Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-26, 05:09
  #1
Medlem
Om vi nu säger att jag rånat guldfynd och tagit guldringar m.m för 150 000kr hur skulle ni bära er åt för sälja? Om butiken säljer alla dessa smycken för 150k kan det knappast vara värt så mycket om jag skulle sälja. Dessa rånare som tagit med sig smycken värt 400k hur säljer dom skiten? Är det tradera, blocket eller guldsmed?
Citera
2010-12-26, 05:25
  #2
Medlem
EgggEs avatar
Om man har mycket tid kan man springa runt till alla småhandlare och sälja ring efter ring


Lättaste är nog om man har någon kontakt på något guldställe som kan köpa upp allting (alltså hälare). För att försvåra spåren ska man exempelvis om det är guld smälta ner allt så man gör nya smycken av det och vips är spåren borta!
Citera
2010-12-26, 06:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgggE
Om man har mycket tid kan man springa runt till alla småhandlare och sälja ring efter ring


Lättaste är nog om man har någon kontakt på något guldställe som kan köpa upp allting (alltså hälare). För att försvåra spåren ska man exempelvis om det är guld smälta ner allt så man gör nya smycken av det och vips är spåren borta!
Varför ska jag ha en kontakt på ett guldställe? Syftar du på att handlarn ska köpa det svart? Och om man smälter ner hur mycket i vinst förlorar man på det? Går det inte smälta ner och springa till guldhandlarn med en guldklump? Viktiga frågan är hur man på lättast sätt får ut cashen. Behöver inte gå fort
Citera
2010-12-26, 18:33
  #4
Medlem
Sälj på en utländsk auktionssida, ebay.com exempelvis. Sannolikheten att polisen/guldfynd letar efter sina stulna krimskrams där och dessutom hittar det är högst osannolikt.
Citera
2010-12-27, 06:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Sälj på en utländsk auktionssida, ebay.com exempelvis. Sannolikheten att polisen/guldfynd letar efter sina stulna krimskrams där och dessutom hittar det är högst osannolikt.
ok tack för tipset
Citera
2010-12-27, 07:12
  #6
Medlem
fattsos avatar
skulle lätt sälja guldet till kontakter/ebay men om du säljer på ebay så tänk på att inte sälja allt på samma account och liknande ser lite skumt ut om du helt plötsligt har en jävla massa guldsmycken som du säljer där. e rätt säker på att snutarna kollar där för säkerhets skull
Citera
2011-01-01, 16:33
  #7
Avstängd
emildejes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KlasKalas-
Om vi nu säger att jag rånat guldfynd och tagit guldringar m.m för 150 000kr hur skulle ni bära er åt för sälja? Om butiken säljer alla dessa smycken för 150k kan det knappast vara värt så mycket om jag skulle sälja. Dessa rånare som tagit med sig smycken värt 400k hur säljer dom skiten? Är det tradera, blocket eller guldsmed?


hej, har tidigare tagit guld värd runt 20000 ? snarare jag visste inte att det var nån som bodde i den övergivna stugan XD så dörren var öppen och jag var full som fan och fönster var trasiga och så vidare... sen dag efter visste inte riktigt var jag var så jag kollade runt i stugan och hittade en massa jävla guld saker plockade allt jag kunde och drog fort som fan :S sen pratade jag med en polare hur man kunde få sälja det det bästa att göra om det är bara en massa random guld är att slå sönder det så allt ser trasigt ut och sälja det på nån random sida jag sålde min på blocket fick bara 11000 doc... och dela hälften med min vän. men om det är diamanter så ska man försiktigt plocka utt alla och ta guldet och sälja diamanterna för sej själv (vad jag vet)
Citera
2011-01-01, 16:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emildeje
Vid ett tidigare tillfälle har jag stulit guld till ett värde av ungefär 20 000 kr. Det var i det närmaste så att jag visste inte att en viss övergiven stuga var bebodd.
Vid min ankomst till stugan var jag väldigt alkoholpåverkad och dörren till stugan var öppen. Stugans fönster var trasiga. Påföljande dag var jag osäker på var jag befann mig, varför jag kollade runt i stugan och då fann en större mängd guldföremål. Jag plockade på mig alla guldföremål jag kunde bära och sprang sedan därifrån i hög fart.
Senare konsulterade jag med en vän gällande hur jag kunde sälja guldföremålen vidare. Jag fick då till svars att det bästa man kan göra är att slå sönder guldföremålen och därefter sälja dem vidare, via exempelvis www.blocket.se. Emellertid fick jag enbart 11000 kr då jag sålde de via blocket och pengarna delade jag men en vän.
Finns det diamanter i guldföremålen så skall man försiktigt plocka ut samtliga dessa för att sälja guld och diamanter separat från varandra.
Var i stugan låg guldet gömt? Det sannolika är kanske att stugan faktiskt var öde, men att det var några som av någon anledning gömt sitt stöldgods där.
Citera
2011-01-01, 17:16
  #9
Avstängd
emildejes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Var i stugan låg guldet gömt? Det sannolika är kanske att stugan faktiskt var öde, men att det var några som av någon anledning gömt sitt stöldgods där.

den fanns i en liten låda under ett bord och inne där var det typ förstört och inte lukta så bra och många saker var sönder slagna :S
Citera
2011-01-01, 18:03
  #10
Medlem
http://www.smsguld.se
Citera
2011-01-01, 18:15
  #11
Medlem
Chinaboxs avatar
Genom hälare, vänner och babbe guldbutiker.
Citera
2011-01-18, 01:59
  #12
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Var i stugan låg guldet gömt? Det sannolika är kanske att stugan faktiskt var öde, men att det var några som av någon anledning gömt sitt stöldgods där.


Alltså hahahahahahahaha!! Varför rättade du hela hans inlägg? Fyfan vad jag garvar just nu
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback