2006-07-05, 18:14
Medlem
Dannybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iommi
erik hörstadius?

Den frågan har blivit besvarad många gånge i den här tråden redan. T.ex. skriver han Makt & frihet reportagen i Slitz, är med i TV8 och skriver i någon av kvällstidningarna ganska regelbundet.
Citera
2006-07-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Melinda Wrede var med i dagens Metro eller City, Sthlmsutgåvan. Ho

n har en ny platta på gång till hösten.

Apropos Falkudd.....

Är inte Melinda Wrede dotter till nån Sunkit-artist?

Rekommenderar sunkit.com

Bra site!!
Citera
2006-07-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Nu ska ni inte tracka Klasse för mycket. Alla behöver inte hålla på med super-seriösa grejor. Tänk vad tråkigt om alla skulle spela konstmusik . Det finns säkert en efterfrågan på den där sortens underhållning. Kanske är kul i 5 minuter eller så och 5 minuters smilband kan väl inte vara fel. Hemliga Arne har ju sina poänger . Och det finns säkert en och annan som tycker de andra karaktärerna, Pulver till exempel, är rysligt roliga.
Japp, jag är en av dem som gillar en del av det han gjort. Det finns betydligt sämre artister att tracka ner på.
Citera
2006-07-05, 20:13
Medlem
Sharpshooters avatar
Eftersom det spekuleras lite i denna tråden tänkte jag det var dags att bringa lite klarhet i Hemlige Arnes sysselsättning. Klasse tillhör som sagt den skara föredettingkändisar som numera livnnär sig (när han inte spelar med Electric Banana Band dvs) på att framträda och vara hålligångare på jippon / mässor / företagsfester. I takt med att steget från innesvängen i Sveriges kändisliv blivit allt längre har tyvärr näsan blivit lite rödare.

Den Möllbergska familjen lider dock inte så mycket över detta föredettingskap som många här (vill) tro. Färetagsframträdande av denna sort ger nämnligen mycket mera klirr i kassan än TV-produktionen på 80-talet gjorde och även om Klasse inte direkt är särskillt het längre kan han i alla fall skratta hela vägen till banken (och baren =P).

Jag har själv träffat Klasse privat och kan intyga att han är lika flamsig som man kan tro, därtill även något påfrestande. Synd då jag som liten palt gillade Banarne då det begav sig.
Citera
2006-07-05, 20:52
Medlem
Mad Jacks avatar
En äldre släkting till mig brukar anordna vinprovningar med jämna mellanrum i en mellanstor svensk stad. De provar även konjak ibland, även om det hör mer till sällsyntheterna. Detta var ett sådant tillfälle i varje fall, det måste varit nångång på mitten av 90-talet, och dom bestämde sig för att bjuda in Klasse Möllberg som råkade vara på orten just då.

Anyway, dom satte igång och hade en väldigt trevlig kväll. Stämningen var god såsom den brukade vara. Helt plötsligt så märkte han att Klasse var borta. Ingen hade sett honom gå, så dom utgick från att han helt enkelt hade tyckt att det var trist och gått hem utan att säga hejdå. Alla andra var kvar och det blev ganska sent till slut. De bestämde sig för att vänta till dagen efter för att plocka ihop allt och städa. När så min släkting kommer dit tidig eftermiddag dagen efter och ska börja städa, vad hittar han då i städskrubben? Jo, en stupfull Klasse Kock tillsammans med ett helt gäng med tomflaskor. Tydligen så hade han hinkat i sig bäst han kunnat under provningen, däckat i städskrubben för att sedan jagat tag på eventuella slattar som blev kvar när dom andra gått. Det är klass.
Citera
2006-07-05, 21:50
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndikat77
Japp, jag är en av dem som gillar en del av det han gjort. Det finns betydligt sämre artister att tracka ner på.
Kan det vara så att man ogillar/hatar eller möjligen älskar de som gjorde barnprogram när man var liten. Själv hatar jag Claire Wikholm, (inte "döda"-hata, utan "låt mig slippa se/höra eländet"-hata) och ogillar Staffan Wester...Wester...mannen vars namn jag delvis lyckats förtränga.
Citera
2006-07-05, 22:58
Medlem
Jag såg honom som banarne i kväll, han verkade vara på gott humör!
Citera
2006-07-05, 23:06
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndikat77
Säga vad man vill om Klasse Möllberg, men han är en jävligt duktig musiker. Sen att han använder talangen till att lira skitmusik är en annan femma....
En annan femma än femman i timmen för städjobb?
Såg honom på båtmässan förra året, på ett gig av den typ som nämns här.
Han såg ut att ha det mycket, mycket tråkigt. Men vem har inte det på jobbet då och då?
Citera
2006-07-06, 08:58
Medlem
15 år å moppes avatar
Klasse var en jäkel på att dra upp stämningen i Riksgränsen på 80-talet. Både After Ski'n på Pelikanhyllan och i restaurangen på kvällen blev det alltid ett j-a ös när han och Åke drog igång. Det må vara lite Sällskapsresa över det hela men det var ju för skidåkandet och festandet man var där.

Kommer ihåg ett år när vi mitt i hans uppträdande började spruta eld utanför fönstret till restaurangen. Klasse la av med musiken, garvade och väntade tills vi var klara och öste sedan på igen.
Citera
2006-07-06, 12:08
Medlem
Jag har en Lassie om Kajsa Mellgren.

En gång var jag på... hummm... minns inte stället, men det var klubb nånstans. Det var i skedet då hon jobbade på ZTV men inte vikt ut sig (tror jag).

Jag gick och satte mig själv ett tag (väntade på någon som gått på muggen kanske?) och efter någon minut kom självaste fröken Mellgren, fullare än tåget, och satte sig mittemot mig.

Hon ansträngde sig för att se söt och glad ut, och frågade "Varför sitter du här alldeles ensam?"

Jag svarade kort att jag väntade på någon. Hon satt kvar en stund, tyst. Hjärnan knakade nästan bokstavligen.

"Du vill inte köpa en drink till mig?"

Jag: "Varför då?"

"Det vore väl trevligt, så kan vi prata en stund."

"Trevligt för dig kanske. Men inte för mig."

Sen gick hon.

Vad har jag vunnit?

/grumpan
Citera
2006-07-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Apropos Falkudd.....

Är inte Melinda Wrede dotter till nån Sunkit-artist?

Rekommenderar sunkit.com

Bra site!!

Melinda Wrede är den helt enorme Curt Jalmos dotter.

/grumpa
Citera
2006-07-06, 14:01
Medlem
-jOE!s avatar
Vad hände med Fabian Månsson som runt 2000 hoppade av som VD för HM för att gå över till IT-företaget Spray Ventures?

Felsteg i karriären?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in