar det på tjejens sida byggas upp känslor som inte tidigare fanns. Och med tanke på situationen borde du inte ha några problem att få henne i säng, bara du sköter dig bra.

Efter det, ligg och snacka ett tag. Säg att du tvekar på att det skulle funka igen, men ändå skulle vilja försöka igen. Done and done.
Citera
2010-12-26, 17:25
  #6
Medlem
Newbienews avatar
Hon berättar för din syster att hon älskar dig,för att du ska höra det.
Hon berättar för din syster att det inte fungerar med ditt jobb, för att det ska nå fram till dig och för att du ska förstå att hon behöver mer stabilitet och kontinuerlig,regelbunden kontakt i en ev framtida relation med dig.

I korta ordalag - hon älskar dig, hon vill vara med dig, men hon vill att du ska kämpa för henne och visa att du är villig att ändra på saker för att det ska fungera mellan er.
Citera
2010-12-26, 17:44
  #7
Medlem
JagHeterKlass avatar
Enkelt: Säg att du älskar henne och slicka henne(inte i örat). Vägen till tjejers hjärta är genom glitter och klittan. Slår aldrig fel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback